Hier wel een traphekje boven, maar onderaan de trap, ook al staat hij in de woonkamer, niet. Zou ook niet weten wat ik zonder traphekje boven zou moeten, haar kamertje zit er vlak naast en bovendien spelen wij geregeld met haar op de overloop tussen de kamers in. Nou loopt ze nooit zomaar de trap af en weet ze dat mama of papa eerst gaat, maar een ongeluk zit in een klein hoekje, zeker als ze aan het spelen is. Overigens kan ze wel al echt goed traplopen, toch zal ik het traphekje niet snel weghalen. Wat betreft schijnveiligheid, het dicht doen van het hekje went echt heel snel, ook de controle erop of hij echt dichtzit. Ik betrap me er vaak genoeg op dat ik het hekje ook dicht doe als ik zelf even alleen boven ben
Wij hebben nooit een traphekje gehad. Ze konden heel snel de trap goed op en af. En als ze eens bij mensen kwamen gebeurde er precies bang voor was. Onze zoon die echt in alles klom, klom natuurlijk over zo'n traphek, stuk gevaarlijker vond ik.
Wij hebben wel traphekjes. Beneden niet omdat de trap in de gang zit en hij anders pas bij de 3e tree kan dus dat is ook gevaarlijk. (Ik ben Gastouder en de ggd heeft het goedgekeurd ) Boven hebben we een houten hekje voor de trap naar beneden en een rolhekje voor de zoldertrap. Het rolhekje zit eigenlijk nooit dicht omdat ik er altijd bij ben als yoshua (of de gastkinderen) boven rondlopen. Het hekje naar beneden zit dan wel dicht omdat ze makkelijker naar beneden kunnen vallen dan naar boven kunnen klimmen. Zodra ik merk dat een kindje wel naar de zoldertrap wil gaat ook dat hekje dicht.