Vind je zelf ook niet dat je een beetje overdrijft... je weet helemaal niks over mij of mijn gezin. En hoe het hier gaat in huis. Beetje lopen oordelen over iets waar je geen weet van heb. Ik heb enkel gevraagd naar wie een trap hekje heeft en je mag best zeggen dag je dat dom van mij vindt. Maar zeggen dat ik mijzelf dom ga vinden.... daar weet jij niks vanaf!!!
Je hebt zelf gezegd dat jouw omgeving het dom vindt. Zij kennen jou en je gezin beter dan ik. Ik denk dat iedere ouder spijt krijgt als hun kind iets gebeurt dat ze zelf hadden kunnen voorkomen. Tot nu toe heb je nog geen een steekhoudend argument aangevoerd om geen traphekje te plaatsen. Ik hoop voor je dat alles uitpakt zoals je voor ogen hebt. Dat je een kind hebt die niet als je even niet oplet op onderzoek uit gaat of per ongeluk uitglijdt als je er zelf net 5cm te ver vanaf staat om hem of haar op te vangen.
Wij hebben boven een traphekje gehad hoor, maar schoonmaken deed ik zonder kinderen boven en sommige kinderen liggen tot 3 jaar in een ledikant. Ik had het bij de eerste alleen omdat ik zo kon douchen als zij rondkroop en later rondliep. Anderen douchen misschien als hun partner er is of douchen 's avonds. Verder vond ik het wel praktisch, want ze kon zo lekker boven rondkruipen, toen we nog geen hekje hadden zette ik haar dan in haar ledikant. Maar echt heel nodig vond ik een trapkhekje niet, vooral makkelijk.
Ik heb ook geen argumenten nodig ik vind het niet nodig om mij te verdedigen waarom ik geen trekje wil. Ik snap heel goed waarom sommige mensen wel een hekje hebben. Ik ga toch zeker niet voor een ander bepalen dat een hekje onzin is, door allemaal met argumenten te komen. Ik heb ook al eerder gezegt dat ik er misschien wel op terug kom en als het nodig mocht zijn ik een hekje boven plaats. Daar wordt dan weer over heen gelezen...
Maar wat was dan de insteek van jouw topic? Tja... Ik plaats liever 10 traphekjes voor Jan Lul dan 1 te weinig...
Mensen zijn vrij om hun mening te geven. Ik heb daar ook niks over gezegd. Ik geef enkel antwoord op de vraag.
Er zijn ook mensen die altijd zonder autogordel rijden en die nooit een ongeluk krijgen en ook mensen die roken en 100 worden. Natuurlijk kan het goed gaan, het hoeft ook maar 1x niet goed te gaan... Struisvogelpolitiek, kop in't zand. Ik zou het me zelf niet vergeven als ik mijn kind onderaan de trap zou vinden met een compleet verwoest gebit zoals vrienden van ons hebben meegemaakt, of nog erger...
Maar waarom wil je dat weten dan? Wat heeft het voor toegevoegde waarde voor jou? Het komt op mij zo over dat je dit wilt weten zodat je je niet 'schuldig' hoeft te voelen tegenover je omgeving omdat je dan dus het kunt verantwoorden als zijnde; ja maar ik ben niet de enigste. ( dit is wat ik denk he en niet zoals het is ) Wil je er geen dan neem je er geen. Wil je er wel 1, neem je er wel 1.. opgelost.
Nou moet ik mij ook al verantwoorden waarom ik een topic begin?? Moet niet gekker worden. Of je leest het wel een geeft antwoord of je klikt lekker veder. Was gewoon benieuwd, niet alles heeft een diepe onderliggende gedachte.
Jo relaxed! Ik zou mijn tijd ff investeren in wat zen momentjes voor jezelf in plaats van je druk te maken over een traphekje. Het was gewoon een normale vraag zeg! Als je net zo opgefokt thuis bent als hier dan zou ik zeker wel een traphekje plaatsen. Belemmerd de gang naar beneden en kunnen je medebewoners dekking zoeken. Succes
Ik zou echt niet weten wat ik zonder traphekje zou moeten. Ik heb hem één keer 20 seconden open laten staan en toen is mijn zoontje helemaal van boven naar beneden gevallen. Gelukkig had hij helemaal niets. Mijn vriendin heeft in haar nieuwe huis met trap bewust geen traphekje geplaatst. Haar zoontje van net 3 is al eens 5 treden naar beneden gevallen en dochtertje van bijna 1 is nu ook helemaal van boven naar beneden gevallen. Ik snap daar echt niks van...
Hoe ik het zo lees ben jij de gene die niet relaxed reageerd en nu met deze post al helemaal. Mensen die mij wel kennen weten dat ik mij nooit ergens druk over maak. En jij kent mij duidelijk niet...!!
Nogal logisch he.. this een forum Ik VRAAG je normaal iets en je reageert gigantisch aanvallend. Daar reageer ik op. Je had ook normaal een antwoord kunnen geven ipv meteen aanvallend te reageren dat je jezelf moest verantwoorden dan was er niks aan de hand geweest. Ik ben vooral voor ieder zijn eigen mening te laten hebben alleen hoef je niet zo te reageren, daar kan ik echt heel slecht tegen en dan krijg je een reactie van mij terug.
Er is toch ook niks aan de hand. Ik stel een vraag over een traphekje en krijg gelijk een analyse over de rede van de vraag. Daar kan ik heel slecht tegen.
Niet gelijk hoor, 10 pagina's verder waarin en voor mij in ieder geval erg veel onduidelijkheid is waarom het gevraagd wordt. Vandaar mijn vraag. Niks meer en niks minder. Daarom zeg ik ook. Wil je er geen, prima en wil je er wel 1 ook prima, opgelost.
Hahahaha Sorry ik heb even niks toe te voegen, ben het volledig met je berichten eens. TS, ik zeg het nog één keer: ik hoop dat je kind nooit van de trap valt want met een bewuste keuze van geen traphekje -en dus nalatigheid m.i.- zou je jezelf dat nooit mogen vergeven. Mijn dochter is bijna 3 en loopt nog wel eens slaperig over de overloop. Ik ben maar wat blij met ons traphek.
Dat relaxstukje kan ik me ook helemaal in vinden. In mijn vorige huis heb ik geprobeerd een traphek te plaatsen. Boven lukten het niet ivm smalle en scheve muren vlakbij verschillende deuren. Geen traphek dat er fatsoenlijk tussen pastte. En de trap was daar in de gang. Voordat de kinderen stiekem naar boven konden moesten ze eerst drie deuren door. Dan had ik ze allang onderschept Ik moet er wel bij zeggen dat mijn kinderen nooit zelf uit bed komen. Echt nooit. Daarom durfde ik het risico te nemen. En de enige die in dit huis van de trap af is gedonderd ben ik zelf haha Dus tja het ligt m.i. ook aan je huis en aan hoe je kinderen zijn. Iemand anders in dit forum (dus niet baillief) noemde geen hekje nalatigheid. Dat vind ik te ver gaan. T.o. ik vind je reacties ook erg defensief overkomen. Neem wel of geen traphekje maar maak je keuze bewust. En maak je verder niet druk