Hoi meiden, Met m'n eerste ben ik bevallen (ingeleid) in het umcg. Ik was daar ook de gehele zwangerschap onder controle ivm medisch. De bevalling was prima en het personeel verder ook. Mn zoontje is gelijk op de ic gekomen wegens ademhalingsproblemen. Ik wilde heel graag bv geven maar daar heeft niemand meer naar gevraagd (en ik heb er niet aan gedacht dat te zeggen, had wel een geboorteplan gemaakt en de vk's die bij de bevalling waren wisten daar vanaf!). Nu hebben ze hem flesjes gegeven en hij heeft de bv nooit op kunnen pakken daardoor. Nu hoor ik via via goede verhalen over het Martini ook icm bv. Wie kan mij hierbij helpen dmv ervaringen te delen over beide? Goed of slecht, gewoon puur je ervaring! Bvd!
Wat raar dat ze niks met jou wens hebben gedaan Bij de zwangerschap van mijn zoon ben ik ingeleid vanwege hoge bloeddruk en dit was in het UMCG. Toen hij geboren was, was hij ontzettend misselijk en kon hij niet goed aanhappen. Wel elke keer aangelegd maar het wou niet, ze hebben me toen een kolf gegeven zodat de bv wel op gang kwam en hem via een spuitje gevoed. Ik ben dus zeker positief over het UMCG hoe het in Martini is geen idee.
Hier voor t umcg gekozen. Eerste medische bevalling ivm tweeling. In t umcg heb je t meeste ruimte voor eigen inbreng. Je zult alleen flink op je strepen moeten staan. Mijn vriendin (ook m'n kraamverzorgster) gaat bijv mee en met z'n allen gaan we ervoor zorgen dat er geen drup kv in komt.
Mijn 2.beste vriendinnen zijn bevallen in het UMCG en bij allebei dezelfde ervaring met bv als bij jou, niet eens geprobeerd aan te leggen. Kindje 's nachts niet bij de moeder brengen voor de voeding maar de verpleegster deed het. Ik ben zelf van de 1e bevallen in het martini, ook bv gegeven en ben goed begeleid daar. (2e thuis bevallen) ik hoor zoveel slechte ervaringen over het UMCG dat ik voor martini zou kiezen als je de keuze hebt.
Qua controles zeg ik absoluut martini! Vorige zwangerschap umcg geweest en dit was op zich goed maar ik vind het martini echt heel persoonlijk. Er wordt heel erg met me meegedacht en dat voelt heel prettig. Qua bevalling, over een paar weken ga ik in het martini bevallen met een sectio. Eerste keer ben ik in Heerenveen geweest, dus wat dat aangaat geen ervaring met beiden.
Ik heb eerst onder controle gestaan bij het ozg en later in het martini, daar ook bevallen. Ik ben eigenlijk vol lof over ze, op een paar puntjes na die ik bij een eventuele volgende bevalling echt anders wil. Ze zijn inderdaad heel erg persoonlijk en luisteren echt naar je! Heel fijn vond ik het daar
Ben 2x bevallen in het UMCG. Geen negatieve ervaring. Ze hebben mij wel gevraagd of ik borstvoeding wilde geven of niet. Ik wilde flesvoeding geven. Baby lag bij mij op de kamer, kon zelf flesje geven. Alleen doordat ik heel erg buikpijn had door luchtophoping (na keizersnede) in de darmen, heb ik de 2e nacht gevraagd of zij mijn zoontje het flesje wilden geven. Was geen probleem. Tijdens bevalling was er 1 moment waarop een vriendin van mij heel boos was geworden. Ze hadden het knopje waar je op drukt voor "hulp" uitgezet. Ze vonden namelijk dat ik te vaak belde. Belde vanwege de pijn, achteraf ook logisch want baby zat compleet klem in mijn bekken.
2 bevallingen in het Martini gehad. Beide zijn heel positief verlopen. Bij de 1e, de keuze voor een poliklinische bevalling, wat uiteindelijk een keizersnede is geworden wegens niet vorderende ontsluiting. Bij de 2e dus een medische bevalling vanaf 36 weken ongeveer overgedragen aan de gynaecoloog. Alle lof erover. Deze keer een natuurlijke bevalling, ze namen mijn zorgen over littekenpijn van de keizersnede heel serieus en gaven uitleg erover. Toen mijn weeën begonnen, de 2e keer, heb ik op een gegeven moment de afdeling gebeld. We mochten komen, dit was rond de middag. Hebben ze me gecontroleerd op ontsluiting, 2 cm. Tegenvaller, want was al van een uur of 6/7 's ochtends bezig. Gelukkig mochten we we blijven, want als ze me naar huis hadden gestuurd, dan hadden midden in de spits weer heen gemoeten, wonen op zo'n 25 km afstand. Uiteindelijk is onze zoon om zo'n beetje 18.00 uur geboren. Ook de begeleiding in bv was voor mij voldoende.
