Wel of geen serre en met cementen of glazen plafond

Discussie in 'De lounge' gestart door vlinderCN, 20 sep 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Devilschase

Devilschase VIP lid

1 dec 2007
    21.156
    8.131
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland
    Bij ons pas om 1430 uur van de ramen af...

2. Devilschase

Devilschase VIP lid

1 dec 2007
    21.156
    8.131
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland
    Jazeker. Want mn hele huis is 31 graden in de ochtend en mn thermostaat hangt in de keuken. In de winter voel je de kou en moet ik mijn verwarming heel hoog zetten om het 22 graden te krijgen in huis. Ook moet ik de ventilatieroosters open houden om de condensvorming te beperken. Maar ik heb wel een aluminiumserre he. Met hout is het een stuk minder koud denk ik.

vlinderCN vindt dit leuk.
  3. Devilschase

Devilschase VIP lid

1 dec 2007
    21.156
    8.131
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland
    Hier 5x3 en kostte de vorige bewoners 37.000 euro. Wel dubbele schuifdeur, dat dan weer wel en natuurlijk van die ruitjes met de latten tussen de ramen. En de serre is in 2003 geplaatst.

4. Ysabella

Ysabella VIP lid

27 jan 2017
    9.043
    16.551
    113
    Voor dat geld hadden ze beter kunnen uitbouwen ipv een gratis sauna in huis. :roflmao:

5. Devilschase

Devilschase VIP lid

1 dec 2007
    21.156
    8.131
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland
    Het is ook uitgebouwd, 3 meter.

6. zonnetje2015

zonnetje2015 VIP lid

13 sep 2014
    9.446
    4.241
    113
    Wij hebben een tuin vol op t zuiden en ook vol op t zuiden tuindeuren over de hele breedte vd keuken. In de zomer niet te doen gewoon 34 graden in de keuken en dan staat de zon er niet de hele dag op. Nu met zonwering uiteindelijk 26 graden. De temperatuur in d woonkamer liep hierdoor ook gigantisch op.
    En dan hebben we alleen flinke tuindeuren. Moet er niet aan denken dat het dak en evt zijwanden ook van glas zouden zijn.
    Ik zou echt een alternatief zoeken. Veel glas is mooi, ik hou echt van m’n lichte huis maar er zitten ook echt nadelen aan.

7. vlinderCN

vlinderCN VIP lid

21 mei 2018
    5.344
    1.823
    113
    Vrouw
    Wij hebben niet op t zuiden :) op het noordoosten, tot max 13u zon. We wonen in de bossen dus echt mega koud huis, pas op een 3e of 4e dag ve hittegolf krijg ik het warm binnen, dan is t 27C max. En het is natuurlijk hooguit een paar weken zo heet. Maar weet niet hoeveel het scheelt als er een hele serre aan staat over 6m breed, we hebben nu tuindeuren en erker van glas bij elkaar ca 4m.
    Wat voor zonwering hebben jullie nu? Dat scheelt veel zeg.
    Dochters kamer staat hele dag zon op en nu met verduisterende plissees scheelt dat ook al heel veel.

Deel Deze Pagina