Hoi, Wie heeft er ervaring met inleiden terwijl je nog helemaal dicht zit? Op welke wijze (ballon, gel etc) werd er gestart en moest je vanaf het begin al in het ziekenhuis blijven? Hoeveel dagen was je in het ziekenhuis voordat je daadwerkelijk bevallen bent? Ik wordt over 2,5 week waarschijnlijk ingeleid en betrap me erop dat ik denk binnen 1/2 dagen wel weer thuis te zijn, maar vraag me ineens af of dit wel realistisch is... Stel dat ik nog helemaal geen verweking of ontsluiting heb... Dan duurt het waarschijnlijk langer lijkt me...
Ik ben bij mijn vorige zwangerschap met 42 weken ingeleid dmv een ballon. Ik zat ook nog potdicht. Zaterdagochtend om 8u melden in het ziekenhuis en op zondag om 17.30u is mijn dochter geboren. Ik moest nadat de ballon geplaatst was in het ziekenhuis blijven maar mocht wel gewoon van de kamer af. Na de bevalling nog 1 nacht moeten blijven ivm suikercontroles bij mijn dochter. Uiteindelijk op maandag om 15u weer naar huis.
Hoi! Ik kreeg een tablet (oraal innemen) 's avonds om 19.00 uur. Vanaf dat moment moest ik in het ziekenhuis blijven. Alles zat potdicht en zelfs de bmm was niet genoeg verweekt..... Ik ben vlak voor het slapen gaan gestript en gaan slapen. De volgende ochtend een verweekte bmm en 2 cm ontsluiting dus zijn mijn vliezen door de gyn gebroken. Rond 8.00 uur aan het infuus en een krappe 2 uur later werd mijn baby geboren... Dat was allemaal wel erg snel ja hahaha. Door de snelle bevalling moesten we wel nog een nachtje blijven, voor de zekerheid. Alles is ondanks te snelheid top gegaan en het herstel verliep heel voorspoedig. Heel veel succes gewenst!
Mijn vriendin zat met 41,5 nog potdicht. Moest zich in de ochtend melden. Kreeg rond 9u haar eerste tablet. Om 18u begonnen de weeën al. Totaal onverwacht. En om 23:15 geboren. Zkh was uitgegaan van 2-3dagen.
Ik op 42 weken ingeleid. Die dag 2x gel ingebracht. Avond slapen in zkh. Dag 2 geprobeerd ballonkatheter in te brengen lukte niet toen weer 2x de gel bleef op 2 cm hangen met al 2 dagen om de 4 min weeën. Dag 3 half 9 vliezen gebroken door gyn. Half 11 ruggenprik avond 23.30 dochter geboren dus 72 uur later.
Hoe vroeger je ingeleid wordt, hoe langer het vaak duurt. Bij inleidingen ivm zwangerschapsvergiftiging ed zie je vaak echter dat het snel kan gaan. Ik zou bij 37-38 weken rekenen op 3-4 dagen. Elk ziekenhuis heeft zijn eigen protocol voor als je nog "potdicht" zit, maar meestal wordt er dan ivm veiligheid en effectiviteit voor een ballon gekozen (soms lukt het echter ook niet om die te plaatsen ). Of je in het ziekenhuis moet blijven hangt af van 1. Het beleid in het ziekenhuis 2. De reden tot inleiden: met medische indicatie blijf je in het ziekenhuis, maar als je een ongecompliceerde zwangerschap hebt waarbij je met 41 weken op eigen verzoek wordt ingeleid met ballon mag je vaak wel naar huis 3. Als er medicijnen bij de inleiding gemoeid zijn (tabletten of vaginaal) moet je in principe in het ziekenhuis blijven. Alleen met een ballon zou je dus in bepaalde gevallen thuis mogen gaan slapen.
Bedankt voor jullie ervaringen. Ik kan in dat geval dus zeker wel uitgaan van 3 dagen ziekenhuis.... Wel handig om te bedenken aangezien onze oudste ook ondergebracht wordt. Bij tassen inpakken kan ik daar dan rekening mee houden 😉
Het kan altijd sneller gaan natuurlijk, misschien heeft je lichaam tegen dan al wel wat voorwerk gedaan, en als ze meteen vliezem kunnen breken beval je in principe deselfde dag nog. Maar t is goed om voorbereid te zijn op t lange scenario, dan kan het alleen meevallen Veel succes!