Absoluut Martini, 2 keer daar en 1 keer in het Umcg en die keer was mensonterend en traumatisch. Zou het echt niemand aanraden. Martini daarentegen was top, zeker ook op het gebied van bv.
Ik ben in het Martini bevallen en ik had een iets mindere ervaring. Wilde eigenlijk thuis bevallen maar baby had in het vruchtwater gepoept dus moest wel naar het ziekenhuis. Daar aangekomen aan alle toeters en bellen gelegd (dat ging prima trouwens) en ze wilden me een katheter geven. Wilde ik beslist niet en na wat 'ja maar' (ik bleef volhouden dat ik echt een lege blaas had) maakten ze een echo... lege blaas dus katheter hoefde niet. Daarna weinig meer meegekregen want ik kwam in de zwaarste fase van de weeën. Toen mocht ik op een gegeven moment persen en ik kon mijn houding niet vinden op bed en moest omschakelen van puffen naar persen. Kreeg ik toegesnauwd dat ik het verkeerd deed. Gelukkig was mijn eigen verloskundige ook mee en zij zorgde ervoor dat ik op de baarkruk mocht. Bleek de verpleegster die erbij was dus absoluut geen ervaring mee te hebben, dat hoorde ik dus achteraf. Was mijn vk er niet bij geweest dan was ik niet van dat bed af gekomen en was het een vacuümverlossing geworden en een knip. Mijn eigen vk heeft me er trouwens doorheen gepraat en me begeleid. Ben door een verpleegster gehecht en daar was ik wel zeer over te spreken. Vrijwel pijnloos en ze nam de tijd en legde uit wat ze deed. Ook met infuus en katheter (ja, die moest ik alsnog mocht niet van bed af door bloedverlies) inbrengen ging het allemaal heel vriendelijk. Daarna duurde het uren voordat ik gewassen werd en naar de kraamafdeling kon. Ze gaven aan dat het erg druk was. Wat ik een paar dagen na de bevalling ook nog hoorde was dat ze mij nog aan de weeënopwekkers hadden willen hebben. Het was druk en dan zou ik alvast maar bevallen zijn. Ik wil niet weten wat er gebeurd was als ze me dat daadwerkelijk hadden gegeven. Kon de weeën echt nog maar net hebben. En voor een eerste kindje ging ik al best snel. Begeleiding van bv geven vond ik ook ruk. Keken amper mee (druk druk druk) en de lactatiekundige praatte alleen maar en keek niet eens hoe ik aanlegde. Denk dat ik gewoon de pech had met een vervelende (of ze had haar dag niet) verpleegster en dat het erg druk was. Eerlijk gezegd denk ik dat het in andere ziekenhuizen niet anders zou zijn. Verloskamer en kraamkamer zelf vond ik wel fijn. In de verloskamer staat een fijne stoel voor papa. De zorg voor mama en kind verder vond ik echt top hoor. Op de kraamafdeling waren ze echt heel lief voor me. Van anderen hoor ik ook veel positieve dingen over het Martini en ik zou er de volgende keer wel weer voor kiezen als dat nodig mocht zijn. Hopelijk mag ik de volgende keer lekker thuis bevallen. Daar kan wat mij betreft geen ziekenhuis tegenop
Ik ben ook in het Martini bevallen. De bevalling zou ingeleid worden omdat ik overtijd was. Het was vrij druk bij de verloskamers, dus het werd iets later dat ik ingeleid zou worden. Ik ben heel goed begeleid tijdens de bevalling. Na de geboorte werd direct gevraagd of ik borstvoeding wilde geven. Dat wilde ik en ze werd direct aangelegd. In het ziekenhuis goed begeleid met de borstvoeding en daarna thuis ook door de kraamverzorgende.
Ik ben in het UMCG bevallen vorig jaar! Het was prima. Ik moest na de bevalling naar de ok en de verpleegsters vroegen direct al of ik van de uitslaapkamer weer terug kon omdat mijn zoon z'n moeder nodig had. Vanaf dat moment hebben ze me geholpen met de bv. Die kwam moeilijk op gang en daarom lieten ze me kolven. Ik kon altijd bellen als ik hulp nodig had bij het aanleggen. Ik zou weer naar het UMCG gaan bij een volgende zwangerschap.