Wel of geen teamsport? (voetbal)

Discussie in 'Mama en gezin' gestart door Miera, 7 aug 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Philou

    Philou Fanatiek lid

    20 apr 2019
    1.770
    5.474
    113
    Jeetje dat vind ik echt sneu voor het meisje.
     
  2. suus1983

    suus1983 VIP lid

    10 okt 2006
    47.813
    32.716
    113
    Ja is echt sneu en wij leggen het dan wel uit aan de andere meisjes, maar die kijken haar er toch wat op aan. Erg sneu. En begrijp me niet verkeerd, af en toe wat anders moet altijd kunnen, maar om de week of vaker afmelden, kun je beter een andere sport kiezen denk ik.
     
  3. suus1983

    suus1983 VIP lid

    10 okt 2006
    47.813
    32.716
    113
    Oh en hier idd ook altijd thermokleding onder de gewone pakjes ipv een trainingspak. En voor de wedstrijden krijgen ze hier een 'presentatiepak'. Zou dus gewoon even afwachten.
     
    Philou vindt dit leuk.
  4. Philou

    Philou Fanatiek lid

    20 apr 2019
    1.770
    5.474
    113
    Ja heel begrijpelijk dat de andere meisjes haar er toch op aankijken. Als ze daardoor te weinig spelers hebben.. Af en toe weg kan zeker (al willen de meeste kinderen geen wedstrijd missen:p), maar niet om de week:eek:. En vooral niet met zo'n reden. Zo sneu als dat meisje zelf wel heel graag wil.
     
    suus1983 vindt dit leuk.
  5. suus1983

    suus1983 VIP lid

    10 okt 2006
    47.813
    32.716
    113
    Haha nee, als ik mijn oudste een wedstrijd laat missen is het weekend bij voorbaat al verpest. Dus probeer ik er wel zo veel mogelijk rekening mee te houden (wordt ook wel een beetje verwacht omdat hij in een selectieteam zit).
     
  6. Philou

    Philou Fanatiek lid

    20 apr 2019
    1.770
    5.474
    113
    Hahah ik begrijp het maar al te goed:roflmao:.
     
  7. Lovetrust

    Lovetrust Actief lid

    27 jan 2010
    390
    171
    43
    Ik vind de wereld van de teamsport juist heel erg leuk! Ja, het geeft verplichtingen maar je krijgt er ook heel veel leuke dingen voor terug. C heeft tijden op een teamsport gezeten en daar hadden we ook schemas met rijden/wassen/kantine roosters/activiteiten maar nooit op een manier dat het vervelend werd en er werd ook echt rekening met elkaar gehouden en als persoon A een keer iets had sprong persoon B wel in, eigenlijk was alles er omheen ook een beetje teamsport ;)
     
    suus1983 vindt dit leuk.
  8. tuc

    tuc VIP lid

    19 dec 2012
    51.882
    42.751
    113
    Ik heb het toch niet over alleenstaande ouders? Dat is meteen weer zo'n uitzondering. Er zijn genoeg ouderstellen die beide veel werken en dus geen zin hebben om in het weekend zich bezig te moeten houden met zoiets als teamsport.
     
    Philou en suus1983 vinden dit leuk.
  9. Jo79

    Jo79 VIP lid

    6 mei 2007
    24.597
    3.484
    113
    Ik moet zeggen dat ik heel blij was om onze vrije weekenden weer terug te hebben toen mijn zoon met voetbal stopte. We trekken er graag op uit of gaan een weekendje weg en dan zit je steeds met die wedstrijden. Gewoon niet komen doe ik niet hoor, want het hoort erbij, maar ik vond het echt niet leuk.
    Ik kan het me ook prima voorstellen dat mensen er om die reden niet voor kiezen en andere leuke dingen met het gezin gaan doen in het weekend.

    Het verschilt per vereniging hoe fanatiek ze zijn, hoe ze met bemoeizuchtige ouders omgaan enz. Hier weinig brulouders. Wel aso’s meegemaakt met wedstrijden. Na een tijdje weet je wel welke plaatsen of wijken welk soort kinderen/ouders meestal hebben.
    Ik ken hier ook een stad in de omgeving waarbij ouders hun kind bewust in een dorpje verderop op voetbal zetten, omdat het daar wat gemoedelijker is.
    Verder hadden we hier ook bardienst, rijdienst, wasbeurten enz. En vanaf groep 3 wedstrijden, maar dat is volgens mij standaard.
     
    Roos12 en cowgirl80 vinden dit leuk.
  10. Theezeefje

    Theezeefje Fanatiek lid

    13 okt 2014
    3.544
    3.780
    113
    Overijssel
    Beetje kort door de bocht vindt ik dit hoor. Dus als je niet je hele vrije tijd wil steken in de sport van je kind moet je maar geen kind nemen?
     
