Welke mamma heeft hier ervaring met kinderzeer? Mijn dochter heeft sinds vrijdag uitslag. Het begon op haar billen, het zijn een soort pukkeltjes, dus was nog niet echt heel erg gealarmeerd. Ze had ook twee pukkeltjes op haar gezicht maar dat is op zich niet bijzonder. Toen had ze opeens de volgende dag pukkels/blaartjes op haar voeten en handen. Dus dachten we aan mond, hand en voeten ziekte. Want het zit echt op haar voetzolen en tussen haar tenen en zo...Maar ook boven op. Maar dat verklaard niet de uitslag op haar billen en nu ook haar knieen en het wordt steeds meer. En nu hoorde ik vandaag dat kinderzeer dus heerst op psz. Nu zijn het alleen maar pukkeltjes en geen blaren waar vocht uitkomt. Hoe begon het bij jullie kindjes en leken het eerst ook pukkeltjes en zat het overal? Worden het nog grote blaren dan? Ik ga zo wie zo morgen even met haar naar de huisarts! En het is zeker geen waterpokken waar daar zijn de blaartjes en pukkeltjes te klein voor.
Kinderzeer, ook wel krentenbaard genoemd, is een zeer besmettelijke bacteriële infectie. Daar moet je direct mee naar een huisarts. Als je namelijk te laat gaat smeren, dan wordt het een ab-kuur, en als dat niet helpt, wordt je kind opgenomen, en dat wil je natuurlijk niet. Als ik jou was, zou ik nu direct bellen naar de HA, om te laten bevestigen dat het echt krentenbaard is.