Hoi meiden een paar weken geleden had ik ook al een topic geplaatst over vrijgezellenfeest en oppassen opa en oma op mijn zoontje in de hoop dat het allemaal goed zou gaan.. nou niet dus.. mijn vriend kon om 9 uur ons vrijgezellenfeest verlaten omdat zoontje niet stil te krijgen was.. zo zielig.. (ik wou ook naar huis gaan hoor maar hij stond erop..) erg lief natuurlijk.. maar hij heeft het wel gemist,, nu gaan wij volgende week trouwen.. en mijn schoonzus past dan op.. we gaan nu al extra vaak daarheen het gaat al beter maar nog niet je van het,. Laats had hij heel erg last van zijn oortjes(ontsteking) En had ik hem een paar avonden achter elkaar een zetpil gegeven.(Op advies van HA) Hij slaapt dan echt de hele nacht door en word zelfs niet wakker voor de speen. Nu zijn mij s-moeder waarom geef je hem s'avonds als hij van de trouwerij naar huis gaat niet even een zetpil is toch maar voor 1x.. Ik denk dat dat wel heel goed zou zijn kwa slapen.. Maar vind het ook een beetje raar om mn kindje een zetpil te geven terwijl hij niks mankeert ja wel veel last van tandjes.. Maar zou het ook jammer vinden als 1 van ons van de trouwerij naar huis zou moeten.. Dus wat zouden jullie doen wel of niet? en ik had gekeken naar zetpillen van vsm die zijn homeopatisch ofzo.. maar zal niet dezelfde werking hebben denk ik? liefs wanhopige mama die gaat trouwen
Ik zelf zou het niet doen.....maar ieder z`n eigen menig toch Ik geef mijn dochter alleen een zetpil als ze boven de 38,5 koorts heeft en dan af en toe nog niet eens, als ze vrolijk er bij blijft dan geef ik t niet. Mijn dochter was ook een slechte slaper maar zou het niet in m'n hoofd halen om een zetpil te geven zodat ze goed slaapt. Snap jou wel.....maar is er geen andere manier om m rustig te krijgen?
Ik snap je dilemma wel maar ik zou geen zetpil geven. Ik geef zelf een zetpil bij koorts of als ze duidelijk heel erg veel pijn heeft (kan ook zonder koorts). Als je zoontje dat niet heeft, dan zou ik het niet doen. Is er niet een andere manier om hem in slaap te krijgen? Is het misschien een optie dat jullie hem eerst zelf in slaap wiegen en dan naar feest gaan, of zoiets?
Ik zou zeker geen zetpil geven als dat niet nodig is. Ik geef mijn zoon pas een zetpil bij 38,5+ en alleen als hij door de koorts écht ziek is (hangerig en huilen). Zetpil op voorhand geven vind ik niet dé oplossing om beter te slapen. Overigens 's avonds geven met oorontsteking doe ik trouwens ook. 'S avonds neemt de druk op de oren toe en een zetpil kan voor verlichting zorgen. Maar dan wel altijd in combi met neusspray (neus staat in verbinding met buis van Eustachius)
Ik geef alleen een zetpil als ik zie dat de kinderen er zelf last van Hebben Zo is het soms bijv dat ze 38 hebben en totaaal niet lekker in hun vel dan krijgen ze een zetpil Maar soms hebben ze 40 en voelen ze zich verder prima op moeheid na nja dan krijgen ze Geen zetpil Ik doe het dus wanneer Ze zich duidelijk niet lekker voelen ( ook een kind kan hoofdpijn of buikpijn hebben en dan geen Koorts of verhoging hebben daarbij kan een kind vaak niet plaatsen waar de pijn vandAan komt )
Ik zou het anders aanpakken. Je schoonzus gaat dus oppassen tijdens de trouwerij? Laat haar dan vóór de trouwerij eerst 2-3 keer bij jullie komen en dat zij samen met jou de zorg doet. Dus hem verschoont, voeding geeft, in slaap wiegt enz. En laat hem daarna 2-3 keer even een paar uurtjes achter bij haar vóór de trouwerij. Zo krijgt hij de kans om te wennen aan haar, niet alleen als bezoek, maar ook als verzorger.
Wat ADI zegt zou ik doen... En echt geen zetpil geven als het niet nodig is .. Is er geen optie om op de locatie waar het feest is een bedje neer te zetten waar het rustig is ?? Is denk voor je zelf ook rustiger en kan je meer geniet van je feestje..
ik vind Adi`s advies een stuk beter en meer aan te raden dan een zetpil geven om lekker te slapen. Ik vind het eigenlijk wel in de categorie vallen van de speen met brandewijn (?) van vroeger zodat de baby door slaapt. Ben helemaal niet van de zetpillen/paracetamol en mijn kinderen (en ik zelf ook) nemen het alleen als het echt nodig is. De kinderen hebben nog maar een paar keer gehad en dan hadden ze ook echt iets als oorontsteking of zoon nu met zijn waterpokken.
ik vind het advies van Adi ook goed! Ook goed voor jullie zelf denk ik , ben je toch die avond wat geruster omdat je zoontje dan gewend is.
