toch kma??? Of toch ziek (buikgriep)

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door balleke, 18 aug 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. balleke

balleke Fanatiek lid

21 jan 2009
    1.837
    0
    0
    gevaarlijk beroep
    brabant
    Ik had vandaag al in een topic gereageerd, maar er werd verder daarop niet meer gereageerd..:(

Dus stel ik het als nog.

We waren maand geleden bij ka geweest met C en het cb stelde toen voor om naar een dietiste gaan voor zijn kma.
    Maar goed we zaten dus bij ka en die heeft ons dus helemaal niet geadviseerd om naar een dietiste te gaan en ook niet om provocatietest te doen, omdat het nu eindelijk allemaal goed gaat (sinds 4,5 maand) We hadden wel verteld dat we hem al brood gaven met smeerworst, groente en fruit. En dat ging allemaal goed (ongeveer 6 maanden)

Hij adviseerde ons om het gewoon te proberen, zoals toetje (danoontje) Nou is het dus zo. We hebben hem na zijn avond eten danoontje gegeven. Voor ons had het een beetje dubbel gevoel, want hij was wel wat zeurderig die 2 dagen en die ene dag dat ik het niet gaf was hij niet mieperig. Ik wilde dus ook met pap s'ochtends beginnen en heb dus totaal niet opgelet op de verpakking (beetje gewend bij de oudste) maar je moest het aanmaken met water, dus er zat al opvolg melk in.. stom stom, maar we dachten ach "als hij zo goed/redelijk reageerd op danoontje zal het allemaal wel mee vallen" Niet dus, want sinds hij 5 dagen aan het danoontje zat kreeg hij met de 6e dag diaree en met de 8e dag kreeg hij en pap (opvolg melk) en danoontje. Die dag had hij het ergst diaree...:( Rook vet zuur.

Nu sprak ik leidster op kdv en die zei dat er wel een buikgriep heerste.. maarja kan ook van het melk/danoontje zijn??

Even om het duidelijk te maken. Zaterdag danoontje begonnen (woensdag even niet, en was vrij rustig) donderdag diaree en zaterdag opvolg melk + danoontje en het ergste van die nacht/dag diaree. Sinds zondag niet meer geven (toetje op soja basis) sinds maandag middag beter. ( hij had wel veel behoefte aan slapen die dagen dat hij diaree had)

Is die nou omdat hij ziek was of omdat hij zo op die melk geageerde?? Iemand ervaring? Ik wil eigenlijk ka niet bellen, omdat ik toch het antwoord krijg van "zou kunnen" ja daar heb ik niks aan!

Sorry voor het lange verhaal, maar dan is het miss duidelijker..;)

2. red88

red88 VIP lid

3 dec 2008
    13.137
    0
    0
    Lastig!! Hier ook wel eens twijfel momenten gehad maar meestal was toch de melk de oorzaak.
    Ik zou de melkproducten even laten voor wat het is en over een maandje weer eens voorzichtig kijken.
    Eerst alles weer even rustig laten worden.

3. Kwabbernoot

Kwabbernoot Fanatiek lid

18 apr 2010
    3.248
    2
    0
    n.v.t.
    Sluit me wel aan bij red. Ik ben zelf overgevoelig voor koemelk en krijg het dan ook heel heftig op mijn darmen, weet niet of het bij die kleintjes hetzelfde is? Maargoed, denk dat t best kan.

4. balleke

balleke Fanatiek lid

21 jan 2009
    1.837
    0
    0
    gevaarlijk beroep
    brabant
    Ja idd. Om toch even zeker te zien, maar dan wel na de vakantie..haha..;)

Vind het echt lastig..he kon ie maar praten....:p
    Maar was het dan ook echt zure diaree? Pijnelijke rode billen enz..

5. red88

red88 VIP lid

3 dec 2008
    13.137
    0
    0
    Ja, echt zure poep en gelijk luieruitslag. Maar bij tanden heeft ze dat ook dus dat is soms lastig.
    Maar hier krijgt ze ook uitslag/eczeem op haar wangen en meestal is nu het eerste symptoom dat ze 's avonds/s nachts buikpijn heeft en scheetjes laat.

