Ik vanaf dag 2 ik had een lamme arm en een dof gevoel in mijn pink... Nu is ze er zowat mee getrouwd en wat super is voor ons: ze kan 'm zelf weer in haar mondje stoppen!
vanaf het begin , en toen een week of 5 gebruikt, en toen wilde L het zelf niet meer, dus toen ook weggelegd.
Volgens de kraamhulp had onze zoon flinke zuigbehoefte, dus wij speentjes gekocht. Maar misschien hadden wij niet genoeg geduld, maar nadat hij een paar keer het speentje uitspuugde hebben we het er maar bij gelaten. Bij het doorkomen van z'n eerste 4 kiezen kreeg hij af en toe een speen om op te bijten, maar omdat dit niet vanwege zuigbehoefte was, was het ook gelijk over nadat de kiezen door waren. Hij duimt ook niet, ook nooit gedaan. Mochten we nog een kindje krijgen, zou ik het aankijken. Ik vind het wel makkelijk dat we er 's nachts nooit uit hoeven voor een speentje. Maar als een kindje er behoefte aan heeft zou ik het prima vinden.
wel. Max had heeeeeeeeeel veel zuigbehoefte! dus we zijn er op aanraden van de vk vroeg mee begonnen...
Wel aangeboden maar ze kon ze niet goed inhouden. Heb verschillende geprobeerd, in het begin gebruikte ze wel mijn vinger/pink maar dat was dan alleen bij krampjes. Nu heeft ze een knuffel waar ze op sabbelt
We hadden er wel een aantal in huis, maar dochter leek en lijkt er geen behoefte aan te hebben. Af en toe pakte ze 'm aan, maar net zo vaak liet ze 'm ook zo weer vallen. Tijdens huiluurtjes wilde ze 'm wel graag, maar dan moesten we 'm tegenhouden met onze vinger omdat ie er anders uit viel. De enige speen die ze ooit wilde was zo'n gele, de kleinste van Difrax. Bij alle andere trok ze een vies gezicht Ze duimt trouwens ook niet. Het enige wat ze doet is op haar onderarm of pols sabbelen, waardoor ze altijd de mouw van haar pyjama nat sabbelt (ziet er wel zoooo schattig uit!)
Mira had erg veel zuigbehoefte. Dus ze had 'm gelijk al in.. Nu nog steeds, maar dan alleen als ze slaapt en/of moe is.
Ja vanaf een week of 3. Maar alleen in de auto eigenlijk en soms in de box. Nooit bij het inslapen. Hij sliep altijd in aan de borst dus dat was niet nodig.
Ja! Ons meisje had grote zuigbehoefte en na een week mijn pink eraf gesabbeld te hebben, hebben we een speentje geïntroduceerd. Liever een speen dan duimen... Overigens gaf ik wel borstvoeding! Maar een tepel is niet bedoeld als speen. Borst is om uit te drinken, sabbelen kan op iets anders. Het is ook erg slecht voor je tepels als je sabbelen toestaat.
Hier ook een baby met veel zuigbehoefte, binnen een week had ze een speen. Overigens alleen overdag, het hielp vooral met krampjes en de hik. Na 5 maanden werd de zuigbehoefte duidelijk minder en nu heeft ze alleen een speen als ze echt heel erg overstuur is, maar dat is zelden. Overigens heeft onze dochter nog geslapen mt een speen, dus ook geen nachtelijke speen-terugstop-taferelen. Overigens geen garantie om er nooit uit te hoeven hoor.