Wel of geen sluitlaken?

Discussie in 'Gezondheid' gestart door druifje236, 28 feb 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sweetvienna

Sweetvienna Fanatiek lid

10 jul 2007
    2.092
    0
    0
    :rolleyes: ben het vergeten te vragen....maar ik heb nog even, ben nu 36 weken zwanger dus ik vraag het zeker nog wel!

2. DaisySanches

DaisySanches VIP lid

20 jan 2007
    12.361
    0
    0
    Amsterdam
    Mijn zw.gymjuf zei dat als je te vroeg je buikspieren gaat gebruiken, ze dan juist verslappen, omdat ze nog niet tegen elkaar aan zitten.

3. Beccaatje

Beccaatje Fanatiek lid

29 mrt 2007
    2.958
    0
    0
    juist door het sluitlaken worden ze weer naar elkaar gebracht, dus is minder schadelijk dan zonder laken toch na de bevalling ineens rechtop gaan zitten.

4. DaisySanches

DaisySanches VIP lid

20 jan 2007
    12.361
    0
    0
    Amsterdam
    Zo bedoelde ik het ook... dat je spieren dus niet slapper zullen worden door een sluitlaken. Ik heb er inmiddels eentje bestelt... hoop hem gauw te ontvangen, want tja... kan elk ogenblik bevallen. Heb er goeie verhalen van gehoord van mijn moeder. Die heeft hem zelf nooit gebruikt, maar wist het nog wel van mijn oma.

Ik geloof trouwens niet dat ik uberhaupt meteen rechtop zou kunnen zitten. Het lijkt er op dat de diastase (?) bij mij volledig is....

5. wuppie 01

wuppie 01 Fanatiek lid

1 jun 2007
    1.817
    10
    38
    Ik had er nog nooit van gehoord maar het lijkt me wel wat. als alles echt zo rolt in je buik lijkt me eng. Ik had behoorlijke buikspieren voor de zwangerschap ivm zwakke rug heb ik ze echt nodig.

6. Beccaatje

Beccaatje Fanatiek lid

29 mrt 2007
    2.958
    0
    0
    Ben benieuwd hoe het je bevalt. Zelf heb ik het sluitlaken en de sluitband. Meeste ziekenhuizen weten namelijk niet hoe het laken ommoet en dan heb ik iets wat ik zelf nog om zou kunnen doen.

7. DaisySanches

DaisySanches VIP lid

20 jan 2007
    12.361
    0
    0
    Amsterdam
    Ja, ben ook benieuwd. Heb dus ook laken en band bestelt... we zien wel. Heb jij ze ook bij Motherwear vandaan? En hoe lang moest je wachten?
    Heb je ze zelf al eens gebruikt? En?

8. Beccaatje

Beccaatje Fanatiek lid

29 mrt 2007
    2.958
    0
    0
    ik heb ze inderdaad bij motherwear besteld, het laken al in 2006. Het beviel mij wel goed, maar het bleek wel lastig aantrekken. In het zh niemand die het wist, gelukkig had mennetje de beschrijving meegenomen.....

Probleem wat ik wel had was dat ik meer dan 12 kg gegroeid was, dus het laken 'kroop op' tijdens de slaap. Dat probeer ik nu te ondervangen door de sluitband. Die heb ik een paar weken terug besteld.

Ik weet niet meer hoe lang ik op de spullen heb moeten wachten, maar ik heb mij niet geirriteerd aan de levertijd. Het zal dus meevallen.

9. Nikita23

Nikita23 VIP lid

31 jul 2006
    5.198
    0
    0
    Na lang twijfelen heb ik de sluitband besteld. Ik hou niet van ingewikkeld gedoe, en de band ziet er dan ook iets simpeler uit. Hopelijk heeft ie dezelfde werking als het sluitlaken...

10. DaisySanches

DaisySanches VIP lid

20 jan 2007
    12.361
    0
    0
    Amsterdam
    Vandaag kwamen mijn sluitlaken en sluitband binnen. :D.

11. FunnyMe

FunnyMe VIP lid

8 jul 2006
    7.561
    0
    0
    Ik heb in de kraam ook positieve ervaringen met een sluitlaken. Sommige lingeriezaken hebben ze ook. En sommige babywinkels.

12. Bubbles

Bubbles Actief lid

26 okt 2007
    259
    0
    0
    Heeft de sluitband hetzelfde effect of niet, ik geloof dat ik een sluitlaken wel zie zitten. maar als niemand m bij me om kan doen.... Of kun je dat misschien zelf (partner)

13. JustSanne

JustSanne Actief lid

8 mrt 2008
    477
    0
    0
    Bibliothecaris
    Zoetermeer
    Ik heb ze thuis liggen (gekregen). Ik ga ze ook zeker wel gebruiken na de bevalling...en denk dat ik alvast ga oefenen met dichtknopen :rolleyes:

14. Beccaatje

Beccaatje Fanatiek lid

29 mrt 2007
    2.958
    0
    0
    zelf zou het mij niet lukken, dan is de band handiger. De band is wel iets minder dan het laken (dat is gewoon het echte spul) maar als je buik niet enorm geweest is zou je met de band ook goed vooruit moeten kunnen.

Deel Deze Pagina