ik heb een paar vragen over de morning after pil maar eerst leg ik de situatie even uit. 2 maand geleden had ik een blaasontsteking daar heb ik toen nitrofuantonine 50 mg voor gehad toen was mijn blaas ontsteking 'dacht ik' over. maar een paar dagen daarna kreeg ik er weer last van en heb toen een zwaarder soort antibioticum gehad van 300 mg maar voordat ik aan die nieuwe antibiotica kuur ben begonnen ben ik gediagnostiseerd op adhd en heb daar Dexamfetamine voor gekregen. toen kreeg ik die antibiotica kuur een week later en deze heeft niks geholpen. nu dik ander halfe maand later heb ik vorige week vrijdag ( 17 januari ) een MAP genomen omdat donderdag ( de 16e van januari ) het condoom was gescheurd. ik heb even gerekend en het blijkt dus dat ik vorige week zaterdag mn eisprong zou moeten hebben gehad. want had 4 januari men eerste dag van de laatste ongesteldheid nu twijfel ik over die werking van de MAP omdat ik bang ben dat mijn medicatie voor adhd de werking van de MAP heeft beinvloed , net zoals met die antibiotica kuur. ik heb ook geen bijwerkingen gehad van de MAP en twijfel eraan of deze bloeding van de MAP komt of van een eventueele innesteling . mijn borsten waren wel wat gespannen een dag na inname van die MAP, en heb nu nog steeds gespannen borsten samen met pijnlijke tepels. en gisteravond voelde ik een soort van plopje in men onderbuik ter hoogte van mn baarmoeder daarop volgde een bloeding van roze/ roodachtig bloed met slijm erin die ik nu nog steeds met vlagen heb maar zouden jullie iets weten over een mogelijke wisselwerking tussen dexamfetamine en de MAP? en over die bloeding? alvast bedankt!! groetjes
ik heb geen verstand van al die medicijnen maar ik heb wel ooit eens de MAP gehad en ik had helemaal geen bijwerkingen dus ook geen bloeden. Ik zou inderdaad bij de Huisarts of apotheek eens navragen als ik jou was
bedankt voor de reacties! ja ik heb al contact gehad met men huisarts, maar dat was nogal een vaag verhaal.. zij begreep elke keer mijn verhaal niet en uiteindelijk ben ik niks verder gekomen, ze heeft wel een testje afgenomen maar die was natuurlijk negatief. als die MAP niet had gewerkt zou ik nog geen dag zwanger zijn gewest toen zij die test uitvoerde, haha
De MAP kan allerlei kwaaltjes geven. Zo kan je een tussentijdse bloeding krijgen, een latere menstruatie of een eerdere menstruatie. Ik slik ook medicatie voor mijn ADD en heb 2 maanden terug de MAP ingenomen. Bij mijn weten hebben de medicatie geen invloed op de MAP. Het staat niet in de bijsluiter en ik kan hier niets over vinden op het internet. Omdat er hormonen in de MAP zitten, kunnen deze bepaalde (bekende) klachten geven. Zoals pijnlijke borsten. Antibiotica kan de MAP wel beïnvloeden, net als dat dit de pil kan beïnvloeden. Ik zou alles goed in de gaten houden, bij twijfel de HA bellen Ga er vanuit dat de MAP gewoon zijn werkt heeft gedaan. Succes!
@shampooL dankje voor je reactie! maar ik denk dat de map wel zou hebben gewerkt, maar heb nog wel zo mijn twijfels of ik ondanks de MAP toch zwanger ben geworden. Ik heb hier namenlijk een lijstje met symptonen: - vollere zachtere borsten en had eerder pijnlijke tepels. - een heel netwerk van blauwe ader(tjes)s aan de zijkant en bovenkant van m'n borsten - bloeding met cervix slijm erin, het lijkt op de afscheding die je op of rond je eisprong hebt maar dan veel minder en met bloed erbij. - sinds vandaag vaker naar de wc gaan. ( ik heb wel eens eerder gedacht dat ik zwanger was, maar toen dacht ik dat ik vaker naar de wc moest en nu moet ik egt vaker naar de wc) - kramp in mn onderrug, het voelt als ongi krampjes
Zelf vorig jaar ook een map genomen.. resultaat; zie banner.. Nog steeds geen idee waarom hij niet heeft gewerkt, slik geen andere nedicijnen, alcohol gebruik nihil.. Ik heb verder geen bjjwerkingen oid gehad, dus ook geen bloedingen. Pil netjes binnen 72 uur (12 uur) ingenomen.. Wist alleen op de dag dat ik normaal gesproken ongesteldheid had moeten worden een gevoel kreeg.. test gedaan, bleef wit (dacht ik) Paar minuten later keek ik weer, toch zwanger.. Nog 10 testen gedaan in de daarop volgende dagen.. Maar was helaas toch zwanger. Na een paar weken heb ik het gelukkig kunnen accepteren en zou mijn kleine mannetje die onderweg is niet meer willen missen.. Luiste naar je gevoel en lichaam.. en doe zelf nog een test als je echt twijfelt. ht is wel zo dat een map je cyclus wat in de war kan gooien. Dus misschien is dat nu het geval. Succes ermee!
Niet teveel op symptomen letten. Die zeggen vaak helemaal niks. Alleen een test zal duidelijkheid geven. Die symptomen die je hebt kunnen heel goed bijwerkingen zijn van de hormonen van de MAP. Dus een testje doen. Hier info over bijwerkingen van de MAP: Apotheek.nl - Thema's - Morning afterpil