Zoontje (11,5 maand) snel klaar met dingen doen? Lui?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door MamaKitty, 4 feb 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MamaKitty

MamaKitty VIP lid

26 mei 2008
    9.749
    0
    0
    Mijn zoontje is een beetje lui......
    Begint nu eindelijk zijn knietjes onder zich te drukken (schoof wel achterwaarts en zijwaarts) maar lag het liefst lekker op zijn rug met een speeltje alles te bekijken.
    Maar nu oefen ik een beetje met hem op een kleed (we hebben laminaat dus glijd ie zo weg en ik dacht: op een stroef kleed kan die misschien wel kruipen omdat ie zijn knietjes er ook onder doet nu) maar na 2 minuten is ie het zat en gaat weer achteruit schuiven.
    Zo ook met optrekken. heeft ie gedaan met hulp van mij en zelf ook een paar keer. Maar als ik hem te lang bij de spijlen van de box laat zitten word ie boos en laat zich vallen, glijd weg en zit me aan te kijken: dacht je dat ik gek was? terwijl hij het dus wel kan!
    Heb ik nou zo'n luie donder??? herkent iemand dit?

2. Eva1983

Eva1983 VIP lid

2 sep 2007
    9.025
    2
    38
    Ja ik herken...mijn zoontje deed/doet ook alles op zijn eigen tempo.
    Stimuleren lijkt mij ok, maar ga het niet forceren...het komt vanzelf!
    Tot 14 maanden kon mijn zoontje nog niet zelf gaan zitten, trok zich niet op en liep dus ook nog niet. In de 14e maand deed hij al deze 3 dingen in 1 week tijd. Zo zie je maar weer...

3. MG2009

MG2009 Niet meer actief

Gewoon lekker laten, komt vanzelf.

Hoeft niet lui te zijn hoor, mijn zoontje bijv doet dingen alleen als ie het echt kan. Zo kon ik hem nooit neerzetten, dan viel ie om. Van de één op de andere dag ging ie zelf zitten (8 mnd) superstevig gelijk en kaarsrecht. En toen ie ging staan, stond ie bijvoorbeeld gelijk heel stevig en aan 1 hand. Als ie geen vertrouwen heeft, doet ie het nog niet is mijn ervaring. Ik verwacht dus ook dat ie niet voorzichtig gaat lopen, maar gelijk begint met rennen :D.

4. MamaKitty

MamaKitty VIP lid

26 mei 2008
    9.749
    0
    0
    Oh ik forceer ook niets hoor..zeker niet

5. Dragonfly

Dragonfly Niet meer actief

wel grappig. Zulke verhalen vertelde mijn moeder ook over mij. Als ze mij in de box neerzette (zittend) ging ik gewoon rustig spelen. Als ik omviel speelde ik op mijn rug verder, zonder enige poging te ondernemen weer te gaan zitten. Ik had amper het besef dat ik benen onder mijn kont had.
    Mijn nicht van zeven weken ouder deed al van alles. Ging overal staan, trok zich overal aan op, liep al om de tafel heen.
    Tot de dag dat ik in de gaten kreeg dat ik ook benen had. Ik liep (los) nog ruim voor haar aan.
    Het komt wel. Alles op z'n tijd. En ik ben ook absoluut niet lui :D

Deel Deze Pagina