Toe dekken

Discussie in 'Verzorging' gestart door Edelweisje, 2 jan 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Edelweisje

Edelweisje Actief lid

22 nov 2007
    451
    0
    0
    Hey,

Ik schrok deze morgen, Nikolaj snorkelde (dat snorkelgeluid kwam omdat zijn neusje een beetje verstopt zat, dus ik hem het dan met zo'n fysiologisch water es gespoeld. (Rhina-care) een beetje door zijn neus en huilde eerst heel zachtjes toen ie wakker werd. Ik ging onmiddellijk kijken en ik zag dat ie een beetje gezakt was in de draagmand en dat zijn lakentje en dekentje al bijna tot zijn neusje lagen.
    Hij zit nu al een week in zijn slaapzak (die niet te groot is) en k heb op het einde van de draagmand een kussen gestoken zodat ie niet zakt. Blijkbaar toch een beetje.Embarassed
    gelukkig was het enkel bij het wakker komen, dan wriemelt hij veel waarschijnlijk.
    Ik leg hem in de draagmand dus (hij heeft dan de slaapzak aan) en dan leg ik een lakentje en een katoenen dekentje op hem. Ik plooi het over zodat hij maar toegedekt is tot aan zijn borst.

Iemand tips of raad hoe jullie je kindjes toe dekken?

Gr. Edelweisje

2. Bluesky

Bluesky VIP lid

1 okt 2007
    5.941
    0
    36
    Verzorgende-IG
    Heerewaarden
    Kun je hem niet lager in de mand leggen? Zodat hij bij voorbaat al met zijn voetjes tegen het voeteneinde ligt. Dan kan hij in elk geval niet verder naar beneden zakken..

3. laatje

laatje Fanatiek lid

5 nov 2006
    1.058
    0
    0
    Schoonhoven
    Ja, gewoon bedje korter opmaken. Doe ik ook in ledikantje. Noortje ligt onderin, met voetjes bijna tegen de onderkant. Ziet er wel grappig uit, zo'n half opgemaakt bedje.

4. alkievalkie

alkievalkie Fanatiek lid

23 jul 2006
    1.705
    0
    36
    groepsleidster
    in zuid-holland
    Korter opmaken of een matrozenbedje maken. Even googlen dan kun je vinden hoe dit moet. Kan het denk ik niet goed uitleggen.

5. laatje

laatje Fanatiek lid

5 nov 2006
    1.058
    0
    0
    Schoonhoven
    Matrozenbedje schijnt niet zo goed te zijn. Ze kunnen nog alles lostrappen en naar beneden zakken. Ik heb in ziekenhuis gewerkt en daar deden we het wel, maar dan heb je er meer overzicht op dan thuis. Korter opmaken is de beste oplossing. Succes

6. Edelweisje

Edelweisje Actief lid

22 nov 2007
    451
    0
    0
    Hey,

Hij slaapt nu in zijn grotere bed (dus niet meer in de draagmand) ik heb het goed strak opgemaakt en hij zit ook nog es in zijn slaapzak. Aangezien zijn bed niet schuin staat (de draagmand stond wel zo) is ie sindsdien niet meer gezakt.

Groetjes Edelweisje

7. Bluesky

Bluesky VIP lid

1 okt 2007
    5.941
    0
    36
    Verzorgende-IG
    Heerewaarden
    Fijn dat het nu opgelost is... :) Slaapt een stuk lekkerder he? Voor jou, en voor hem..

Deel Deze Pagina