6. Antje77

Antje77 Fanatiek lid

10 mrt 2009
    4.319
    238
    63
    Zoals Red zegt, de melk nu even achterwege laten en over een aantal weken nog eens uit proberen. Krijgt hij dan weer diarree dan weet je zeker dat het van de melk is.

Ik zal alleen danoontje niet 's avonds geven. Ik zal 's ochtends / 's middags testen zodat je in de loop van de dag kan zien of er reactie op komt.

7. balleke

balleke Fanatiek lid

21 jan 2009
    1.837
    0
    0
    gevaarlijk beroep
    brabant
    oke dus ook zure diaree.. Tandjes onder heeft hij al. Ik zal al voor oven te kijken, maar vind het zelf wel erg vroeg voor bijna 7 maanden.

@Antje77 Ga het idd over maand weer proberen en dan idd geen danoontje.

8. red88

red88 VIP lid

3 dec 2008
    13.137
    0
    0
    Klopt! Ik zou het ook 's morgens geven. Ik heb yoghurt geprobeerd maar dat lukt nog niet.
    Momenteel bezig met soja en dat lijkt al wel beter te gaan.
    Overigens bouw ik het heel rustig op. 3 dagen 1 theelepel, 2 dagen rust, 3 dagen 2 theelepels, enz.

9. Antje77

Antje77 Fanatiek lid

10 mrt 2009
    4.319
    238
    63
    Ik test de kma ook altijd dmv van naturel yoghurt en ook opbouwend, dag 1, 1 lepel, dag 2, 2 enz.

10. red88

red88 VIP lid

3 dec 2008
    13.137
    0
    0
    Ik heb nu alleen met soja van die vanille toetjes, anders moet ik 't steeds weggooien. Zelf eet ik weinig zuivel en papa vindt de sojaproducten niet te eten.
    Merk dat het hier echt werkt door het heel rustig op te bouwen. Laatst had ze 5 theelepeltjes gehad en daar reageerde ze op met scheetjes en deze week ging dat goed.

11. balleke

balleke Fanatiek lid

21 jan 2009
    1.837
    0
    0
    gevaarlijk beroep
    brabant
    Ze zeiden tegen ons dat ze met 1 jaar er wel over heen groeien, maar jou kindje is net zo oud als de oudste hier..

Ik heb nu ook die soja en daar heb ik geen reactie op..pff Maar idd alleen maar vanille smaak. Wij hebben zo''n grote pot gekocht en dan kan je zelf bepalen hoeveel hij mag eten. Bij danoontje niet, want dan kan je de rest weg gooien of papa eet het op (die vind het heerlijk)

Goed idee om het zo aan te pakken lepeltje voor lepeltje.

12. Antje77

Antje77 Fanatiek lid

10 mrt 2009
    4.319
    238
    63
    De soja heb ik ook dmv de vanilletoetjes uitgeprobeerd. Nu heb ik ook de gewone yoghurt. Van de soja heb ik wel direct een heel toetje gegeven, gezien hij nooit hevig op soja heeft gereageerd. Nu al een week soja en geen reactie. Binnenkort de sojamelk ook maar eens testen.

13. Antje77

Antje77 Fanatiek lid

10 mrt 2009
    4.319
    238
    63
    @ Balleke, veel kindjes zijn ook pas met 4 jaar er overheen gegroeid. Mijn zoontje is al 2 en nog niet van zijn kma af. Het is wel al minder hevig. Voorheen was het al reactie bij spoortjes van melk. Nu met de laatste keer testen was het pas bij dag 5 overduidelijk.

14. balleke

balleke Fanatiek lid

21 jan 2009
    1.837
    0
    0
    gevaarlijk beroep
    brabant
    Oke...:( Enne huilen, niet goed slapen of diaree?
    Kreeg jij wel gewoon dietiste? Vind wel vaag dat wij dat niet kregen.
    Eet hij wel brood enz..? Ik heb gewoon brood (met koemelk) maar daar reageerd hij niet op ook niet op zijn leverpastei.

