Bij een laatste 'nakomertje' toch weer alles nieuw?

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door DIYMommy, 24 okt 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. DIYMommy

DIYMommy Actief lid

3 jul 2010
    299
    0
    0
    Koudekerk a/d Rijn
    Wij willen heel graag nog een derde kindje.
    Of die wens in vervulling gaat moeten we nog even afwachten.
    Maar we denken al wel een beetje aan praktische dingen zoals de uitzet.
    Bij onze eerste hebben we alle grote dingen zoals een kamertje en kinderwagen allemaal nieuw gekocht.
    Vooral vanwege dat we zeker wisten dat we meerdere kindjes nog wilde als het mocht lukken.
    Na onze tweede ging onze wens weer wat opzij en hebben we de grote babyspullen we gedaan.
    Nu twijfelen we een beetje dat wanneer het mag lukken, gaan we dan voor 1 kindje weer voor alles nieuw kopen?
    Vind het zo zonde ergens omdat we weten dat het nu echt voor 1 kindje maar nodig hebben en via mp misschien dan misschien even goed af zijn omdat je een heleboel dingen toch maar relatief kort gebruikt.
    Anderzijds het nieuwe speciaal voor onze wens uitzoeken heeft emotioneel gezien ook wel wat.
    Vind het nu al moeilijk, laat staan als ik zwanger mag worden en me hormonen gaan opspelen... :D
    Hoe hebben jullie dit gedaan?

2. San1984

San1984 Fanatiek lid

26 apr 2012
    1.066
    0
    0
    Hier onverwacht nog een tweede kindje van ons samen en we doen een combinatie van oud en nieuw.
    Zo halen we komende maandag een commode voor 15 Euro op en hebben we nog het ledikantje waar onze dochter in heeft geslapen.
    Andere dingen kopen we wel nieuw ook omdat we nu een zoon verwachten. Had namelijk nog best veel kleine kleertjes van onze dochter dus ik dacht snel klaar te zijn qua kleding, maar ja dat vele roze van toen doen we maar niet voor onze zoon :)

3. Meris

Meris Fanatiek lid

14 jun 2008
    3.355
    1
    0
    Hier hadden we alles al weggedaan dus we moeten alles weer in huis halen. En dit keer wordt het bijna allemaal tweedehands.
    Ik vind het zonde van het geld om alles nieuw te kopen. Dat geld kunnen we straks met 3 kids wel beter gebruiken.

4. nellebelle

nellebelle Actief lid

8 sep 2014
    218
    0
    0
    je bent er vroeg bij dus je kan echt rond kijken tussen de tweedehandsspulletjes, en de echt mooie en leuke uitzoeken.

als je toch niet je goesting vind alsnog nieuw kopen. ik vind het zonde dat ik bij mijn eerste alles nieuw heb gekocht, nu ik er op terug kijk , het kost allemaal zo veel geld.

5. ikkie97

ikkie97 VIP lid

7 mei 2011
    10.969
    3.976
    113
    Dat is maar net wat je wilt.
    Als je nieuw kunt betalen en je wilt dat graag zou ik het doen.

Ik zou het zelf denk ik niet doen.
    Wij hebben bij de eerste ook niet alles nieuw gekocht. Alleen de babykamer. Kinderwagen, box, maxi cosi allemaal overgenomen van vrienden en bekenden. Je gebruikt het maar zo kort. Box staat hier dan wel inmiddels 3,5 jaar in huis, maar dat is een mooie dus niks mis mee.

Doe wat je gevoel zegt en wat binnen je mogelijkheden ligt!

6. fee90

fee90 Fanatiek lid

21 mei 2015
    1.679
    39
    48
    Ik vind het zo zonde om alles nieuw te kopen. Zeker zaken als een kinderwagen Enzo, ook als je nieuw koopt zie je na paar maanden de gebruikers sporen. Wij halen veel van MP, kleertjes doe ik wel nieuw omdat ik toch veel er wat verwassen uit vind zien en ik maak veel voor de baby.
    Ook de accessoires doe ik nieuw, zoals aankleedkussen, badje, de dekens en laken etc, dat is vooral omdat ik het allemaal in een bepaalde kleur wil en op marktplaats wordt het dan zulk gesprokkel , zeker als je iets wilt wat nog beetje netjes is.

Een kindje zal het niet merken dat het tweedehands is , als hij er maar met liefde ingelegd wordt;)

7. Ikke88

Ikke88 Actief lid

15 dec 2014
    327
    0
    16
    NULL
    NULL
    Meubeltjes kun je prima op marktplaats kopen en een likje verf en het is weer als nieuw! En vind ik zelf ook veel leuker dan een standaard ' show room' kamertje:)

8. DIYMommy

DIYMommy Actief lid

3 jul 2010
    299
    0
    0
    Koudekerk a/d Rijn
    Ja na het lezen van jullie reacties denk ik ook eigenlijk weer 'zal wel gek zijn ook, om weer duizenden euro's voor een korte periode uit te geven'.
    We kunnen het betalen hoor, vandaar de twijfel, maar ik vind het gewoon zo zonde.
    Kids hebben allebei toen we gingen verhuizen toen ze 2 en 4 waren een nieuwe kamer gekregen.
    Bed, kast en bureau.
    Maar meer omdat ik zoiets had, daar mag je nog zeker 10-15 jaar mee doen dus dat vind ik dan wat anders.
    Plus het was een aanbieding en kon gebruik maken van een tweelingkorting door dat we het dubbel bestelde.
    Ik denk dat ik maar gewoon zodra we een goede echo gehad hebben meteen ga scharrelen naar wat we leuk vinden op mp.
    Kleertjes en overige textiel koop ik niet tweedehands, maar das meer omdat ik van zelf naaien hou of gewoon iets te leuk vind om te kopen.
    Het zijn niet de grootste uitgaves dus dat kan ook altijd wel.

