Wat wel en niet kopen bij een 2e kindje

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door Blij1981, 13 sep 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Blij1981

Blij1981 Lid

24 apr 2010
    15
    0
    0
    NULL
    NULL
    De titel zegt het al. Wij zitten erg te twijfelen wat we nu wel moeten aanschaffen en wat nu niet. Mijn zoon is als de baby geboren is 2 jaar en 5 maanden. Nu slaapt hij heel goed in zijn ledikant en wij verschonen hem op de comode. Lopen doet hij goed, dus een duo wagen nemen wij niet, maar wel een meerijplankje. We hebben altijd nog een kleine buggy en de grote kinderwagen als we een hele dag weg zijn.

Ik zit nu in dubio wat nu handig is. Wel een extra ledikantje en comodo of niet? Wie hebben er hier ervaring mee. ik hoor graag tips. O ja de baby zal de eerste 2 maanden (misschien wel langer) in een wiegje liggen.

Ik hoor het graag......,

2. Butchke

Butchke Niet meer actief

Hai,

Ik ben momenteel 21 weken zwanger. Mijn dochtertje is 2 jaar en 3 maanden.
    Wij hebben onze dochter met 2 jaar naar een andere kamer verhuisd, en haar hier heel goed bij betrokken, spulletjes uitkiezen, mee laten helpen etc. Ze slaapt in een 1persoonsbed, en we hebben geen commode voor haar.

Wij hebben haar ook nooit meer op de babykamer verschoond of iets dergelijks. Verschonen doen we opde bank, bij ons op bed, of op haar bed. Net hoe het uit komt. Daar kan ze bovendien zelf opklimmen, zodat ik haar niet meer op de commode hoef te tillen.

Dus ik zou zeggen, een 2e commode op die leeftijd lijkt mij overbodig.
    Ledikant is natuurijk je eigen keuze...

3. Yolanthe

Yolanthe VIP lid

wie weet heb je hem tegen die tijd allang zindelijk!
    Zou geen 2de commode kopen bij een kind van 2,5.
    En is hij niet zindelij,, kun je hem ook beneden op tafel of boven op de commode van baby verschonen.

En qua bed: met 2j7mnd/2j8mnd ligt hij waarschijnlijk wel in een peuter of mee groeibed. Van de week er een gekocht voor zoon omdat hij zo graag in het bed van zus ligt.

4. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Je zoontje is al best wel oud, dus ik zou nu zo vroeg in je zwangerschap nog niets kopen. De kans is groot dat hij straks gewoon in een peuterbed of 1 persoonsbed kan slapen. Mijn dochter is met 18 maanden in peuterbed gegaan en haar broertje werd geboren toen ze 20 maanden was. Ze komt er bijna nooit zelf uit, roept altijd nog 's ochtends. Ook delen wij de commode, voor beide kindjes. Mn zoontje kleed ik 's ochtends op de commode aan, overdag verschoon ik op de eettafel of boven op de commode en 's nachts verschoon ik hem op mijn bed als dat nodig is. Dochter slaapt van 19.00-08.00 ongeveer op de kinderkamer en dan heb ik de kamer ook niet nodig voor zoontje, tenzij hij 's nachts ineens nat of vies is, dan sluip ik het kamertje in voor een schoon pakje als er niet toevallig iets aan het wasrekje hangt. Duo wagen heb ik ook niet (baby in draagdoek )

5. lolalo

lolalo Actief lid

13 feb 2012
    404
    0
    0
    Mijn zoon is straks 2 jaar en 4 mnd als de baby er is.
    Slaapt nu nog in ledikant maar zo rond zijn 2 1/2 jaar waarschijnlijk naar peuterbed. Aangezien de baby de eerste 4 a 5 mnd in wieg slaapt dus geen 2 de ledikant.
    Wij hebben wel een hoge ladekast die we nog ff als commode gebruiken, al verschoon ik hem nu steeds vaker op bed ofzo. Commode zou ik dus zeker niet kopen in jullie geval , evt ook ladekast. Wij gaan die straks als hij zindelijk is gebruiken voor nog wat kleding en speelgoed van hem.

6. tummetje

tummetje Fanatiek lid

4 dec 2007
    4.270
    1
    0
    in mn holletje
    Wij hebben het niet gedaan.. want onze meid (nu 2.4 jaar) slaapt al in een peuterbedje. Commode gebruikten we al zelden voor haar..dus die is gelijk verhuisd naar de babykamer.

We willen alleen nog een meerijdplankje aanschaffen.. verder gaat alles nog wel een ronde mee :)

7. Dubbeltje82

Dubbeltje82 VIP lid

7 jan 2011
    11.704
    3.816
    113
    Vrouw
    Hier zal de eerste 1 jaar zijn als de 2e komt... wij hebben nu voor onze dochter een doorgroeibedje (ledikantje) gekocht en verder geen extra commode ofzo... Ik verschoon de kids toch beneden of op bed.

Verder wel een duowagen gekocht en wat nieuwe kleding (een jurkje gaat bij een jongetje echt niet *lol). Voor de rest gaat alles echt nog wel even mee.

8. SeaShell

SeaShell Niet meer actief

Zoontje is bijna 3 en hebben al vanaf zijn 14 maanden een 1 persoons bed
    Commode hebben we weggedaan toen hij 2 was
    In de kast liggen nu luiers en billendoeken en onder zijn bed het aankleedkussen. Als hij verschoont moet worden legt hij zelf het aankleedkussen en de doekjes op bed, en verschoon ik hem. Gaat prima zo!

