Super snel bevallen jullie ervaring?

Discussie in 'De bevalling' gestart door Tjilpje, 30 nov 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Tjilpje

Tjilpje Fanatiek lid

3 mrt 2010
    1.950
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ons derde kindje is kort geleden geboren in minder dan anderhalf uur:$

Wie is er ook zo snel bevallen en wat is jullie ervaring?

Gewoon even benieuwd;)

2. Lt20

Lt20 Niet meer actief

Wow dat is een vlotte bevalling!

Ik ben 3 maanden geleden van ons eerste kindje bevallen. De bevalling duurde 4,5 uur waarvan 1,5 uur persen.

Nog gefeliciteerd trouwens!

3. Carla1980

Carla1980 VIP lid

16 jul 2006
    5.833
    1
    0
    Lerares basisonderwijs
    Noord-Brabant
    #3 Carla1980, 30 nov 2010
    Laatst bewerkt: 30 nov 2010
    Hier ook 2 best snelle bevallingen
    de 1e duurde 3 uur en 48 minuten: ik wist niet wat me overkwam. bevalling begon ook met 398 weken terwijl ik mer van overtuigd was dat ik over de 40 wkn zou gaan lopen. Ben ook stukken kwijt over de bevalling omdat het zo snel ging. Het viel me wel allemaal reuze mee.

de 2e duurde 2 uur en 42 minuten: die viel me heel zwaar tegen. Was al gewaarschuwd voor weer een snelle bevallig, maar nu was ik me er ook heel bewust van. Na een uur had ik 5 cm en toen stote de weeën...pas na weer een uur begonnen ze weer en in die laatse 40 minuten ging ik van 5 cm naar volledige ontsluiting EN is ze geboren. Erg heftig, erg pijnlijk! Erg veel naweeën ook gehad.

4. Fem

Fem VIP lid

28 dec 2006
    5.292
    1
    0
    Sr. Accountmanager
    Capelle ad IJssel
    Hier ook snel, 1e in 3,5 uur en de tweede in 2 uur en 7 minuten, heb de tweede wel als erg heftig ervaren.... (maar dat wist je al ;) haha)

5. mimi83

mimi83 Niet meer actief

zo van de afdeling ik kom er NU uit.. last van naweeen gehad??
    kleine nog ergens last van gehad?

Colin is hier geboren met 5,5 uur en ik was optijd in het ziekenhuis omdat mijn vliezen braken, anders had ik het nooit gered, had al 8 weken voorweeen/premature weeen (ook remmers gehad) en ik voelde echt geen verschil met de echte ween. pas op 8 cm ontsluiting dat was 1 uur voordat hij er was en we wonen 0.5 uur bij het ziekenhuis vandaan..en met de rug weeen van 8 tot 10 cm had ik niet in de auto kunnen zitten..moest gestrekt.

je snapt mijn zorgen om deze bevalling, heb weer premature weeen ,geen remmers tot nog toe, baarmoederhals blijft lang nl. , maar jah.. de kans dat weer mijn vliezen breken is niet zo groot zeggen ze dat het met weeen beginnen is aannemelijker.
    hadden jullie het snel door dat het begonnen was??

6. Tjilpje

Tjilpje Fanatiek lid

3 mrt 2010
    1.950
    0
    0
    NULL
    NULL
    Nee ik had met 41.2 dagen 3 cm ontsluiting had wel harde buiken maar voelde niet als weeen.

Met 41.3 dagen mocht ik even naar het ZH gewoon even echo en CTG kijken of alles nog goed was. Daar bleek ik al vijf cm ontsluiting te hebben. Liep nog gewoon deed alles nog gewoon. Had dan wel wat harde buiken.

1 uur later hebben ze mijn vliezen gebroken waarna ik direct in 1 grote wee belande en onze dochter na 1 uur 27 minuten te wereld was. Heb er nog steeds moeite mee. Zo had ik het niet voorgesteld;) Nooit gedacht gewoon DIRECT zware weeen te krijgen.

Oke supersnel bevallen maar geef mij toch die twee eerdere bevalingen maar. Dan ga je ergens naar toen in stappen. Maar dit overviel me zo verschrikkelijk.

Ikzelf en onze dochter maken het goed, ondanks de snelle bevalling slechts een klein scheurtje onder terwijl ze bijna 4300 gram bleek te zijn;)

7. Tjilpje

Tjilpje Fanatiek lid

3 mrt 2010
    1.950
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hee Fem jij ook hier??;) Ik zag trouwens dat jullie kindje ook enorm aan het gewicht was.

