Vandaag is onze knul precies 3 weken en sinds gister is hij savonds heel onrustig wil dan alleen maar iets in zn mond. Als ik mn pink in zn mondje doet is hij rustig. Hij is ook heel erg wakker dus ligt dan in de box. Hij wil ook steeds zn handjes in zn mond doen. Honger kan het niet echt zijn. Als ik hem dan de borst geef wil hij na 10 min weer en kan dan rustig uren eten. Overdag geen problemen niet huilen niets alleen na de voeding van 19:00 Mn sm riep maar steeds duw er een speen in. Ik word heel onzeker van haar en wil eigenlijk nog geen speen, en nu zeker niet want dan moet ik heel de tijd aanhoren dat zij gelijk had. En ze geeft me nu al het gevoel een slechte moeder te zijn. Weet nu niet zo goed wat te doen. Jullie misschien nog tips? Pff even mn verhaal kwijt lucht al op.
Hier hadden wij hetzelfde, na een week aanmodderen toch een speen. Wat een verademing was dat zeg! Alleen gaf ik al geen bv meer dat maakt het dus wel iets anders. Ondertussen wil onze dochter geen speen meer, is nu ook niet meer nodig. Luister naar je gevoel en doe iets niet alleen zodat je smoeder gelijk krijgt.
Het kan regelen zijn hoor, daar heeft hij wel de leeftijd voor, dat betekent dan dus iedere keer aanleggen tot hij er weer doorheen is. Hier was dat rond de 3 weken ook een paar avonden lang het geval, gek genoeg alleen 's avonds ook. Samen lekker op de bank zitten of in bed liggen en telkens aanleggen, al is het maar voor een paar minuutjes, dan ben je er het snelst weer vanaf. Mijn dochter heeft trouwens wel een speentje nu, op een gegeven moment wilde ze namelijk niet aan de borst sabbelen maar wel op m'n pink, toen ben ik een speen aan gaan bieden. Die speen gebruikt ze nu alleen om mee in slaap te vallen, daarna valt hij uit haar mond en slaapt ze gewoon verder, dus ze heeft 'm niet continu in haar mond. Als jij geen speen wil geven, moet je dat echt niet doen hoor, voel je niet gedwongen door je schoonmoeder of door wie dan ook! In jouw situatie zou ik zelf ook gewoon aanleggen. Sabbelen aan de borst mag best, soms wordt daar heel panisch over gedaan ('de borst is voor voeding, niet om aan te sabbelen!'), maar de borst kan echt heel veel warmte en troost geven, dus zeker niet bang voor zijn hoor! Dat regelen kan wel heel zwaar zijn trouwens, maar als je hem daarin volledig volgt, is het het snelst weer achter de rug! Lekker tv kijken ondertussen bijvoorbeeld
Dat vele drinken maar niet om het eten kan clusteren zijn. Google daar eens op dan weet je een beetje wat het is. Je baby wil zijn voedingstoevoer regelen of gewoon dicht bij je zijn. Niks mis mee en als je dat weet kun je er misschien iets beter mee omgaan. Dat gezegd hebbende: als jij je er dan toch nog fijner bij voelt door een speen te geven omdat dat jou ook even rust geeft dan magdat best hoor. Mijn zoon heeft daar nooit tepel/speenverwarring van gekregen. Wel was het wat raar dat hij zijn eerste speen zonder overleg in het ziekenhuis kreeg de eerste week terwijl hun eigen beleid was dat dat nooooooit mocht. Ze hadden een flessenspeen dichtgetaped omdat hij zo huilde. Terwijl ik gewoon een speen bij me had voor je weet maar nooit, maar hem niet durfde te geven omdat dat niet 'mocht'. Zoveel mensen, zoveel meningen, dus volg gewoon je hart en laat je niet onzeker maken door andere mensen.
Ik denk dat die kleine gewoon aan het clusteren is, gewoon aanleggen. Zat de eerste 3 maanden elke avond elk uur minstens 1 keer te voeden.
