Via een betrouwbare bron heb ik vernomen dat de juf van mijn dochter privé een moeilijke periode doormaakt. Haar man is ernstig ziek en revalideert buitenshuis. Is het raar om in de middag een keer binnen te stappen in het lokaal en wat hulp aan te bieden? Ik kan en wil daar best 2-3 uur per week voor vrijmaken.
Bij ons op school wordt dat wel gedaan maar dan met specifieke activiteiten. Er is bv een moeder die kinderyogalessen heeft aangeboden, een vader helpt met houtbewerking, een oma met handwerken. Ik zou het denk ik op die manier insteken.. met een activiteit waarbij je kunt helpen.
Ik dacht inderdaad aan ondersteuning met activiteiten. Het is een Montessori kleuterklas dus ook veel werkjes etc in kleine groepjes. Ik zou dan een groepje kunnen helpen 2x per week ofzo. En al help ik haar met einde dag het lokaal vegen, stoelen wegzetten en tafels afnemen vind ik dat ook prima. Het is een heel erg lieve, zachte juf, ik heb gewoon erg met haar te doen. Verder waardeer ik haar enorm met mijn dochter en ik woon op een paar honderd meter dus al met al kleine moeite.
Wat lief! Ik zou zeker hulp aanbieden, dit zou ik op een rustig moment aankaarten op het moment dat je je dochter bijvoorbeeld naar school brengt of komt ophalen. Zo kan zij kijken of ze het wat vindt en wanneer het bij jullie beiden uit zou komen.
Lief ik zou vragen waar ze behoefte aan heeft. Toen onze dochter op de neonatologie lag hadden verschillende collega's ovenschotels gemaakt zodat we niet hoefde te koken wel gezond aten en weet snel naar ziekenhuis konden. Geweldige hulp was dat
Je kan het vragen, bij ons op school helpen ouders bij de i loop van 8.30 tot 8.50 met een activiteit. Je kon je daar voor opgeven. Toen ze heel druk waren heb ik aangegeven dat ze altijd konden vragen voor hulp. Laatst hadden ze een creamiddag en vroeg ze of ik wou helpen de volgende dag. Lief dat je het aanbied en als ze het niet wil zijn de gedachtes in ieder geval goed. Misschien maakt ze er wel gebruik van, lastig wanneer mensen door een moeilijke tijd gaan. Neem het ze niet kwalijk als ze het niet doen, het is soms lastig om hulp te aanvaarden