Wel of geen teamsport? (voetbal)

Discussie in 'Mama en gezin' gestart door Miera, 7 aug 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. soovi

    soovi Fanatiek lid

    1 nov 2007
    2.456
    569
    113
    Oh maar van mij mag jij dat gerust prima vinden hoor. Heb ik helemaal geen problemen mee. Ik wil het echter niet :)
     
  2. suus1983

    suus1983 VIP lid

    10 okt 2006
    47.806
    32.711
    113
    Maar punt is toch juist dat het niet alleen gaat om wat jij wil? Maar om wat de kinderen willen?
     
  3. soovi

    soovi Fanatiek lid

    1 nov 2007
    2.456
    569
    113
    Om wat wij allemaal willen. Ons gezin bestaat uit 5 personen.. niet alleen de kinderen en niet alleen volwassenen. Naar mijn idee moet dat in balans zijn.
     
    Roos12 en Athina vinden dit leuk.
  4. tuc

    tuc VIP lid

    19 dec 2012
    51.882
    42.741
    113
    Maar als 1 kind wil turnen en dat past wel dan heeft die geluk en degene die wil voetballen heeft pech?
    Of mogen ze van jou helemaal niet sporten?
     
    suus1983 vindt dit leuk.
  5. Anan

    Anan Fanatiek lid

    10 mei 2013
    2.845
    2.256
    113
    Oh brrrr bij ons is het nog niet zover maar ik zie er echt vreselijk tegen op als ik in het weekend straks wekelijkse verplichtingen heb. Ik moet minimaal 1 dag helemaal niks hebben in het weekend anders kom ik niet genoeg bij en kan je me na een aantal maanden opvegen. En familie van beide kanten die verspreid over hele Nederland woont waar we ook regelmatig naar toe moeten/willen/gaan. Dat gaat dolletjes worden.
     
  6. soovi

    soovi Fanatiek lid

    1 nov 2007
    2.456
    569
    113
    Natuurlijk wel. Ik heb alleen gezegd dat ze eerst hun zwemdiploma moeten halen omdat het anders te veel wordt en ze geen twee sporten tegelijk kunnen doen.
    De oudste zit op voetbal en afgelopen jaar kon hij maar een keer in de week trainen omdat hij ook iets anders had. Hij moest kiezen anders werd het voor ons als gezin te veel.
    De middelste zat op gym maar dat is nu gestopt omdat hij binnenkort op zwemles gaat.
     
  7. nelta

    nelta VIP lid

    28 apr 2009
    18.341
    8.803
    113
    Vrouw
    Rotterdam
    Ja idd, helemaal mee eens!
     
  8. Mirle

    Mirle Niet meer actief

    Natuurlijk mag je kind op een teamsport als hij of zij dat wil. Misschien moet je inderdaad niet aan kinderen beginnen als het je allemaal zo zwaar valt!
     
  9. suus1983

    suus1983 VIP lid

    10 okt 2006
    47.806
    32.711
    113
    Ja ik denk er anders over. Wij hebben voor de kinderen gekozen, zij niet voor ons.
     
    Philou vindt dit leuk.
  10. nelta

    nelta VIP lid

    28 apr 2009
    18.341
    8.803
    113
    Vrouw
    Rotterdam
    Wat een onzin zeg.
     
    EdN en Athina vinden dit leuk.
  11. Mirle

    Mirle Niet meer actief

    Je kiest toch zelf voor kinderen?! En dan ga je ze een teamsport onthouden die ze graag willen alleen omdat je het zelf zo waar hebt? Zielig.
     
  12. nelta

    nelta VIP lid

    28 apr 2009
    18.341
    8.803
    113
    Vrouw
    Rotterdam
    Misschien omdat andere kinderen in het gezin ook hun rust nodig hebben. Daarnaast hebben ze genoeg activiteiten; scouting, club van de kerk, naailes, 2x BSO; tzt komt daar weer zwemles van de jongste bij. Ze willen ook graag met vriendjes af kunnen spreken en daar is nu de ruimte voor en dat weten ze ook en dat vinden ze zeg ook fijn.
     
  13. Mirle

    Mirle Niet meer actief

    Is toch compleet anders dan het zelf allemaal zo zwaar vinden? Er zijn ook kinderen die niets liever willen dan een teamsport maar niet mogen omdat pappie en mammie het zo zwaar hebben.
     
  14. nelta

    nelta VIP lid

    28 apr 2009
    18.341
    8.803
    113
    Vrouw
    Rotterdam
    Tja je moet het als gezin kunnen bolwerken lijkt me. Dus beiden spelen mee
     
    Athina vindt dit leuk.
  15. Mirle

    Mirle Niet meer actief

    Alleen zwaar hebben vind ik dan geen reden. Je kind gaat voor!
     
  16. soovi

    soovi Fanatiek lid

    1 nov 2007
    2.456
    569
    113
    Dat kan. Ik vind het persoonlijk niet gezond als alles om de kinderen draait.

    Ik vind dat dus onzin. Kinderen hoeven niet altijd voor te gaan. Met echt belangrijke dingen natuurlijk. Als je kind ziek is dan stop je met werken/studeren als dat nodig is. Etc.
    Maar als de belasting te groot wordt door extra activiteiten die niet perse noodzakelijk zijn dan kunnen daar wat mij betreft best keuzes in gemaakt worden waar de kinderen niet perse achter staan.
     
    EdN, cowgirl80, Athina en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  17. suus1983

    suus1983 VIP lid

    10 okt 2006
    47.806
    32.711
    113
    Ik zeg nergens dat het alleen om de kinderen draait, een gezonde balans is belangrijk. Echter gaan ze wél voor. Maar hier zorgen we er gewoon voor dat we allemaal kunnen doen wat we willen. Het is niet zo dat onze stem belangrijker is, omdat wij volwassen zijn.
     
  18. Mirle

    Mirle Niet meer actief

    Ik vind sport wel noodzakelijk.
     
  19. soovi

    soovi Fanatiek lid

    1 nov 2007
    2.456
    569
    113
    Maar ik zeg toch ook nergens dat bij ons de volwassenen zwaarder wegen dan de kinderen. De kinderen gaan alleen niet altijd voor. Met echt belangrijke dingen wel natuurlijk. Maar als het voor het gezin als geheel niet haalbaar is om een bepaalde soort te beoefenen dan kan dat soms niet.
    Dat kan komen door draagkracht van ons. Of simpelweg dat het logistiek niet past. Of omdat de andere kinderen dat niet trekken.
    Ik zie bijvoorbeeld vaak kleine broertjes of zusjes die bij iedere wedstrijd weer of geen weer langs het veld hangen. Dat vind ik dus heel zielig. (Zeg niet dat dat bij jou zo is het)
     
    Roos12 en Athina vinden dit leuk.
  20. soovi

    soovi Fanatiek lid

    1 nov 2007
    2.456
    569
    113
    Sport misschien wel maar niet perse die sport als dat gewoon niet haalbaar is.
    En het hoeven geen 3 verschillende soorten te zijn. Een sports is naar mijn idee voldoende.
     

Deel Deze Pagina