Vandaag heb ik mijn intake gesprek gehad met de kraamzorg en ze vroeg of ik er bezwaar tegen had als er een stagaire meekomt met de kraamhulp. In principe heb ik er geen bezwaar tegen, iedereen moet het leren toch? Maar ja, ik ben wel bang dat het erg druk wordt in huis. Het is toch een emotionele periode... Mijn vriend zei in de eerste instantie direct: 'nee' maar lijkt nu toch te twijfelen. Wie heeft hier ervaringen mee? Alvast bedankt!
tijdens de bevaling wou ik dat niet maar daarnaar maakte me het niet uit zo iemand moet het ok leren maar bij de bavaling liever bij iemand anderers
Ja, wij hebben een kraamzorg stagiaire gehad. En het is ons prima bevallen. Ook tijdens de bevalling was geloof ik het hele ziekenhuis uitgelopen om mij in mn charmantste positie te kunnen zien . Maar de kraamzorg stagiaire vonden wij echt heel gezellig, we hadden 2 gezellige meiden in huis. Ik had van te voren echt het idee dat je er last van zou hebben, alles steeds opnieuw gedaan zou moeten worden enzo, dat ze minder tijd voor mij en de kinderen zou hebben, omdat alles nog uitgelegd moet worden. En natuurlijk het idee dat er 2 vreemden in je huis komen en de boel gaan regelen. Maar dat alles viel echt heel erg mee. Onze stagiaire zat net in het tweede jaar van de opleiding en bleek nog niet veel over kraamzorg op school gehad te hebben. Ze heeft meegeholpen de kleintjes te verschonen, te badderen, meekijken hoe ik ze aanlegde voor de voeding. Verschonen heeft ze geregeld alleen gedaan, maar ze kwam dan gewoon bij mij aan het bed staan met het aankleedkussen. Badderen en aanleggen ging allemaal gewoon onder 'toeziend' oog van haar begeleidster, onze kraamverzorgster. Van dat het steeds extra uitgelegd moest worden hebben wij niet als vervelend ervaren, dat viel ook echt heel erg mee. Alleen duurde bijv het badje net even wat langer en het afdrogen, maar daar viel ook wel weer mee te leven. Als ze met mij en de kleintjes klaar waren gingen ze samen het huishouden etc doen en ik geloof dat onze stagiaire ook nog opdrachten moest maken, maar daar heb ik weinig van mee gekregen, dit deden ze meestal als wij sliepen of bezoek hadden. Kortom het is een heel verhaal geworden, maar wij vonden het achteraf echt heel erg gezellig! En hopelijk is het ook leerzaam en fijn geweest voor die meid zelf! Ps, ik heb er tijdens mijn zwangerschap ook een topic over geopend, misschien heb je interesse om dat te lezen? klikkerdeklik Liefs, Bolbuikje.
Bedankt voor je reactie Bolbuikje! Ik heb jouw topic gelezen en merk dat iedereen positief is. En jij hebt ook goede ervaringen terwijl je ook even jouw bedenkingen had. Als we de kraamzorg tzt gaan bellen dan moeten mijn vriend en ik het nog maar even overleggen, hij moet er natuurlijk ook achter staan maar ik denk dat we ons nergens zorgen om hoeven te maken.
hoihoi ik ben zelf nog niet zwanger maar ik heb wel zelf stage gelopen in de kraamzorg.. het was bij dat bedrijf waar ik stage liep zo dat de stagiare zich veel bezig hield met de eventuele andere kids en t huishouden en daarnaast de leermomenten bij moeder en baby meepakte... alle gezinnen waar ik ben meegeweest vonden het erg fijn dat er 2 kraamhulpen waren...want zo was er juist meer tijd voor t gezin... misschien heb je hier wat aan liefs marieke
Idd, je moet er wel samen achter staan. Hij moet er natuurlijk ook mee 'leven'. Maar hier echt super mee gevallen!
Hey Hier ik belgie hebben ze dat niet gevraag aan mij! Bij mijn eerste bevalling had ik een gyne in opleiding die het heeft gedaan en bij mijn 2 de bevalling ook! En heb er geen problemen mee, ben dan ook geen persoon die snel gechoceerd is!