8. dorisn

dorisn Fanatiek lid

2 jun 2007
    4.319
    37
    48
    ede
    bij alyssa heb ik er (van begin tot eind) 5uurtjes over gedaan.
    bij daymian was het 1.45 en een paar minuten later kwam de placenta.
    ik vond het best pittig zo`n snelle bevalling.
    bij alyssa had ik een weeenstorm, maar die is me bij daymian gelukkig bespaart gebleven.
    wel had ik ontzettend last van naweeen, alsof ik nog een keer moest bevallen, dat viel me wel tegen.

liefs doris

9. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

#9 Cygnet2, 30 nov 2010
    Laatst bewerkt door een moderator: 30 nov 2010
    Wat is supersnel bevallen?

Bij mijn dochter voelde ik de eerste wee om 8 uur en om 12:14 is ze geboren. Omdat ze een sterrekijker was, heeft het nog circa 45 minuten langer geduurd dan als ze 'gewoon' had gelegen. 35 minuten persweeën weggepuft ivm sterrekijken en 25 minuten geperst (
    We hebben om 10:45 de verloskundige gebeld (die had gelukkig de mogelijkheid om direct te komen). Zij was er om 11:05, ruim een uur later was mevrouwtje er... Naar het ziekenhuis gaan had vast gekund maar hoefde gelukkig niet... ik moet er alleen net aan denken dat het wel had gemoeten... In een uurtje aankleden, trap af in de auto naar het ziekenhuis MET persweeën.. Ik vermoed dat ik niet zo gemakkelijk bevallen was dan.
    Geen scheuren, helemaal niets. Weinig naweeën en weinig pijn gehad tijdens en na de bevalling.

De verloskundige zei in het nagesprek wel dat bij een mogelijke volgende ik formeel in het zkh zou moeten bevallen ivm een bacterie maar dat ze vermoed dat ik dat nooit ga halen. Zij zet haar geld (alvast...) in op binnen 2 uur... AAAAAH.. misschien toch maar geen 3e? hahahaha

Mijn eerste ging trouwens wel wat anders... 6 uur in de ochtend vliezen breken, daarna gebeurde er naar mijn gevoel weinig. 19:00 toch 5 cm ontsluiting.. dan maar naar het ziekenhuis... Kreeg toen weeën die niet veel voorstelden en heel onregelmatig kwamen (ik had nog een potje kunnen tennissen zeg maar)... Om 21:30 in mini stormpje beland en 22:00 volledige ontsluiting maar.. geen persweeën... Gewacht tot 22:15 en toen infuus aangesloten... Werkte niet. Toch maar gaan persen. 1 uur en 58 minuten geperst en toen was meneertje er dan eindelijk...
    Nauwelijks weeën gehad, geen persweeën... alleen het duurde allemaal verrekte lang! :D

10. Mijn bevalling duurde 1 uur en 15 minuten. (2e kindje)
    Om 8 uur 's ochtends ging de verloskundige weg na een eerste bezoek omdat ik nog maar 1 cm ontsluiting had, het kon dus ook gewoon helemaal niks zijn, ik moest maar bellen als het weer heftiger werd. Een uur later werd het inderdaad heftiger, dus VK weer gebeld, die kwam eraan. Maar een minuut of 5 daarna kreeg ik persdrang, en hoezeer ik dat ook heb proberen weg te puffen of tegen te houden... 10 minuutjes later was Femke geboren. En de verloskundige kwam 8 minuten later... m'n vriend heeft onze dochter op de wereld geholpen.
    Dat ging dus even veel sneller dan we hadden verwacht, maar het enige moment dat ik even 'in paniek' was was toen m'n vriend ons zoontje naar de tegenoverburen ging brengen om daar even te spelen tijdens de bevalling, en ik precies op het moment dat hij weg was die persdrang kreeg die meteen heel heftig was; ik zat op dat moment zelfs nog onder de douche. En geloof me, je (half) afdrogen tussen 2 persweeën waaraan je niet wil toegeven, en dan tussen de volgende 2 gauw vriendlief bellen of ie toch als de wiedeweerga naar huis wil komen, daarna gauw op bed gaan liggen met het idee dat het hoofdje er al bijna uit komt... dat is geen pretje!
    Maar goed, dat was dus maar 3 minuutjes ofzo, daarna kwam Sander bij me, heeft de verloskundige gebeld, en met haar aanwijzingen is Femke eigenlijk heel rustig geboren, heel apart om het zo met zijn tweetjes te doen. Ik heb het nu veel bewuster meegemaakt als de eerste bevalling.
    En niet uitgescheurd of wat dan ook, geen naweeën, weinig bloed verloren... niks aan de hand dus :)
    Nou woog ze ook maar 2720 gram (zoontje woog 3180 gram), dus geen wonder dat ze er zo uitfloepte :p

