Idd clusteren en gewoon aan toegeven. Gaat na een paar maanden vanzelf weer over. Hier sliep ze juist door na een paar uur clusteren en was soms non stop zo'n beetje drinken. Verder gewoon je gevoel volgen en andere mensen laten kletsen.
Duw.er een speen in, haha. Hier werd dat ook gezegd, maar die van ons weigerde allebei, alle soorten ook haha. Zon speen is niet slecht, beter dan een duim. Al vind ik het verschrikkelijk lelijk staan en soms ook wel makkelijk voor ouders om je kind niet zelf te troosten, maar er een fiep in te stoppen. Ik ben blij dat mijn kids er geen hebben! Maar nogmaals,.als ze hem geaccepteerd hadden, hadden ze er beide ook wel een gehad en dat had me veel pinken gescheeld
Wij hebben een speen gegeven. Een speen kan altijd uit een duim kun je er moeilijk afhakken als ze moeten stoppen.. Onze dochter is 9 maanden maar krijgt hem nu alleen nog maar in bed of als ze humeurig is overdag ook.. Toen ze heel jong was wilde ik ook geen speen geven maar na al het huilen was ik snel van mening veranderd.. Schoonmoeder/moeders geven graag tips, ik neem ze soms graag aan, ze hebben mij en me man ook goed opgevoed dus ergens zullen ze het best weten ookal worden we er onzeker van.. Vrouwen in afrika kunnen hun kind zonder iets opvoeden dus dan moet het ons in een rijk land zeker lukken! Dus meid, niet onzeker zijn en probeer een speentje, je kunt altijd terug! Groeten
Idd je kindje 's avonds lekker laten clusteren dat gaat vanzelf wel weer over. Hier hebben we ook een aantal weken een speen gegeven, hij wou steeds op onze pinkjes zuigen en had daarnaast geen tepels over van het sabbelen van zoonlief. Geen enkel probleem gehad met borst/fles/speen verwarring, alles ging uitstekend. Na een paar weken wou hij de speen niet meer, spuugde hem steeds uit. Hij had ook geen zuigbehoefte meer want ook de pinkjes waren niet meer in trek. Wat betreft je schoonmoeder, ik zie wel een stukje herkenning. Ik heb het op een gegeven moment gezegd. Vooral in het begin is het borstvoeding geven nog best moeilijk. Je moet ontspannen zijn, goed letten op het aanhappen etc. Dit kun je het beste in een prettige omgeving doen. Hier vond ik het ook absoluut niet fijn als sm/sv hierbij aanwezig was. Heb ze ook wel een keer weggestuurd. Ik vond het wel heel erg prettig als mijn eigen moeder erbij was, ze gaf me tips over hoe zij het vroeger deed etc. Dat gaf mij een prettig gevoel. Op een gegeven moment ook gezegd dat wanneer ik hem aan het voeden ben (ook al is dat beneden) ik geen mensen dichtbij me wil hebben (muv man, moeder en zussen HI). Dit namen ze goed op en het is zeker verbeterd. Nu kan het me allemaal geen ene moer meer schelen. Volgens mij zijn mijn borsten publiek eigendom ofzo. Hihi. Ik voed overal waar het nodig is, doe ik er niet moeilijk over dan doen anderen er ook niet moeilijk over. Je moet zoonlief nog steeds niet aanraken terwijl hij aan het drinken is, dat vind hij gewoon niet fijn. Alleen zijn mama mag hem lekker aanraken bij de borstvoeding. Als hij de fles krijgt wil hij die dan ook inmiddels niet meer op de arm maar alleen maar als hij zelf ergens op ligt (bank/box).
Hallo Bedankt voor al jullie berichtjes. Kdoe dus toch nog wel iets goed Ik heb toch een speen geprobeerd want hij wilde echt alleen op mn pink zuigen honger was het niet en heb best een zere tepel. Hij vond het niet evht wat. Als ik hem niet bij me hield ging hij er toch doorheen bleren. Leek alsof hij niet helemaal begreep hoe de speen uit moest. En om eerlijk te zijn ik vond het er echt heel stom uitzien en ging toch beetje tegen mn gevoel in. Speen dus weggedaan en nu hebben we iedere avond gewoon mammauurtje. Zo rond 9 uur krijgt hij eten dan uurtje slapen dan zo rond 10 uur half 11 komt tie gaan we kroelen en clusteren en dan zo rond 12 uur weer naar zn bedje tot volgende ochtend 7 uur. Laat ik hem janken zoals sm wilde moet ik er om de 3 uur uit. Gelukkig zijn ze nu op vakantie. Wel in nl maar hoop dat ze niet te vaak komen. Eigenlijk wel raar eerst zag ik ze haast nooit nu willen ze 3 x per week komen