15. Antje77

Antje77 Fanatiek lid

10 mrt 2009
    4.319
    238
    63
    Hij reageert op melk met dunne ontlasting, onrustig slapen en eczeem. Dit begint in zijn gezicht en daarna pas op armen etc. Zijn eczeem is voor ons de duidelijkste symptoom. Zodra dat opvlamt in zijn gezicht weten wij genoeg.

Bij een dietiste zijn wij toen wel geweest, maar een paar keer. Ik vond het handig dat ik een introductie schema kreeg, maar verder had ik niks aan die dietiste. Dit was via het cb. Vanaf zijn 1e jaar is hij ook niet meer bij een ka. Hier gaat hij wel binnenkort weer naar toe omdat hij meerdere allergieën heeft, op advies van de ka van mijn dochter.

Hij eet brood, maar wel melkvrij. Bij ons ligt een bakker die alleen speltbrood heeft en wordt gemaakt met olie. Dit brood eten wij zelf ook omdat wij het lekkerder vinden en het is gezonder. Blijven we dus ook eten als hij over zijn kma zal zijn.
    Hij krijgt geen enkel voedingsmiddel wat melk bevat. Om het half jaar provoceer ik. Nu ben ik de soja aan het provoceren en daarna is ei aan de beurt en eind van het jaar de melk weer.

16. red88

red88 VIP lid

3 dec 2008
    13.137
    0
    0
    Ei gaat hier wel goed. Maar dat had ik voor haar 1e al geprobeerd. Via de bv reageerde ze op melk en soja.
    Zo rond 10 maanden kon ik langzaam kleine beetjes melk en soja eten en sinds haar verjaardag eet ik langzaam weer alle producten. Ik beperk alleen de zuivel meestal tot een schaaltje yoghurt per dag.
    Danique heeft rond haar verjaardag yoghurt gehad maar 1 theelepeltje geeft al reactie. En tussendoor heeft ze per ongeluk wat binnen gekregen waar ze ook op reageerde.
    Soja gaat dus al beter hoewel ze vannacht om half 1 ook even wakker werd (maar dat doet ze meestal) en wat scheetjes aan't laten was.

Via de bv reageerde ze in het begin het heftigst op soja. Nu heftiger op melk hoewel het wel te overzien is. Ze heeft er gelukkig niet dagenlang last van.

Zag dat er hier ook hoektanden bij waren gekomen maar heb daar op wat gekwijl na weinig van gemerkt.

@Dietiste, hier alles op eigen houtje gedaan, van 't cb en ha werd ik toch niet veel wijzer. En heb toen Stefan Kleintjes gemaild en die vroeg om een verwijzing van de huisarts. Had er eentje van t' cb gevraagd maar die was niet geldig aangezien ze geen 'kan even niet op de naam komen, code' heeft.
    heb de huisarts gewoon even gebeld via 't telefonisch spreekuur en aangegeven dat 't om KMA en soja-allergie gaat.
    Voordeel is ook dat je geld terug kunt vragen bij de belastingaangifte. Is nu niet zo veel meer, was in 2010 veel meer las ik. Maar heb geloof ik 150 euro terug gekregen.

17. Antje77

Antje77 Fanatiek lid

10 mrt 2009
    4.319
    238
    63
    @ Red, de ei hebben wij nog nooit uitgeprobeerd. Weet dan ook niet wat de reactie zal zijn. Die allergie is toen uit bloedonderzoek gekomen. Hij heeft wel eens een nijntje koekje op het kdv gehad. Ze dachten daar, o dit is melkvrij dus kan wel. Maar het bevat ei. Hij had daarna uitslag op zijn kin wat leek op krentenbaard. Dit was het volgens de ha ook, maar binnen enkele dagen was het weg. Volgens de arts van het cb was het dan geen krentenbaard, gezien dat hardnekkig is.
    Ben benieuwd als we het gaan testen. Maar voor die tijd is hij sowieso nog eens bij de ka geweest. Misschien dat hij wel iets van allergie testen krijgt, om te kijken welke allergieën er nog spelen.

Deel Deze Pagina