paroxetine

Discussie in 'Gezondheid' gestart door oud70, 2 mrt 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. oud70

oud70 Nieuw lid

2 mrt 2008
    4
    0
    0
    leiden
    Ik gebruik paroxetine (10 mg), en 22 weken zwanger (2-3-2008), ben niet van plan om hiermee te stoppen maar ben op zoek naar vrouwen die dit ook gebruiken en waar deze bevallen zijn (thuis of ziekenhuis) en of zij borstvoeding hebben gegeven?

2. mijn gyn zei dat 5 mg het absoluut geen kwaad kan.
    ik ben benieuwd wat je verloskundig/dokter er van zei?

3. mamamadelon

mamamadelon Fanatiek lid

13 aug 2007
    4.077
    5
    38
    ik heb het tot 20 weken geslikt. het kan in het begin van de zwangerschap geen kwaad i.i.g.

4. vruchtje24

vruchtje24 VIP lid

2 jan 2007
    13.192
    431
    83
    Vrouw
    home sweet home
    Ik slik 20 mg per dag. Loop onder gyn (niet om dat ik die medicijnen slik) en mag/kan er gewoon mee zwanger worden. Het enige nadeel is is dat ik geen borstvoeding mag geven en kindje moet 24 uur ter observatie blijven in ziekenhuis. Heb meerdere keren geprobeerd af te bouwen, maar helaas niet gelukt. Psych en gyn zeggen allebei beter dat medicijn dan zwanger zijn en je zwaar depressief voelen.

gr vruchtje

5. mamamadelon

mamamadelon Fanatiek lid

13 aug 2007
    4.077
    5
    38
    daar ben ik het helemaal mee eens,en het zou best eens kunnen dat je dalijk zo gelukkig bent met je kleintje dat die depressie een stuk minder word!

6. oud70

oud70 Nieuw lid

2 mrt 2008
    4
    0
    0
    leiden
    Het vervelende is dat ik in een verloskundige praktijk zit waar de ene zegt dat BV wel kan en de ander niet. Dit zou bij mij best een overweging kunnen zijn om toch te proberen om te stoppen! Den dat ik maar eens probeer de BVNederland aan te schrijven ofzo!

7. Natasja

Natasja VIP lid

1 aug 2005
    25.784
    22
    38
    docente engels
    Capelle aan den IJss
    Ik heb tijdens deze zwangerschap bij de psych gelopen. Ik heb in het verleden ook paroxetine geslikt.
    Ze wilde dit zeker niet tijdens de zwangerschap geven en omdat ik aangaf borstvoeding te willen geven was het helemaal geen optie. Zoloft is de enige die kan in combinatie met borstvoeding. Krijg je een kolfschema enz.
    Gelukkig slik ik nog steeds niks.

8. vruchtje24

vruchtje24 VIP lid

2 jan 2007
    13.192
    431
    83
    Vrouw
    home sweet home
    Natasja fijn en knap dat je het nog steeds volhoudt zonder medicijnen. Dat wilde ik even kwijt :)

9. Natasja

Natasja VIP lid

1 aug 2005
    25.784
    22
    38
    docente engels
    Capelle aan den IJss
    Dank je wel meis! :D

10. Mikatjuh

Mikatjuh Bekend lid

24 feb 2008
    536
    0
    16
    Apothekersassistente
    Dronten
    Vraag het eens na bij de apotheek waar je je medicijnen haalt, het is namelijk zo op te zoeken in een boekje. :) Ik werk zelf namelijk als apo. assistente vandaar dat ik het weet. :) Dan weet je het 100% zeker of het wel of niet gebruikt kan worden.

11. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Ik ben juist zo snel mogelijk gestopt (in overleg met de huisarts) omdat er in de bijsluiter staat dat bij gebruik in het eerste trimester van de zwangerschap een verlicht verhoogd risico op aangeboren hartafwijkingen bij het kind aanwezig is.

Zwangerschap/Lactatie
    Bij gebruik van paroxetine door de moeder in het eerste trimester van de zwangerschap is er een licht vergroot risico van aangeboren hartafwijkingen bij het kind (m.n. ventrikelseptumdefecten). Na gebruik van SSRI's zijn in de laatste zwangerschapsfasen en direct voor de partus zijn bij de pasgeborene reacties gemeld, die kunnen wijzen op serotonerge effecten en ontwenningsverschijnselen.

Paroxetine gaat in kleine hoeveelheid over in de moedermelk; bij zuigelingen zijn geen geneesmiddeleffecten waargenomen. Borstvoeding kan worden overwogen.

Deel Deze Pagina