Ik had toen een intake gehad met de kraamzorg, en aangegeven iemand van kraamzorg te willen die NIET bang was van honden, aangezien wij een hond hebben. Prima, totdat die dag de kraamhulp incl stagiare kwamen..bleek de stagiare bang te zijn voor honden, en vroeg of we haar niet konden opsluiten ergens I don't think so! Dus dat meisje is de tweede dag niet meer meegekomen en naar een ander gezin gegaan. Die ene dag dat ze er wel bij was, ervaarde ik niet als naar of druk in het huis, ze zijn meestal goed op elkaar ingesteld en als je meerdere kinderen heb kan het zelfs makkelijk zijn als je een extra hulp erbij krijg.
wij hadden bij de intake gezegt van nee we willen geen stagiere. de 3 dagen dat wij nog recht hadden op kraamzorg kregen wij een kraamverzorgster die niet teveel trappen mocht lopen ,we kregen toen de keus of een andere kraamverzorgster of een stagiere er bij , toen hebben we voor het laatste gekozen. we hadden een hele leuke stagiere was een heel vriendelijk meisje. kwa drukte viel het allemaal wel mee , ze deed veel uit zichzelf en ze waren er van half 9 tot half 2 , en we hadden ze maar 3 dagen dus dat viel ook wel weer mee.
hey ik heb thuis geen kraamzorg gekregen. (had er wel recht op omdat ik op de derde dag al thuis was) maar ik heb geweigerd omdat ik mijn moeder heb die het huishouden wat doet voor mij. maar in het ziekenhuis waren er heel veel stagiaires en ik zat er niet mee in om ze in mijn buurt te hebben. ze waren heel lief en vriendelijk. tenslotte ze moeten het leren. en als iedereen zoiets heeft van liever niet tja dan leren ze ook niks he.
Kitana, ook vreemd dat je geen kraamzorg hebt gekregen. Of wilde je dit zelf niet? ook als je moeder het huishouden doet heb je recht op moeder en kindzorg van de kraamzorg (geloof 3 uurtjes per dag)
hey funnyme ik wou het zelf niet. ik woon immers nog thuis. en mijn moeder neemt voorlopig de meeste taken uit handen. zodat ik het meeste tijd aan mijn kindjes kan geven.
Bij de eerste hadden we een kraamverzorgster die net afgestudeerd was. Wij waren haar tweede gezin. Dat was ons goed bevallen. Bij de tweede kregen we op de tweede dag de vraag of er een stagaire mee mocht komen. We vonden dat prima. Het was erg gezellig. Voor de oudste vond het erg gezellig en liet zich ook lekker wakker maken en naar bed brengen door de stagaire. Doordat ze met zijn tweeen waren hadden ze ook wat meer tijd voor ons als gezin. Voor mij mag dat nu weer aangezien ik al twee kindjes heb rond lopen nu. De oudste gaat al naar de babsisschool.
Omdat ik zelf stage-begeleidster ben geweest, heb ik bij beide geboortes (5 en 7 jaar geleden) aangegeven geen moeite te hebben met stagiares. Ze moeten immers ergens beginnen en zonder stage plaats betekent het vaak einde opleiding. Bij mijn eerste bevalling heb ik in het ziekenhuis een meisje gehad die een snuffelstage deed en die meteen heeft gemerkt hoe 'vriendelijk' barende vrouwen kunnen zijn Toch vond ze het een geweldige ervaring en dat zou ik ook zo weer doen. Bij mijn tweede had ik een stagiare bij de kraamhulp die ik de deur heb gewezen Op de eerste dag merkte ik al dat ze niet wist om te gaan met een huilende baby en op de tweede dag begon ze mij op de zenuwen te werken omdat ze aangaf niet tegen huilende baby's/kinderen te kunnen. Aangezien de kleine wat startproblemen had, zat ik daar niet op te wachten. Na een gesprek met de kraamhulp en de stagebegeleidster, waren zij het ook met mij eens dat dit de beste keus was en dat de stagiare beter een andere opleiding kon gaan zoeken :-$
Ik had ook aangegeven geen problemen te hebben met 'n stagiaire. Later nog effe over getwijfeld maar ik dacht als het niets is, is het een kwestie van een telefoontje naar kraamzorgbureau. Maar bij ons was een stagiaire dus en het was een heel lieve meid. Super serieus met 'r studie, vroeg van alles aan de kraamhulp, heeft echt goed geholpen en goeie tips gegeven. Alleen met controleren van hechtingen enzo hoefde ik 'r niet erbij te hebben hoor... Ze praatte alleen op een nogal apart toontje wat na een tijdje nogal irritant werd, hihi. Maar goed daar kon zij ook niets aan doen natuurlijk. @ Giegel, lekkere stagiaire had jij dan de tweede keer Als in ik wil automonteur worden maar kan niet tegen de lucht van benzine... Dan heb je idd misschien een beetje de verkeerde opleiding gekozen