Hier twijfels om eventueel teunisbloem te gaan gebruiken deze cyclus, willen jullie even meedenken. Mijn cyclus is op zich vrij netjes: 29-34-29 Die ene uitschieter van 34 dagen had ik ook allemaal tuurtesten, dus misschien is daar innesteling fout gegaan? Hoe dan ook, een voorlopig eenmalige uitschieter dus Op zich heb ik zoiets van, teunisbloem is niet direct nodig want cyclus is vrij regelmatig. Maaaaaaarrrrr ...... (Er is altijd een maar ) In augustus ga ik een week op vakantie zonder vl. En jullie raden het al, zoals het er nu uitziet zou mijn eisprong dus vrij ongunstig vallen. Als mijn cyclus nu iets korter zou worden (al is het maar 1 dag) dan geeft dat veel meer kansen. Nu is het natuurlijk helemaal niet zeker dat de cyclus überhaupt korter wordt van de teunisbloem. En daarnaast ben ik ook bang dat wellicht de nu vrij regelmatige cyclus totaal in de war geschopt wordt. We hebben sowieso nog 1 ronde voor de vakantie, dus hopelijk is die gewoon raak. Maar ik zou het zo zonde vinden mocht dat niet zo zijn dat we dat ei in augustus nauwelijks kunnen benutten Wat zouden jullie doen in mijn geval? Gewoon zo laten en maar afwachten of toch die teunisbloem gaan gebruiken en hopen dat het de cyclus iets verkort.
Het is uiteindelijk je eigen keus natuurlijk, maar mijn regelmatige cyclus is er nooit door veranderd eigenlijk. Maar ja je weet niet hoe je lichaam er op reageert tot je het probeert helaas.
Mijn cyclus is er wel korter door geworden (zie onderschrift) Slik het nu 2 maand. Alleen ben ziek geweest waardoor ik nu een veel later ei had (misschien doordat ik ibu heb geslikt enzo) Maar vorige 2 maanden zijn wel korter geworden. Maar misschien werkt dat niet zo goed als je een keer een paar dagen later hebt...
Dat moet dan toeval zijn of aan andere dingen te danken zijn. Gevraagd aan mijn artsen en die weten het toch het beste. Anders zou iedereen aan de teunisbloem/tarwekiemolie etc moeten alvorens ze een vruchtbaarheidstraject in mogen; scheelt een hoop geld.
Ik zou niet weten waar het aan te danken moet zijn dan. Er is verder niks veranderd qua voeding of andere omstandigheden. Maar juist toen ik teunisbloem begon te slikken werden mijn pms-klachten stuk minder en werd ik dus veel vroeger ongesteld. Ik vind het geen toeval Maar iedereen moet doen waar die zich goed bij voelt. Ik slik het spul van de Etos en het is mij de 6 euro per maand wel waard
Dat is idd niet duur. Baat het niet dan schaadt het vast niet. Zolang vrouwen maar niet denken dat zoiets een wondermiddel is; teleurstelling voorkomen. Als is er wel iets voor te zeggen om je lijf door gezonde voeding in topconditie te houden en zo min mogelijk supplementen te nemen (buiten foliumzuur en vit D. Dat kan soms goed helpen.
Ik zeg volgens mij ook nergens dat het een wondermiddel is Lees alleen overal dat het je cyclus korter kán maken, dus vandaar dat ik hierover twijfelde in mijn geval. Natuurlijk weet je pas of het iets voor je cyclus doet als je het probeert. Maar ik wil ook geen redelijk nette cyclus overhoop halen, en aangezien ik niet bekend ben met het hele teunisbloemverhaal stel ik hier gewoon mijn vraag. Aangezien ik weet dat het veel gebruikt word. Als er een groot risico bestaat dat het juist onregelmatiger er van wordt dan ga ik het sowieso niet gebruiken, dan ben ik straks verder van huis. Maar als het meer is van, je hebt de mogelijkheid dat het een dag of twee korter wordt maar verder schaad het niet dan is het een overweging. Natuurlijk is een gezonde levensstijl het belangrijkste, dat lijkt me logisch.
Ik zou het gewoon achterwegen laten. Je hebt een nette cyclus. Maar het kan volgens mij natuurlijk geen kwaad om het wel te gebruiken. Of het echt wat zal opleveren is sowieso nog maar de vraag. Succes deze ronde !
Hier hielp het niet helaas. Maar mss pakt het bij jou anders op. Baad t niet dan schaadt t niet toch?