Wat hier boven ook al staat; Lekker veel de borst aanbieden! Luister naar je kindje. Het kan misschien toch een beetje honger zijn! Gewoon even aanleggen, lekker op de bank. Naast je laten liggen en na een half uurtje of uurtje gewoon nog een keer doen. Je hebt met borstvoeding nou eenmaal een aantal regeldagen er tussen zitten. Succes elk geval! (bijzonder trouwens dat je een kindje heb van 3 weken en 39 weken zwanger bent Is de tweede blijven zitten? zie je onderschrift)
Hihi mn onderschrift moet ik nog steeds veranderen. Ik wilde ook het liefst gewoon lekker met hem op bed gaan liggen. Maar hij moest gewoon even lekker brullen volgens sm want hij had nu krampjes en dat kwam door het vele eten. Ik moest hem niet zoveel verwennen. Het was gewoon aandacht-trekkerij wat tie deed. Ik ben nogal onzeker. ze geeft ook mij de schuld dat hij zo vroeg was, ik heb volgens haar niet genoeg rust gehouden. Kmoet meer tegen haar in opstand maar dat durf ik nog niet. Jaar moet dus voortaan echt gewoon mn gevoel volgen. Nu even googlen naar clusteren
Ik geef geen borstvoeding, maar geloof gelijk dat de meiden hier boven me gelijk hebben. Verder, je kindje is 3 weken, die trekt echt geen aandacht. Ja, hij trekt wel aandacht, maar niet in de negatieve zin van het woord. Hij heeft je nodig en jij voelt zelf al dat je dat ook wilt geven. En stel dat hij krampjes heeft, dan heeft hij toch juist jou nodig? Echt, zou nu niet per se in opstand gaan, maar zeker wel ene oor in, andere direct weer uit. Doen wat je gevoel je in geeft. Hier kan mijn smoeder er ook wat van. Inmiddels maar ik iedere keer gewoon een idioot grapje. Zoals dat het zo vreemd was haar in een doek te dragen. Toen zei ik maar ja, ik laat haar ook altijd van de trap af rollen, is ze tenminste snel beneden. Dan maar het shock effect. (uiteraard doe ik dat niet echt he ) Gefeliciteerd nog met je kleintje!
Volg je gevoel, jij bent zijn moeder en hoe jong hij ook nog is, jij kent 'm het best. Erg vervelend, grootouders die zich teveel met hun kleinkind bemoeien. Hulp en vrijblijvend advies is fijn, maar ongevraagde adviezen en kritiek hoort niet.
Haha @rijtjes Hier een schoonvader die mijn draagdoek ook maar raar vindt, hij vindt dat ze daarin veel te veel verwend wordt. Gewoon lekker laten kletsen Wel lastig om het te negeren, maar je wordt er steeds beter in!
Pffff. die onzekerheid in het begin, verschrikkelijK! En dan ook een moeder, schoonmoeder, zus, buurvrouw die wel een mening klaar heeft... Het beste is inderdaad, oor in en zo snel mogelijk het andere oor weer uit! Je bent nu zelf moeder, en die weten echt wel wat het beste is voor z'n kleintje
Heb nu een heel stuk over dat clusteren gelezen en dat is allemaal erg herkenbaar! Heb sinds de geboorte heel veel moeite met sm. Helaas als ze komen zijn ze er ook gelijk een hele dag want ze wonen ver weg. En ze weet echt alles beter. Zelf geen borstvoeding gegeven maar weet wel zeker dat ik het niet goed doe. Ze hangt er soms met dr neus bovenop en zit zelfs aan zn wangen terwijl ik hem voed waar ik me heel ongemakkelijk bij voel. Heb aangegeven dat ik niemand bij de bv wil maar ze denkt dat dit niet voor haar geld. Laatst was ze er met szus en terwijl ik nog bezig was et hem te laten boeren commandeerde ze me al dat ik hem moest afgeven aan sz. Ze wil alles bepalen zegt ook steeds he achternaampje van mij! Omdat hij hun achternaam draagt inplaats van die van mijn ouders. We zijn kort voor de geboorte nog getrouwd. Ook met gezoek. Vorige week wilde ze langskomen en ik zei dat het alleen smiddags kon omdat ik naar het cb moest. Nou ze keken nog wel anders kwamen ze even snel een half uurtje als smorgens beter uitkwam. Terwijl ik wel 3 x gezgd had dat dit voor mij niet uitkwam. Uiteindelijk kwamen ze toch smiddags want dat kwam hun ook wel uit. Hmz kmerk dat me duidelijk meer dwars zit dan alleen dat speen verhaal
Lekker naar jou mama-gevoel luisteren! Een moeder kent haar eigen kind het beste. Een baby van 3 weken dat aandacht trekt? Gekke sm heb je Toen mijn zoontje 4 mnd was heeft iemand ook eens tegen me gezegd, dat mn zoontje maar aandacht aan t trekken was met zn gehuil en pakte zn armpje was en schudde er mee! Ik heb toen letterlijk dr arm weggeslagen en vriendelijk verzocht om met dr poten van mn zoon af te blijven en dr mede gedeeld dat een baby van 4 maanden alleen maar kan communiceren door te huilen en dat het geen aandachttrekkerij is! Ik kookte van woede! Misschien niet de beste manier om jou sm aan te pakken maar praat eens met dr, misschien lucht het op.