En ikke88 je hebt gelijk ook!
    Ik hou ook totaal niet van die strakke showroomkamertjes waar niks persoonlijks in staat.
    Ieder zo z'n ding, maar dat is niks voor mij ook.

9. silvana81

silvana81 Fanatiek lid

12 feb 2007
    2.777
    17
    38
    administratie
    Diemen
    Wij hebben nog een kamertje van onze dochter maar de commode en kledingkast worden nog gebruikt door mijn dochter en de commode zit ook vol met spullen.
    Daarnaast vondt ik het toen super mooi en ik vindt het wel mooi maar ook aardig gebruikt en ben niet meer zo van hoogglans nu zag ik bij babydump en wehkamp ook leuke betaalbare kamertjes dus misschien gaan wij toch voor nieuw.
    We moeten anders in ieder geval een kledingkast kopen.
    Box en wagen worden wel tweedehands.
    Box hadden we maar kort gebruikt ging met 8 maanden weg toen ze kon staan en liever langs de bank en tafel liep.
    Wagen werd al snel door een makkelijke buggy vervangen.

Sommige spullen hebben we nog zoals kruik, babyfoon zelfs nog een nieuw setje nagelschaar en vijl.

10. kleineM

kleineM Fanatiek lid

7 okt 2014
    3.215
    1.516
    113
    Als je het leuk vind om nieuwe meubeltjes te kopen, wat ik me ook heel goed kan voorstellen, is het misschien een idee om bij de Ikea te kijken. Het is mijn eerste en ik heb een commode en een ledikantje gekocht. Voor die 2 samen waren we net zoveel kwijt als 1 meubelstuk uit een babyzaak. Opknappen van marktplaats vind ik ook geweldig overigens. Kleertjes en dingen die met hygiëne te maken hebben zou ik zelf wel nieuw kopen. Wij hebben overigens wel wat kleertjes overgenomen van een kennis, net als de box, boskleed, maxicosi, wikkel doeken van koeka etc. Bij ons dus een mixte, maar ik vind ikea ook echt een aanrader voor wat nieuwe spulletjes. Het is jullie droom en ik zou het lekker beleven zoals jullie dat willen

Wij hebben deze heerlijk grote commode:
    HEMNES Ladekast 8 lades - wit - IKEA

en dit ledikant
    HENSVIK Babybedje - IKEA

11. Novy4

Novy4 Actief lid

21 mrt 2015
    405
    0
    0
    Vlaardingen
    ik had helemaal niets meer van de oudste 3, toen ik vorig jaar verhuisde heb ik echt alles weg gedaan waar n baby wat aan heeft :)
    Onverwacht werd ik zwanger van ons vierde kindje en moest ik weer opnieuw aanschaffen , heb een combinatie van 2e hands en nieuw
    meubeltjes via MP. Kleertjes , linnengoed, kinderwagen en andere prullen nieuw .
    Heb ook geen budget voor alle meubels nieuw aan te schaffen

12. Lindy

Lindy VIP lid

16 jan 2007
    5.390
    1
    36
    ben fulltime mama
    Hihi dit vroeg ik mij dus ook af,,
    moet zeggen dat ik wel de familie wieg nog heb staan :D
    en hebben een grote dressior kast met lades gekocht :D
    die is 2 m lang en kan super als commode funcitioneren :D
    gebruik hem nu nog als kast op de slaapkamer voor mijn frutjes :p

ik denk dat ik van alles van MP af ga plukken kwa spullen badje, box., wippertje want dt soort dingen heb ik niet meer :)
    de rest nog wel hihi,, ben nie zo van weggeven :p altijd achter in mijn achterhoofd gehad (wat als wel nog wel 3e krijgen )

13. kleinegup

kleinegup Fanatiek lid

19 aug 2015
    1.533
    382
    83
    Vrouw
    Dan zou je voor jezelf kunnen kijken wat je prettiger vind.

Kopen op marktplaats en na gebruik wegdoen.
    Nieuw kopen en na gebruik verkopen op marktplaats.

je bent uiteindelijk even veel kwijt ongeveer als je alles meerekent.
    zoals kunnen de meubels in de auto? of heb je een busje of aanhanger nodig? zo ja zitten hier kosten aan verbonden?
    terwijl thuisbezorgen gratis is en bij verkoop is het meestal jouw probleem niet meer.

vind je het leuk om op te knappen of wil je liever alles van de zelfde stijl?

allemaal keuzes om mee te wegen
    succes!

14. caat

caat Fanatiek lid

5 sep 2012
    1.195
    1
    36
    Hier dus ook de grote spullen die we niet meer gebruikte verkocht of weggegeven...... tja en dan blijk je het toch opeens straks weer nodig. Gelukkig slaapt ze nog in ledikant en gebruiken we de kinderwagen nog, dus die stonden op de valreep nog niet op marktplaats. Badje met standaard, klein wiegje en box gaan we nog bekijken of we het goedkoop tweedehands zoeken of het lenen. Onderkleding haal ik nieuw (maar ik vind die van de zeeman prima, dus kost ook geen bal) en bovenkleding in maat 44/50/56 bekijk ik op marktplaats, omdat ik van een bepaalde stijl en merk zoek en het eigenlijk zonde vind om het volle pond te betalen, terwijl er bijna nieuwe spullen te krijgen zijn (zo heb ik ook de kleding van dochtertje verkocht). Verder houd ik van alles in de gaten of het in de aanbieding is, zo heb ik online hydrofiele luiers, washanden en monddoeken met bij kamertje passende figuurtjes kunnen vinden die 50% waren, scheelt toch weer

Deel Deze Pagina