11. mimi83

mimi83 Niet meer actief

tja dit is ook een beetje waar ik op ingesteld ben dat het zo ook kan gaan. Nou heb ik gelukkig ook een man die niet zo gauw in de stress raakt en het al een keer gezien heeft en goed opgelet naar eigen zeggen. dus met de vk aan de tel. zou dat ons ook moeten lukken als ze het niet redden.

mijn vader heeft mijn zusje ook zelf opgevangen. dokter kwam net binnen zeilen tijdens de eerste perwee en bij mijn broertje heeft mijn moeder 3 persweeen weggepuft en was het eerst kijken volledig ontsluiting?? zodra vk binnen was. ja .. floep daar was mijn broertje.

tjilpje: o dat is dan wel fijn dat jullie het allbei goed maken, kan me voorstellen hoor dat dat allemaal even te snel gegaan is.. ja dat kan ook dat je veel cm ontsluitig hebt en dat je dan gelijk door mag..om te bevallen.

Dus tja.. ik hoop dat de ontsluiting opgemerkt word of dat mijn vliezen gewoon weer breken, dan heb je waarschuwing. maar garanties heb je niet bij een bevaaling, dus we wachten het maar af.

12. mimi83

mimi83 Niet meer actief

cygnet: nee bij een derde denk ik ook niet dat het veel zin heeft om te verwachten dat je het ziekenhuis haalt dan..

13. lin80

lin80 Fanatiek lid

7 apr 2008
    2.798
    1
    0
    Bij de eerste was de bevalling van begin tot eind 2 uur en 43 minuten. Ik was al in het ziekenhuis om een nachtje bij te komen, want ik wou graag thuis bevallen, maar dat is dus niet gelukt. Achteraf maar goed ook, want de baby had in het vruchtwater gepoept, haar sleutelbeentje gebroken (door de snelheid van de bevalling) en de navelstreng kwam los van de placenta (zat vast in alleen de vliezen achteraf gezien.), maar die heb ik er gelukkig zelf uit kunnen persen anders had ik meteen geopereerd moeten worden.

Ben nu dus eigenlijk wel een beetje bang voor de volgende bevalling. De verloskundige gaat een noodplan met me opstellen, zodat ik weet wat te doen als ze er niet bij is. Nou ja, we zien ook wel hoe het loopt, heb je toch niks over te zeggen.

14. makey

makey Fanatiek lid

16 feb 2006
    1.999
    0
    0
    hier ook snelle bevallingen eerst 4 uur incl 70 persen
    de tweede 2uurtjes incl persen 15min ong
    dus hoop dat ik het ziekenhuis haal bij deze (med indicatie)

Bij beide braken mn vliezen als eerst dus dat was een goede aanwijzing dat het begon hoop dat t nu ook zo is dan meteen inpakken en wegwezen voor de zekerheid oppas gelukkig aan de overkant

15. Fem

Fem VIP lid

28 dec 2006
    5.292
    1
    0
    Sr. Accountmanager
    Capelle ad IJssel
    Euhh... ja :D hahahaha, bij geboorte 4620 gram ;) netjes he :p

16. fafje

fafje Niet meer actief

ik ook 1e kindje

4uur 15 min..en daarvan 30min persen (ook alleen maar omdat zn armpje naast zn hoofdje zat!)

17. Ons Kleintje

Ons Kleintje Niet meer actief

ik beviel veel te vroeg,
    mijn bevalling duurde 2 uur en 10 minuten. Ik vond de bevalling zelf wel leuk/interessant/spannend, ik moest wel eerst een knop omschakelen zodat ik niet in paniek raakte, want (op een niet leuke manier) spannend was het wel natuurlijk 12 weken te vroeg bevallen.
    Mijn man was er ook nog eens niet, die was onderweg naar het academisch ziekenhuis waar ik toen lag opgenomen. Ik ging er vanuit dat hij het wel zou halen, maar ik beviel dus supersnel. Dit was veel beter voor de baby, die ook nog eens in een onvolkomen stuit lag, ik kreeg weeenstimulators. Ik vond het wel vreemd dat het allemaal zo snel ging, dat was niet wat ik ervan verwacht had. Maar omdat het allemaal zo vlot ging hoefde ik me geen zorgen te maken over dat de baby bijvoorbeeld zuurstof tekort kreeg. Hij huilde direct na de geboorte, daarna werd hij meegenomen.

wat ik vervelend vind is dat mensen wel eens zeggen dat ik zo snel bevallen ben doordat de baby zo klein was, dat heb ik nagevraagd bij mijn gynaecoloog en later bij de vk, dit is niet zo.

