Wel of geen taart morgen? Wat zouden jullie doen?

Discussie in 'De lounge' gestart door Saar22, 17 jul 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. minon

minon Niet meer actief

Kwark en monchou zijn wel frisse taarten dus zou er wel ingaan met dit weer hoor. Iedereen zal lang blijven plakken omdat het zo warm is en het later pas wat afkoelt. Zou dus lekker taart serveren en dan wat later de bbq aansteken in plaats van gelijk na de koffie. Wij hadden 2 weken terug verjaardag gehouden. Toen was het ook zo warm. Kwark en monchoutaart waren zo weg. Na de koffie was de pan bowl die ik gemaakt had ook binnen no time op.

2. DutchDiamond

DutchDiamond Niet meer actief

ik ben volgende week jarig en ik doe het niet
    zet een etagere neer met soesjes mini tompouche enzo

3. Saar22

Saar22 Niet meer actief

Het worden kleine zoete hapjes. De taarten maak ik voor zijn werk maandag. Bedankt voor het meedenken:)

4. mumija

mumija Niet meer actief

Een lekker stuk taart fietst er bij mij altijd wel in...;):)

5. Hysterisch

Hysterisch Bekend lid

24 aug 2013
    760
    0
    0
    Taart kan altijd.

6. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.809
    3.339
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    houd er alleen rekening mee, dat slagroom dingen met warm weer ook niet zo lekker zijn en wat sneller wegsmelten (of de bovenlaag van de tompouces wordt plakkerig) . Dus kleine hapjes buiten neerzetten, lijkt me ook niet zo lekker. Tenzij je cake hebt ofzo.

Ik zou zelf kiezen voor citroen kwarktaart + aardbeienkwarktaart - en dan met een lekkere rolmops bodem.

Verder wat kannen met fris op tafel (en natuurlijk koud bier + wijn voor bij de bbq later op de avond ;) ) . Maar water met een beetje citroenlimonade + verse citroen is érg lekker en fris.
    Of water met wat munt erin.

7. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.788
    18.968
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Ik ook! Als jij hem niet wil ts, mag je hem wel brengen. :)

8. Gizje

Gizje Fanatiek lid

11 feb 2010
    1.661
    0
    0
    Lekker verse citroen kwarktaart met dit weer. Doe ik altijd met warm weer op mijn man zijn verjaardag. Gaat altijd op.

9. Purk

Purk Fanatiek lid

19 nov 2013
    3.189
    0
    0
    NULL
    NULL
    Oooeh ja, citroen is ook lekker!

Mja, ik ben zelf met dit weer meer van de frisse, koude dingen dan van warm eten, dus mij zou je sowieso meer plezier doen met een frisse taart en wat koude salades met stokbrood, dan met warm vlees van de bbq.

10. lisanne123

lisanne123 Fanatiek lid

28 feb 2012
    2.862
    0
    36
    Kan je de kwarktaart niet als "toetje" doen ? Dus na de bbq .

11. Kaboutermeis

Kaboutermeis Fanatiek lid

16 apr 2013
    4.184
    1
    0
    Ik zou zelf voor cornetto's ofzo gaan. Pakt niet veel plaats in in je vriezer.

Daarnaast ... Na BBQ met 3 stukken vlees per persoon (en groenten en dergelijke) moet ik echt geen dessert en zeker geen taart meer. Gewoon een kop koffie met eventueel een klein droog koekje is dan meer dan voldoende voor mij.
    Tenzij je zou gaan voor mini-worstjes en mini-saté'tjes.

Waarom overigens geen frisse fruitsla als je toch dessert wil geven? Of wat watermeloen ofzo.

12. Bollen

Bollen Fanatiek lid

22 jul 2013
    1.422
    7
    38
    NULL
    NULL
    Nee ik zou er ook niet zo'n trek in hebben! Gewoon luxe koeken of mini soesjes/tompoucen

13. Anne1001

Anne1001 Bekend lid

29 mei 2014
    892
    300
    63
    Kraamverzorgster
    Ik ben morgen jarig en ga een kwarktaart maken en een aardbeien slagroom taart. Allebei zomers en fris. Hopelijk valt het in de smaak :) Ik vind taart altijd bij een verjaardag horen! :p

14. juffie81

juffie81 Bekend lid

7 aug 2007
    636
    37
    28
    juf
    rotterdam
    Kwarktaart! Of citroentaart! Dat is toch heerlijk met dit weer!

Een bak met vers zomerfruit is denk ik ook heerlijk of die fruittaartjes van Koopmans (?).

Ik zou zeker wel taart doen!

15. LoveShineALight

LoveShineALight Fanatiek lid

16 feb 2014
    1.217
    116
    63
    Ik zou beginnen met bbq, dan afsluitend iets zoets en evt koffie/thee

16. Valerie

Valerie Fanatiek lid

22 jun 2007
    4.206
    1.041
    113
    Vrouw
    Aangezien jullie iedereen vanaf 20 uur hebben uitgenodigd, zou ik zeker wel koffie met taart serveren. Dat is toch echt wel 'koffietijd' en taart hoort erbij (bij een verjaardagsfeest). Zelf zou ik er eigenlijk ook wel op rekenen, in die zin dat ik thuis geen koffie zou drinken omdat ik verwacht op het feest koffie met gebak te krijgen als ik vanaf 20 uur ben uitgenodigd. Met de barbecue zou ik juist even wachten. Ik zou er persoonlijk niet aan moeten denken om zo snel na het avondeten alweer te 'moeten' barbecuen. Behalve wanneer je dat op de uitnodiging hebt vermeld, dan houden de gasten er van te voren wel rekening mee.

17. angel229

angel229 Niet meer actief

Bij mij zou er ook wel een stuk kwarktaart (en monchou, sorry kom uit Limburg bij ons is twee stukken normaal :D) wel ingaan.

18. Baileyy

Baileyy VIP lid

12 feb 2012
    5.629
    1.443
    113
    Ik zou zeker wel een frisse taart doen. Ik heb dan juist geen zin in bbq als het als een hapje is ipv kaas/worst.
    Wel een frisse taart zoals de opties hierboven. Hmm heerlijk!

Deel Deze Pagina