  11. suus1983

    suus1983 VIP lid

    10 okt 2006
    47.813
    32.716
    113
    Hoezo kost 1 wedstrijd van 1 uur al je vrije tijd?
    En de conclusie is wat kort door de bocht die je hier trekt, maar ja, ik vind wel dat kinderen daar recht op hebben en dat het een onderdeel van de opvoeding is. Net zoals je met je kind naar zwemles gaat.
     
    Philou vindt dit leuk.
  12. Theezeefje

    Theezeefje Fanatiek lid

    13 okt 2014
    3.544
    3.780
    113
    Overijssel
    Zeg ik dan dat ik doe??
    En, ja ik zit elke zondagochtend om 8:00 uur aan een tafeltje in het zwembad...
    De opmerking waarom je dan aan kinderen bent begonnen vindt ik gewoon een beetje kort door bocht. Dat is mijn mening gewoon.
     
  13. tuc

    tuc VIP lid

    19 dec 2012
    51.882
    42.751
    113
    1 wedstrijd in het weekend is toch niet je hele vrije tijd?
    Ik vind sporten (mits kinderen dat dus zelf graag willen) net als school een onderdeel van opgroeiende kinderen. Het hoort erbij. En ik vind het heel raar om als ouder (als je de financiele mogelijkheden hebt) te roepen: " ja sorry maar elk weekend sport daar heb ik geen zin in". Kinderen moeten ook al genoeg doen waar ze geen zin in hebben. Als je het financieel niet kunt bolwerken of alleenstaand zonder vangnet bent kan ik mij er iets bij voorstellen, maar gewoon geen zin hebben...
    Dan denk ik inderdaad dat je er niet aan moet beginnen. Je kunt toch ook niet zeggen: je gaat maar 3 dagen per week naar school, want de andere 2 dagen heb ik geen zin.
     
    suus1983 en Philou vinden dit leuk.
  14. nelta

    nelta VIP lid

    28 apr 2009
    18.345
    8.804
    113
    Vrouw
    Rotterdam
    Maar dat kun je toch prima sturen, hoe dat thuis goed uitkomt in de planning. Er valt genoeg af door bijvoorbeeld werkdagen/bso/sport andere kinderen. Kinderen moeten toch ook leren dat nu eenmaal niet alles mogelijk is.

    Ik vind een vrije zaterdag ook erg prettig en hecht daar waarde aan.

    Qua sport zijn er toch genoeg alternatieven, wat je geen zaterdag kost.
     
    cowgirl80 vindt dit leuk.
  15. tuc

    tuc VIP lid

    19 dec 2012
    51.882
    42.751
    113
    Alles kan, maar ik vind het dus sneu als een kind heel graag op voetbal/hockey/basketbal oid wil en dat niet kan omdat papa en mama graag een vrije zaterdag willen.
     
    Jetje1, suus1983 en Philou vinden dit leuk.
  16. Theezeefje

    Theezeefje Fanatiek lid

    13 okt 2014
    3.544
    3.780
    113
    Overijssel
    1 wedstrijd is echt geen moeite,training,keertje rijden en wassen ook echt niet.
    Maar die verplichte kantinediensten enz... dat lijkt mij persoonlijk echt niks. Snap dat je geen betaald personeel erop kunt zetten. Denk dat een ander het echt wel leuk vindt.
    Gelukkig heeft zoon het er nog totaal niet over en wil ik dat hij eerst zijn zwemdiploma haalt,daarna hoop ik dat hij op volleybal wil..:D
    Hier in het dorp is de voetbalvereniging echt een bepaald cultuurtje waar ik liever niet te veel bij wil horen.
     
  17. Philou

    Philou Fanatiek lid

    20 apr 2019
    1.770
    5.474
    113
    Eens...daarbij is het grootste deel van de zaterdag alsnog vrij.
     
    suus1983 en tuc vinden dit leuk.
  18. cowgirl80

    cowgirl80 VIP lid

    28 jul 2010
    7.537
    6.231
    113
    zuid-holland zuid
    Maar TS is een alleenstaande moeder schrijft ze in haar post en ze vraagt om ervaringen.
    Dat jij en ik zo blij zijn met onze trainende partners, daar heeft zij niks aan.

    En ookal ben je niet alleenstaand, ik ga op zaterdagen altijd uit mantelzorgen bij mn vader, dat wordt straks lastiger als 2 kinderen 2 uitwedstrijden moeten gaan spelen.
    3x sporten in de week gaat ten koste van iets anders, het is maar net de vraag wat je zwaarder laat wegen.
     
  19. tuc

    tuc VIP lid

    19 dec 2012
    51.882
    42.751
    113
    De voetbalverenigingen in onze stad en omliggende hebben allemaal kantine personeel. Alleen de hockey is hier in de omgeving met verplichte diensten. Maat die kun je afkopen bij tieners die je dienst overnemen.
     
    Theezeefje vindt dit leuk.
  20. suus1983

    suus1983 VIP lid

    10 okt 2006
    47.813
    32.716
    113
    Hier wel kantinediensten, maar 2x per jaar per team. Team met 14 spelers bij de oudste. Zou je dus maar 1x per 7 jaar hoeven in theorie.
     

Deel Deze Pagina