Ik ben met 41 weken ingeleid bij mijn zoontje. Alles zat nog potdicht ze konden ook niet strippen helaas. Ik moest mij op donderdag om 17.00 uur melden, toen kreeg ik een ballon geplaatst. De hele nacht daar gebleven en aan het begin van de ochtend merkte ik dat hij losser zat en verloor ik vruchtwater. Meteen aan het infuus voor de weeënopwekkers maar het schoot niet op. Bleek alleen een scheurtje in mijn vliezen te zijn. Rond 13.00 uur hebben ze echt mijn vliezen goed gebroken en toen ging het sneller. Om 22.12 is mijn zoon uiteindelijk geboren met behulp van een vacuümpomp. Daardoor moesten we nog wel een nachtje blijven en mochten we zaterdagochtend naar huis. Heel veel succes!
Ik kreeg vaginale pillen snel daarom konden mijn vliezen worden gebroken werd infuus op standje hoog gezet en lag ze op mijn buik. Anderhalf uur vanaf weeenopwekker tot bevallen. Persen duurde 5 minuten
Ik ben ingeleid met 39+3 ivm te hoge bloeddruk en het zat nog potdicht. Er werd mij verteld dat ik zeker van 2 dagen uit moest gaan. 'S avonds om 22:00 werd er een ballon in gebracht. Normaal zouden ze om 08:00 smorgens komen kijken maar ivm babyboom liep dit uit en kwamen ze pas om 10:00 uur. Ik had 4cm ontsluiting en mijn vliezen werden gebroken. Er kwamen geen weeën dus na een uur kreeg ik wee opwekkers Om half 4 persdrang en vanaf 16:00 gaan persen. Uur later gynaecoloog erbij omdat ze vast zat. Om 17:08 is ze geboren Al met al is het best snel gegaan.
Ingeleid met 38 weken vanwege minder leven van de kleine meid. Op precies 38 weken in de avond gel gekregen om de boel rijp te maken. Had nog geen ontsluiting en nog niets verweekt. Na inbrengen gel meteen harde buiken maar zette helaas niet Door. Volgende ochtend bij 38.1 om half 7 2 cm ontsluiting en half verweekt. Maar ze kon bij de vliezen. Deze om half 9 gebroken en om kwart voor 2 was ons meisje er. Dit was mijn tweede bevalling. Eerste bevalling zelfde manier van inleiden en van moment van vliezen breken tot geboorte 10 uur.
Mijn ervaring was langdurig. Hou er alsjeblieft rekening mee, want dat is best zwaar. En het kan beter meevallen dan tegenvallen . Ik ben maandagochtend opgenomen met 37,1. Bevalling moest worden opgewekt ivm weinig vruchtwater bij kindje 2 ( tweelingzwangerschap). Ik kreeg de 1e dag 'sochtends, begin middag en 's avonds tablet vaginaal. Tweede dag 's ochtends en begin middag tabletten. 2e dag 's Avonds gaven ze aan de volgende ochtend de vliezen te kunnen breken. Ochtend dag 3 kon vk en gyn er onvoldoende bij dus nog meer tabletten. 'S middags zat ik er helemaal doorheen . 'S avonds was er een vk met lange dunne vingers die er bij kon en wel vliezen ging breken (19:00 uur). Toen volgde een hele vlotte bevalling. Want om 22:30 uur op dag 3 lagen er twee kinderen in mijn armen . Ik vond drie dagen inleiden totdat ze de vliezen konden breken best zwaar. Ik had na inbrengen tabletten elke keer weeën die nooit doorzette. Ze beperken je wel in wat je kan doen. Ik had er eigenlijk geen rekening mee gehouden dat het zo lang kon duren. De bevalling na het prikken van de vliezen was heftig maar te doen.
Ingeleid met 36 weken ivm zwangerschapsvergiftiging. Had al wat ontsluiting. 21u ballon geplaatst, normale nacht geslapen met halverwege de ballon die uitviel, volgende ochtend ben ik ingeleid en die middag bevallen. Allemaal heel netjes dus. Familielid echter is 2 keer ingeleid, met 38 en 39 weken en nog potdicht, zij heeft er beide keren ook een aantal dagen over gedaan. Zou zelf uitgaan dat het wat langer dan een dag duurt, maar dat komt door mijn eigen ervaringen natuurlijk en ik heb geen idee of dat echt de realiteit is in het algemeen.