Voor een kindje van 2,5 zou ik geen ledikantje extra meer kopen. Ik zou een peuter of eenpersoonsbed kopen. Levensgevaarlijk als ze gaan klimmen en voorover uit het ledikant vallen

9. Dubbeltje82

Dubbeltje82 VIP lid

7 jan 2011
    11.704
    3.816
    113
    Vrouw
    Voor een kindje van 2,5 zou ik ook geen ledikantje meer kopen.
    Onze keuze is dan ook gevallen op een doorgroeibedje waar enkele spijlen aan de zijkant eruit te halen zijn en de zijkanten ook eraf kunnen zodat het een peuterbed wordt.

10. SushiLover123

SushiLover123 VIP lid

22 jul 2008
    18.631
    31
    48
    Grote dingen hebben wij allemaal niet gekocht. Oudste slaapt nu een paar maanden in een groot bed (niet een peuterbed). Commode is nog steeds in gebruik bij oudste. Heb alleen alle lades opnieuw in moeten delen. ;) Een extra kledingkast kan handig zijn, maar dat hangt er vanaf hoeveel kleren je hebt.

Onze zoon wordt over 2 maanden al 3 jaar. Die gaat niet meer in de kinderwagen. Grote wandelingen maken we toch niet en anders kopen we er een buggy bij. De wandelwagen krijgt straks weer de kinderwagenbak erop. Misschien dat we zo'n meeliftplankje kopen, maar dat zien we nog wel.

Onze zoon heeft trouwens een Chicco Nachtlampje met muziek. Omdat we de baby eerst een paar maanden bij ons op de kamer doen en hem dan ook al willen laten wennen aan dat muziekje, vragen we nog zo'n zelfde lamp als kraamcadeau. De jongens gaan straks samen op een kamer en dan is het fijn als ze allebei maar 1 lamp & muziekje nodig hebben. :)

Verder koop ik wel nieuw: Babybadje, boxkleed, washandjes, badcapes, dat soort dingen. Nou ja, die vragen we dan. Anders heeft het bezoek niets meer te geven, want we komen om in de kleertjes en knuffels. :)

11. Gewoon een peuterbedje voor je oudste aanschaffen en evt verschonen van je peuter op de commode in de babykamer.. of op bed, dat doe ik altijd. Je hebt ook peuterbedjes die wat beschermder zijn, wat meer op een ledikant nog lijken voor het geval je dat fijner vindt voor je peuter.

12. gebakje

gebakje VIP lid

15 dec 2010
    5.130
    0
    0
    Heerle (NB)
  13. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Die hebben wij ook ( De houtkleurige ) het is wel een peuterbed hoor, smaller en korter, maar een heel fijn en gezellig en stevig bed!

14. red88

red88 VIP lid

3 dec 2008
    13.137
    0
    0
    Oudste heeft hier een nieuwe kamer gekregen met peuterbedje maar wilde zelf nog graag in het ledikantje. Die hebben we sinds een maandje nu op haar nieuwe kamer erbij gezet en ze kiest dan zelf waar ze in wil slapen. Dat wisselt.
    De jongste ligt in een co-sleeper. De commode op de babykamer gebruiken we voor beide en verschoon overdag beneden.
    De jongste slaapt overdag in de draagzak of in de kinderwagen beneden.
    Buitenshuis heb ik de jongste vrijwel altijd in de draagzak (Bondolino), de oudste loopt zelf. Eventueel hebben we nog een Quinny Zapp maar die wordt heel weinig gebruikt.

15. Blij1981

Blij1981 Lid

24 apr 2010
    15
    0
    0
    NULL
    NULL
    Thanks voor de tips.....

Waar hebben jullie die combi gekocht.... peuterbed met lattebodem? Ik zie hem wel staan maar is toch 30 euro duurder... trouwens wel een mooie....

16. MamaVanSimone

MamaVanSimone Fanatiek lid

19 okt 2010
    3.250
    2
    36
    provincie Utrecht
    Simone is ook 2.5 als baby2 komt en wij maken een mooie nieuwe peuterkamer met peuterbed en een nieuwe kast (en meer ruimte heeft ze dan niet haha). Geen commode erbij, geen ledikantje.
    Ik vind het nu met tandenpoetsen wel handig om haar op de commode te zetten maar daar verzin ik dan wel wat op. Verder verschoon ik haar overal, ik ga niet voor een schone luier apart naar boven.

Ik twijfel nog over een duowagen, maar ik denk dat we dan genoeg hebben aan een meerijdplankje...

17. Escal

Escal Fanatiek lid

12 aug 2009
    3.441
    0
    0
    limburg
    ik zou ook voor een grote kamer voor de oudste gaan.
    mocht je dit zelf nog een grote stap vinden of merken dat je kleine grote man er nog niet aan toe is gewoon een simmpel ledikantje kopen bij ikea ofzo en de rest al de "grote mensen" kamer maken.
    commode gebruik ik hier zelden tot nooit. verschoonkussen is erg mobiel :p

18. I love my baby

I love my baby Niet meer actief

@gebakje wat een superleuk bed!!

Mijn kleine word geboren als de oudste 16/17 maanden is, ik was van plan om gewoon 2 ledikantjes te kopen maar begin nu te twijfelen, ik had nog nooit van een peuterbed gehoord haha
    ben blij dat ik nu beter weet ;)

19. Dubbeltje82

Dubbeltje82 VIP lid

7 jan 2011
    11.704
    3.816
    113
    Vrouw
    je kunt dus ook een doorgroeibedje kopen, waarbij je de hoge zijkanten na een tijdje kunt wisselen voor lage zijkanten. Die die wij hebben gekocht heeft ook een lattenbodem.

20. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Opzich was mn 1e reactie "wel wat jong voor peuterbed" maar mijn dochter sliep een maand ouder idd in peuterbed, en daarvoor of bij ons of op 1 persoons matras op de grond. Zo zie je hoe snel je dingen van je kids vergeet!

Deel Deze Pagina