Wel of geen ruggeprik?

Discussie in 'De bevalling' gestart door Jesse james, 14 nov 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. fenneke80

fenneke80 Niet meer actief

Hier ook met ruggenprik bevallen. Na inleiding vanwege poep in het vruchtwater kwamen de weeen wel erg snel en heftig: een half uur na de allereerste wee kwamen ze al om de 2 minuten en ook nog eens rugweeen. Dat heb ik 2,5 uur volgehouden, toen vroeg ik om pijnstilling om half 4 's nachts. De gyn was het helemaal met me eens, omdat ik nog geen 4 cm ontsluiting had en het anders echt niet ging volhouden. Van half 5 tot 8 uur heerlijk geslapen, ik voelde helemaal niks meer, en toen had ik 10 cm :) De pomp werd uitgezet, langzaam kwam de pijn weer terug maar dit keer was het geleidelijker dan bij de eerste weeen en kon ik het beter opvangen. Om 10.45 mocht ik gaan persen en 55 minuten later was mijn mooie zoontje er!

Mijn bevalling was een hel (dit was lang niet het hele verhaal), maar de ruggenprik was hemels! Het voelt ook totaal niet alsof ik gefaald heb, wat ik van te voren wel dacht dat ik zou voelen.

2. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.229
    7.276
    113
    Vrouw
    Brabant
    Ik zou in jouw situatie het laten afhangen van hoe de bevalling gaat, zeker omdat je zelf aangeeft dat je het liever natuurlijk doet en ook wel bang bent voor evt. bijwerkingen van de ruggeprik. Je kan tijdens de bevalling altijd nog om een ruggeprik vragen toch?

Persoonlijk zou ik niet zo snel voor een ruggeprik kiezen, zeker niet op voorhand. Maar het is wel super dat het er is, zeker als een bevalling wat langer duurt. Ik heb bij Eva zo'n 6,5 uur ontsluitingsweeen gehad, dus goed te doen en geen ruggeprik nodig gehad. Mocht het bij de 2e veel langer duren en ik het niet meer trekken, kies ik wel voor een ruggeprik, denk ik. Maar liever niet.

3. basbousa

basbousa Bekend lid

6 jul 2009
    678
    0
    0
    NULL
    NULL
    Inderdaad! Fijn gevoel vond ik het.

Hier dus twee keer ruggeprik bij twee keer trage ontsluiting bij inleiding. Heel prettig!

Deel Deze Pagina