18. twinkle star

twinkle star Niet meer actief

Mijn eerste bevalling duurde 14 uur. De tweede kwam met ongeveer 3 uur. Bij de derde zei de verloskundige dat ik meteen moest bellen met de eerste wee, dit hebben we toen ook met haar besproken net voor de bevalling. De eerste wee kreeg ik om 9 uur 's morgens en om 10 uur lag ze aangekleed bij me. Bij de eerste wee belde we de verloskundige die vertelde dat ze eerst nog naar iemand ging die bloedverlies had gehad voor controle. Een kwartier later stond ze op de stoep en zei ze dat ze toch maar meteen naar ons gereden was omdat ze mijn kaart erbij gepakt had. Ze heeft toen inwendig onderzocht mijn man moest meteen de spullen klaar zetten. Ik dacht nog van waar die haast. Meteen voelde ik de eerste perswee opkomen en mocht ik mee persen. De kleertjes lagen net om de warme kruik toen ze geboren werd. Super snel dus allemaal maar ik wens niemand zo'n bevalling toe. Allereerst waren de weeen zo heftig dat ik in paniek raakte, als ik dit een paar uur moest volhouden zou ik het niet redden dacht ik nog. We konden niet meer naar het ziekenhuis en de kraamhulp was te laat, die kwam binnen toen we allemaal schoon in bed lagen. Omdat het zo vreselijk snel ging heb ik erg heftige naweeen gehad en dat is erg pijnlijk omdat ze ook nog eens geen doel meer hebben vond ik ze lastiger te dragen. De kleine uk was er zo snel dat ik 2 dagen nodig heb gehad aan het idee te wennen dat d ebaby in de wieg ook echt mijn baby was, geestelijk heb ik er ook echt ene klap van gehad. Na een paar dagen werd het wel genieten hoor!!

19. Yukl

Yukl Niet meer actief

Op zich is de totale tijd van mijn tweede bevalling niet overdreven snel, namelijk 4 uur (gerekend vanaf de allereerste wee). Maar de eerste 2 uur stelde echt niets voor. Ik heb nog een was staan opvouwen, spullen klaar gezet, met de oudste gegeten. De bevalling begon om 17.15 uur en om 19.00 heeft mijn man ons zoontje naar de buren gebracht. Om 19.15 uur was de verloskundige er en toen kon ik nog steeds gewoon praten tijdens de weeen. Om 19.30 uur is zij weer weg gegaan en toen begonnen de weeen eindelijk sterker te worden. Om 21.15 uur is hij na 9 minuten persen geboren. Ik had niet echt persweeen, maar wel volledig ontsluiting. Ik was de laatste pijnlijke weeen zo zat, dat ik daarop heb geperst.

De eerste bevalling duurde trouwens 5 uur en 15 minuten. Wel dmv een inleiding, vreselijke pijnlijke weeen vanaf het begin en een vacuumverlossing (dus snelle uitdrijving).

20. teigetje1

teigetje1 Fanatiek lid

18 jun 2009
    2.299
    116
    63
    Zuid-oost brabant
    Ook ik heb 2 super snelle bevallingen gehad.

Onze oudste is met 4 uurtjes geboren (van wakker worden tot geboorte), de eerste 2 uur heb ik niet echt iets gevoeld, alleen een beetje rommelig in mijn buik. En van de 4 uurtjes heb ik 2x geperst. De vk en kraamverzorgster waren net op tijd

Onze jongste is in net 2 uurtjes geboren (van wakker worden tot geboorte). Het eerste uur voelde ik weer alleen wat rommelen in mijn buik. En ik heb maar 1x geperst. De vk was 30 minuten voor geboorte aanwezig en de kraamverzorgster was te laat en mijn vriend was nog geeneens bij de geboorte (zat met onze dochter beneden te wachten op mijn moeder, die dus ook te laat was :D)

Maar mijn ervaring met een snelle geboorte: Doe er zo nog maar 10 :D. Ik moet wel zeggen dat ik heel ontspannen de bevalling in ben gegaan (ze zeggen boven ontspannen is onder ontspannen), en (jaja het kan) niet echt pijn had.
    Heb zelf al jaren chronisch whiplash syndroom (dus 24/7 veel pijn), dus mijn pijngrens is dan ook wel belachelijk hoog.

Deel Deze Pagina