Hai, Net wanneer je denkt dat er een stijgende lijn is kom je een obstakel tegen #zucht# Mijn dochtertje heeft nu bijna 11 maanden een sonde, de reden is altijd onbekend geweest, ik vermoed de verborgen reflux, slechte timing met ziekenhuisontslag etc... Nu heeft ze laten zien dat ze goed kan eten en ook drinken uit een rietje gaat goed een beker ook wel maar het is vaak een knoeiboel. De fles is dus nooit wat geworden Mijn hoop gevestigd op het rietje als ze eenmaal zou kunnen drinken dan zou het snel moeten gaan en we nu ook minderen met de melk dat was het plan Vanavond heeft ze na heel veel afleiding van papa haar hele toetje op normaal was het na 15 gr groente al klaar en elke keer wanneer ik de groente niet weeg dan eet ze het op echt een boefje is het! Maar nu komt de ellende ze is naar ons gevoel extreem gevoelig, is het heel snel "zat" alles duurt ook maar even bij haar, spelen, eten etc.. dan is het meteen huilen en schreeuwen. Zo komen we dus nooit verder en aangezien de reden niet ligt bij het niet kunnen eten wil ik kijken of we iets aan dat overgevoeligheid kunnen doen? Herkent iemand het? Ik weet het nu echt even niet pffffff Bedankt voor het lezen groetjes Sam
Jeetje wat een vervelende situatie. Ik zou echt graag dat ik je kon helpen, maar ik heb hier geen ervaring mee. Ik wil je wel een hele dikke knuffel geven en veel succes wensen. Wat zeggen ze in het zh hier over?
Mamaloe dank je wel meis, ja het is echt rot want ik had toch echt de hoop dat het veel beter zou worden mr ik ben er bang voor haar gedrag zegt wat anders. Het probleem is dat het ziekenhuis waar ze onder controle is gewoon hier geen kennis van heeft al beweren ze van wel. De pre logopediste is heel goed mr komt niet aan huis en ja met een overprikkeld baby heb ik daar dus niets aan. De ka denkt dat een pre logopediste alles oplost en hij is dus weinig betrokken bij alles. Heb ook 0,0 vertrouwen in dat ziekenhuis dus ben nu bezig met een second opinion. Ik hoop dat er mama's zijn die haar gedrag herkennen?
Ja ik herken het!!! Mijn dochter heeft verborgen reflux en heeft moeite met eten. Alles is ze snel zat, sommigen zeggen dat het gewoon een pittig ding is maar ik denk niet dat dat de hoofd oorzaak is! Hier geen sonde, gelukkig wel een fles. Zegt het zh hier niks over dan? Rilana drinkt dr flessen, eet een boterham en een mandarijn per dag en dat is niet voldoende volgens de ka. Nu over anderhalve week een opname (alweer) om te kijken hoe ze reageert op voeding. Anders wordt ze doorverwezen naar een speciale eet poli of naar een revalidatie centrum waar ze haar gaan helpen. Is dit met jullie nog niet besproken? Gr. Siepie
Nog even over het gedrag: Rilana kan lekker zitten te spelen maar als ze het zat wordt dan is het ineens en dan is het gelijk krijsen. Als ze dr fles niet meer hoeft is het wegduwen en gelijk krijsen. Is het wakker, dan is het niet rustig huilen of kletsen in bed maar gelijk krijsen. Is het vaste voeding wat niet wil dan is het krijsen. Eigenlijk zo vaak... Wij komen ook bij een pre logo en die komt inderdaad niet aan huis, is er geen goede logo bij je in de regio die wel aan huis komt? Dat hadden wij wel een tijdje. Waar woon je in de buurt? Ik ben wel heel erg tevreden over de ka waar wij zitten, ze is erg betrokken.
Siepie nou wat jij nu schrijft over Rilana zo is het dus exact bij Lina! Elke keer wanneer ze het zat is gelijk krijsen pfff wordt dat nu wel beu vooral omdat die sonde er ook nog eens bij is. In het ziekenhuis zeggen ze het is een pittige tante bla bla bla dat is het enige wat er wordt gezegd en dat haar gedrag erg duidelijk naar voren komt en dat ze een prikkelgevoelig meisje is Er wordt helemaal niets gedaan sterker nog ik ben degene die met alles komt, laatst hadden ze besloten om dan maar de kinderpsych. in te schakelen omdat ik een doorverwijzing wou naar een ander ziekenhuis en heb het dus niet gedaan. Ik ga nu ook eisen ergens anders heen te gaan bij de huisarts want de ka zal het toch hier niet eens mee zijn alles draait om geld Onze ka is niet betrokken sterker nog de laatste keer dat we bij hem waren was zijn opmerking oh heeft ze nog een sonde Heb geen goede logo kunnen vinden maar onze fysio kwam met iemand dus die bel ik morgen. Loopt Rilana wel goed qua ontwikkeling?