Ik zou het wel doen in dit geval eerlijk gezegd. Je vrijgezellenfeestje is al voortijdig afgebroken, je bruiloft wil je bij voorkeur niet voortijdig afbreken neem ik aan? Ik zou dit zien als een eenmalige dusdanig bijzondere gelegenheid en zou het gewoon doen. Heb je zelf ook een veel leukere dag. Ps. ik had niet hetzelfde gezegd als je je kiind alcohol of drugs wou geven hoor. Ik vind zelf een zetpil net onschuldig genoeg om 1 keer in te zetten zodat je zoontje goed slaapt tijdens jullie bruiloft.
Ik zou niet zomaar een zetpil geven als het niet nodig is. Mocht het als nog nodig zijn dan kan je schoonzus die toch geven? Verder zou ik inderdaad doen wat Adi zegt, je kindje moet wel vertrouwd en op zijn gemak zijn met diegene waar hij naar toe gaat.
Als je kindje echt pijn heeft door zijn tandjes dan zou ik hem wel een zetpil geven, maar dan wel om die reden Doorkomende tandjes kunnen echt erg pijn doen bij zo'n kindje, dus vind ik zelf een goede reden voor een pil. Ik zou het niet doen omdat hij dan goed slaapt. Het is ook maar de vraag of dat werkt als hij een paracetamol krijgt terwijl hij geen pijn heeft. Als hij wel pijn heeft en hij krijgt een paracetamol dan kan hij daardoor ontspannen en valt hij in slaap. Heeft hij geen pijn, dan is doet een paracetamol ook niets. Advies van Adi vind ik ook een goeie.
Ik heb je vorige topic ook gelezen en zeg daarom wel een zetpil. Omdat: Je/jullie Trouwerij is iets bijzonders en eenmalig (dus zetpil ook) je hebt volgens mij het mogelijke en onmogelijk gedaan, maar je hebt eens lastige slaper heb bij andere (dus ook op de trouwlokatie) Een zetpil volgens mij weinig schade kan als je het niet dagelijks gebruikt (ik zelf gebruikt ook weleens een pijnstiller als ik wat gestrest ben) TuurlijkSnap ik dat het een allerlaatste nood oplossing is. Je hebt al veel al geprobeerd dus voor een keer kan het, in mijn ogen, echt geen kwaad. Geniet van jullie bruiloft en succes met jullie keuze
bedankt voor alle reacties.. dat is dus ook echt hetgene waar ik mee zit hij is zo moeilijke slaper zelfs gewoon thuis gewoon bij ons.. daarom gaan wij eigenlijk ook nooit weg (totdat hij iets ouder is natuurlijk) en ik zou normaal gesproken ook NOOIT een zetpil geven om hem gewoon lekker de nacht door te laten slapen om zelf ook goed te kunnen slapen!! Maar ik ben zo bang dat 1 van ons 2 dalijk naar huis moet op onze bruiloft... (Begrijp me niet verkeerd hoor wat dat aan betreft gaat mijn zoon zobizo boven alles!) Maar zon dag maak je maar 1x mee en heb er ook veel zin in alleen dit spookt me steeds door mn hoofd heen maak me nu al zon zorgen en ben daarom bang dat ik niet van mijn dag kan genieten
Ik zou dus wel een zetpil geven. Paracetamol is helemaal niet slecht. Daarbij vraag ik me af of je zoon niet ergens last van heeft als hij wel slaapt met een zetpil. Toen mijn oudste tanden kreeg gaf ik soms wel 2 weken achter elkaar een zetpil, ik zou niet weten waarom een kind pijn moet lijden in deze tijd.
Misschien stom hoor, maar misschien gewoon afspreken dat ze je alleen in uiterste nood ervan op de hoogte stelt. In je hoofd ben je toch met hem bezig, maar ik vind het ook gewoon een beetje gek dat je gebeld word omdat hij zo huilt. Dat doen baby's soms. En die ene dag zou je misschien inderdaad gewoon de afspraak kunnen maken dat ze niet te snel bellen. Ben het er overigens mee eens dat het ook best gewoon kan zijn dat hij er lekker op door slaapt doordat hij dus wel echt pijn heeft. Dan zou ik hem gewoon mee geven en laten geven door je schoonzus. Nog een vraag trouwens, moet je schoonzus er niet bij zijn dan, bij je bruiloft?
sorry voor late reactie.. nee iedereen is uitgenodigd dus had eigenlijk geen oppas.. Toen was mijn schoonzus zo aardig zich aan te bieden zij houd trouwens ook helemaal niet van feesten en dat soort dingen en ze zei dat ze het net zo leuk vond om op zoontje te passen,, Erg lief natuurlijk,, Maar weet wel zeker dat mijn zoontje daar anders over denkt