Wel of geen smeerkaas

Discussie in 'Voeding' gestart door chantal29, 2 feb 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. zogelukkig

zogelukkig Niet meer actief

Ik koop alleen bij de natuurwinkel/biowinkel, maar dat heb je ook bij de gewone supermarkt.
    Dat is wel een echt biowinkel-product. Wij hebben de amandelpasta en cashewnotenpasta, dus niks met pinda. Het is zooooo lekker!
    Amandelpasta wit > Producten > Merken en Producten — Natudis B.V.
    Amandelen en cashews geven weinig kans op allergieen, het zijn eigenlijk vruchtbomen. Maar als jij in de familie mensen hebt met een serieuze notenallergie kan je er misschien beter even mee wachten.
    Vegetarische pate: Naturel (standaard) > Producten > Merken en Producten — Natudis B.V.

2. chantal29

chantal29 Fanatiek lid

30 jul 2007
    1.714
    0
    0
    Bob de Bouwer staat op de verpakking, is zonder toegevoegde kleur, geur -en smaakstoffen. Onze kleine meid krijgt dit maar af en toe en maar een mespuntje op haar brood. Vaak geef ik het brood alleen maar met boter

3. MissMom

MissMom Fanatiek lid

30 okt 2009
    1.346
    0
    0
    NULL
    NULL
    Zogelukkig, super bedankt he.
    Geen notenallergie in de familie maar wel andere allergieen dus dacht..........
    Maar goed, het valt niet onder de notensoort?
    Ik ga eens kijken in de biowinkel binnenkort, voor nu genoeg variatie alleen ga smeerkaas vervangen door ricotta ;)
    Ok tartex is dus vega-pate, dat koop ik van de AH maar heet geen tartex, zit daar ook nog verschil in behalve dat het bio is?

4. jingels

jingels VIP lid

8 jul 2006
    7.742
    1
    0
    @ts: hier geen smeerkaas t/m 18 mnd.
    Ik vind er teveel (smelt) zout inzitten, en persoonlijk vind ik dat niet geschikt voor zulke jonge nieren.
    IK gaf veel fruitmoesjes op brood of alleen beetje boter/appelstroop/ veg. pate/amandelpasta.

5. kim0503

kim0503 Bekend lid

10 apr 2009
    634
    0
    0
    Hoekse waard
    Ik heb toevallig van de week bij de welbekende supermarkt (hihi) biologische en vegetarische pate gekocht van zonnatura. Ik had al zo'n rolletje vegetarische saks smeerworst gehaald en die vond mr erg lekker dus ben erg benieuwd hoe hij de pate gaat vinden.

6. linda26

linda26 Bekend lid

11 dec 2007
    760
    0
    16
    ik smeer blue band idee, en verder als beleg wissel ik af met leverpastei (niet te vaak) smeerkaas, jam en appelstroop. Soms gewone kaas.
    Wat ie vooral erg lekker vind is rozenbotteljam van roosvicee. Zit ook heel veel vit c in. Helaas dan weer wel veel suiker ook... In het begin gaf ik alleen suikervrije jam maar nu (15mnd) niet meer hoor.

7. Polletjepiek

Polletjepiek Niet meer actief

Ik geef bleu band goede start, ook wel gewone en ook wel idee. Ik geef ik 2-3x per week (dun) smeerworst en wel wat vaker smeerkaas(minder zout) Ook heeft ze al wel eens pindakaas en jam gehad. Voor jam gebruik ik Hero Delight, daar zit minder suiker in en geen kunstmatige zoetstoffen. Ook heeft ze al wel eens (achter)ham, kipfilet op brood gehad.

Ik kreeg dat ook al wel op die leeftijd en er is nu niks mis met mij.

8. Eefke84

Eefke84 Niet meer actief

hier appelstroop, alleen boter, banaan. enkel keertje leverpastei, zelden smeerkaas, maar het allerliefst heeft ze gewoon enkel boter

9. chantal29

chantal29 Fanatiek lid

30 jul 2007
    1.714
    0
    0
    Nu zit ik met een ander dilemma ze wilt geen brood grrr. Ze eet verder prima alleen die stomme boterham tussen de middag weigert ze steevast

Deel Deze Pagina