Agoss, dat is zielig :x Het lijkt me inderdaad essentieel dat je kunt horen wanneer het honger is en wanneer niet. De eerste dagen is het inderdaad vooral honger omdat het ook nog even duurt voordat je borstvoeding volledig op gang is gekomen. Dan ben je echt meer aan het voeden dan niet Soms twijfelde ik in latere weken weleens, maar wij hebben een erg ongeduldig meisje als het om eten gaat. Die liet zich echt niet afschepen met een speentje als ze honger had hoor!
Hier met 2 wkn op advies van wijkverpleegkundige een speen gegeven (bibi) bij bv. Kleine had onwijze zuigbehoefte. Wij dachten echter dat hij honger had, smakken, zoeken. Gevolg, meer spugen en huilen door krampjes. Dus speen gegeven en toen was hij echt veel meer tevreden. Hij heeft het nooit verward met de borst.
Ik heb ruim 6 maanden volledige bv gegeven, en mijn meisje heeft gewoon een speentje gehad. Eerst eentje van Difrax, wel pas na een paar weekjes, en daarna eentje van Bibi, die pakte ze beter!
Woow wat super al de reacties!! Ik heb er echt super veel aan!! Bedankt!!! Fijn te weten dat dus bij goed gebruik van de speen t prima kan. fijn hoor om ook de ervaringen te lezen van jullie! Dit is mijn eerste dus heb geeen idee nog... Had een hoop speentjes gekregen al.. heb er 6 liggen! beetje over the top bedankt meiden!!!!
@troel: hopelijk heb je niet allemaal verschillende merken speentjes? Bij ons was het zo: zodra hij er had gehad (de bibi) wilde hij die anderen niet meer. Dus je zit dan gewoon aan één merk vast.
Het wordt afgeraden, maar je moet goed kijken naar je kindje. Is het aanleggen geen probleem of geoefen meer, dan kun je er gerust een speentje bij pakken. Ik werd helemaal opgesabbeld door mijn kleine sabbelmeisje, en ben na een week al begonnen met een speen. Het is beter als het niet hoeft, maar ik had kloven van haar gesabbel en ze had het echt nodig. Gelukkig geen last gehad van tepelverwarring en wel heel veel baad bij gehad! Zo kon ze rustig nog een poosje sabbelen, terwijl mijn tepels wat rust hadden en ook konden genezen!
Oja, en qua merk wilde ze hier ook maar eentje. Ik had een I love mama speen en die vond ze helemaal niet fijn. Toen een heel klein soort speen gekocht, van Nuk (hier is dat volgens mij Bibi) en die wilde ze wel. Nu heb ik eentje van Bibi en eentje van Difrax liggen, dus kunnen we eventueel kijken wat onze tweede nodig heeft!