De volgende keer als ze er weer met de neus bovenop gaat zitten gewoon van haar weg draaien. Of als ze in zijn wangetje knijpt iets zeggen als "zal ik de volgende keer terwijl jij zit te eten even in jou wang knijpen??". Pfffft ze klinkt ook echt alsof ze er verstand van heeft... Wat zegt je man er van?
Als ik het zo lees inderdaad regeldagen of clusteren. Hij is er echt de leeftijd voor. Heeft mijn zoontje ook rond die tijd gehad. Soms word je er moedeloos van om steeds die borst te moeten geven hihi. Lekker naar je gevoel luisteren, klinkt gek maar moeder instinct weet precies wat je moet doen hoor. Hij had wel snel een speen omdat hij dus op een moment boos werd aan de borst. En onze pink alleen hem tevreden stelde. Aangezien we daar nogal lamme armen van kregen haha, hebben we speen geintroduceerd. Alleen weet hij dus heel goed het verschil en soms wil hij dus persee de pink, alsof hij wil zeggen dat andere ding is nep haha. Dat vinden wij niet zo erg, betekend alleen maar dat we hem straks makkelijker van de speen afkrijgen Hier vallen schoonouders wel mee. Alleen is mijn schoonvader een beetje hoe zeg je dat aardig onhandig ( euh gewoon lomp soms hihi). Hij was zo blij dat hij eindelijk een kleinzoon had ( 3 kleindochters hihi) dat hij de kraamhulp zo voorbij stoof de trap op. Ze staamelde dat ik aan het kolven was, maar het idee dat zijn kleinzoon daarboven was maakte hem doof geloof ik. Gelukkig was ik net klaar, en had ik net alles opgeborgen hihi. Maar ik was wel pissig hoor en mopperde "welja joh zit ik hier met mn blote tieten":x. Ook dat hoorde hij niet en rende mij zowat voorbij richting slaaplek kind haha. Als we naar hun op bezoek gaan kolf ik van te voren wat af omdat ik echt bang ben dat hij dit weer doet. Uiteraard doet hij het niet express, maar vind het wel vervelend. Ik kan me dus heel goed indenken dat je je nogal ongemakkelijk voelt met hun gezichten boven je decelote. Vind het eerlijkgezegd erg onbeschoft. En erg vriendelijk lijkt ze me ook niet als ze zulke rare dingen steeds zegt.
Ik geloof dat als mijn schoonmoeder dat zou doen ze voorlopig even niet welkom was hier! Een baby laat je niet huilen en zeker als het krampjes zijn dan troosten tegen je aan! En een speentje zou kunnen helpen. Probeer je toch van je te laten horen! Sterkte!
Volgende keer als ze voor de deur staat gewoon doen alsof je niet thuis bent, wat een vervelend mens. Troost je kleintje maar wanneer hij huilt. Mocht je over een paar weekjes toch een speentje willen geven, de difrax combi is het beste voor bv kindjes. Maar dit is alleen jouw keuze hoor!! Net zo goed heeft jouw kindje het gewoon niet nodig en is hij aan het clusteren.
Oh wat een erg mens! Ik zou het anders eens met je man bespreken, misschien kan hij er wat van zeggen. En anders gewoon een slot op de babykamer, en daar gaan voeden. Ik kan dus ook echtniet voeden als er mensen zitten te kijken. Mijn tsr is gelijk weg, en twan raakt gefrustreerd. I
Lekker naar je moedergevoelens luisteren en als jij denkt dat de kleine een speen nodig heeft probeert het dan rustig als je alleen bent met de kleine en je man. Ik kan me heel goed voorstellen dat je last van je schoonmoeder hebt. Probeer wel je grenzen aan te geven en zeg gewoon een keer nee! Jij bent de kraamvrouw, een beetje rust zal ook wel eens fijn zijn dan ALS dat bezoek en een HELE dag.. Pff! Denk lekker aan je gezin meis!
Mijn kleine mannetje moest meteen naar de neo-afdeling en ik lag op mijn eigen kamer, na de bevalling. Toen ik een dag later bij hem kwam, had hij heerlijk een speen naast zich liggen. De eerste dag van zijn leven: speen en flesvoeding. Na een dag kreeg hij borstvoeding en hij snapte alledrie. Ik zou zeggen, probeer het eens met een speen. als het werkt is het fijn voor jullie en verstop je de eerste tijd dat ding gewoon als zij komt. Overigens, ik zou haar echt wegsturen als ik voeding zou geven. Dat is zo'n intiem moment met je kindje, daar moet zo'n troela niet bij zijn. Ik denk dat je nog moet leren om dingen duidelijk te zeggen. Gewoon: ik wil dit niet en ik wil dat niet. Blij dat ik geen schoonouders heb, het heeft echt voordelen!