Heb je wel eens bij de fysio een prikkel lijst / test in moeten vullen? En je partner ook? Hier komt namelijk heel veel uit. En of je kleine wel echt prikkel gevoelig is
Haha ja dat pittige tante verhaal ken ik ja Haar algemene ontwikkeling gaat goed. De ontwikkeling van voeding niet, dat wil niet lukken. Ik was van de pre logo in het zhuis naar de gewone logo gestuurd omdat het voor mij niet handig is om steeds voor een half uur naar het zhuis te rijden. Alleen kwam ik niet heel veel vooruit met die andere logo, tja ach, het is niet anders. Fysio hebben we ook heel lang gelopen, dit is nu 2 maanden geleden gelukkig gestopt. Afgelopen maandag had ik gebeld en de klachten en problemen voorgelegd, donderdag mochten we gelijk komen. Dr gewicht en hoofd curve zijn -1, dr gewicht buigt ook echt af, dat liet ze me ook gelijk zien op de computer, lengte loopt wel goed. Toen besproken over het eten. Ze gaf aan dat ze zicht daar toch wel druk om maakte omdat ze te weinig binnen krijgt, zeker qua variatie. Dit is goed, voor 6 maanden en niet voor 10 maanden. Samen even besproken hoe de dag verloopt en hoe ze overal op reageert. Rilana slaapt snachts ook heel slecht, overdag ook, maar vooral de nachten zijn drama, voor haar maar ook voor mij Daar wordt ook naar gekeken. Toen al gehoord dat er 3 opties waren; -weer logo in het zhuis -dagbehandelingen in een revalidatie centrum, -zhuis opname De volgende dag zou ze bellen. Vrijdag belde ze, ze had overleg gehad en besloten is om haar op te nemen. di 7 februari en dan tm do of vrij, afhankelijk van hoe het gaat. Deze week kon niet want ze wil er een heel team bij hebben en daar was dan 1 iemand niet aanwezig dus dat zou niet handig zijn. Ik vond het wel fijn dat ze zo goed overleg heeft gehad en zo heeft besloten om haar op te gaan nemen (overleg met haar neo verpleegster, verpleegster van de kinderafdeling, logo, fysio, ped.med.) Ze gaan haar in die dagen filmen, met mij en zonder mij, haar voeding geven met en zonder mij, ze gaan kijken of het slaapritme doorbroken kan worden. Dus gaan pittige dagen worden maar ik kijk er toch wel een soort naar uit. Mocht het nodig zijn dan wordt ze hierna toch nog doorverwezen naar een 'eetkliniek', dit is bij het revalidatiecentrum en hier kunnen ze haar helpen / behandelen. Er kan ook nog een neusamandel in de weg zitten, is daar al eens naar gekeken? Rilana kan namelijk wel eten maar kan er ook heel erg van schrikken. Ben benieuwd. Weet niet of je wat aan mn verhaal hebt, ben ook wel benieuwd of je dingen van mij herkent!
Ik herken dit ook!! Mijn jongste is precies zo. Snel krijsen en overstuur zijn. Als hij moe is berg je dan maar. Ook ex patiëntje verborgen reflux. Fles is altijd drama geweest. Eten gaan op zich goed maar hij kan een paar minuten aan tafel zitten en dan is het huilen. Het is niet dat hij niet wil eten want als ik hem op de grond zet en hem dan steeds een hap geef gaat het prima. Eten aan tafel is is vooral het bezig houden en afleiden van de jongste zodat hij niet alles op een gillen zet. Ik heb dus geen tips maar denk wel dat hij gewoon heel gevoelig is terwijl hij drukte wel weer heerlijk vind. Hoe slapen jullie kids? Hij wordt vaak wakker, minstens 1x per nacht overstuur, laten huilen is geen optie want dat wordt hij zo kwaad dat hij niet meer te troosten is.
Pfff ik herken het helemaal! Is hij te vroeg geboren? Of zou dit allemaal ook met die verborgen reflux te maken hebben? Mijn dochtertje slaapt overdag goed alleen het in bed leggen is dan wel weer eerst krijsen maar als ik haar afleid dan gaat het wel en gaat ze toch slapen... In het begin hadden wij er totaal geen last van nu is het netals bij jullie ook 1x in de nacht krijsend en overstuur wakker worden maar tot nu toe snel te troosten en dan slaapt ze weer verder. Merk je wel dat hoe ouder hij wordt hoe minder of juist erger?
Hmmm het wordt niet erger maar of het minder wordt??? Het wordt anders denk ik omdat hij groter wordt. Maar overstuur wakker worden nog steeds en gelukkig wel snel te troosten . Echt een paar maanden van 5 tot 8 maanden heeft hij dit niet gedaan maar toen kwam het opeens en dat houdt helaas niet op. Hij is niet te vroeg geboren maar wel gehaald met 39 weken. Vanaf het begin heb ik het idee gehad dat het nog niet zijn tijd was. Ik zal een foto laten zien hoe hij steeds keek de eerste dagen zo zielig...
Ach gos, arme kind! Die van mij keek ook niet blij hoor in het begin! Ook heel krampachtig. @sam, volgens mij geen pb gehad!?? Ik heb wel het idee dat het bij 3/4/5 maanden op een hoogtepunt was maar nu weer. Rond 8,5/9/10 maanden. Vannacht heeft ze wel doorgeslapen, zowaar! Maar toen had ze op kdv gister bijna niet geslapen. Vanavond gaat ze een nachtje slapen bij mn ouders, kunnen wij weer een nachtje tukken...
Siepie zie dat de pb die ik verzonden had niet is doorgekomen dus weer opnieuw typen grrr Isis aah arme ventje hij kijkt idd niet blij.... Had eigenlijk gehoopt dat het beter zou worden kennelijk dus niet....
Al eens bij een manueel therapeut of een osteopaat geweest? De klachten kunnen een achterliggende oorzaak hebben...
Ik vind het lastig te zeggen omdat het echt op en af gaat. Volgens mij komen er weer tandjes dus hij is weer meer van de rel maar om nou te zeggen dat het veel beter gaat..Ik kan het wat beter hebben nu omdat hij zich wel langer kan vermaken nu.