Waar kreeg je inspiratie voor de namen van de kinderen of heb je die vandaan? De naam van de oudste heb ik van het programma " het blok". In het eerste seizoen zat een stel waarvan hun dochtertje zo heette. Ik was toen nog helemaal niet in de fase van kinderen krijgen maar heb die naam altijd onthouden, gelukkig vond mijn man hem ook leuk. De naam van de jongste heb ik gehoord in de serie " the good wife". Later zag ik hem hier nog op het forum voorbij komen en zag ik dat het dus ook prima in het Nederlands kan.
oudste is vernoemd, de jongste ja geen idee. mijn vriend gooide ineens de naam op. is het altijd gebleven.
Oudste, Djaysen... was eigenlijk gewoon een 'leuk' idee. Met nog geen benul dat er mensen waren die dit tokkie vonden. Alhoewel: hij is geboren in 2009, nog ver voor de hele DJ-trend. Ik heb hier dus een beetje aan bijgedragen. Sorry :-D. 2de zoon, Dean: Gilmore Girls & James Dean. Plus het was de enige naam waar man&ik het over eens waren. Dochter, Everly. Zo heet de dochter van Channing Tatum en zijn vrouw. Eigenlijk direct verliefd op de naam en er bij blijven plakken.
Al onze kinderen zijn vernoemd. Eerst onze ouders, daarna onze grootouders en de laatste naar een broer van mijn man.
Namenlijsten doornemen. De leukste namen kwamen op een lijstje en die pakte ik er regelmatig bij. Bij de eerste was zijn naam al vrij snel favoriet bij ons beide, bij de tweede hebben we langer getwijfeld tussen 3 namen.
Van dochter uit een serie jaaaren geleden en is altijd in m'n hoofd blijven plakken onder het mom van 'stel dat..' Van zoon eerst uit de top duizend. Was er toen nog niet heel dol op omdat ik een andere naam in m'n hoofd had (die man absoluut niet wilde). Toen via een gebruiker hier die de naam als gebruikersnaam heeft, begon 'm toen steeds leuker te vinden tot ik elke naam daarmee begon te vergelijken. Dus die geworden.
Een meisjes naam had mijn man gedacht en deze vond ik ook erg mooi. Een jongens naam vonden we erg lastig en ben het internet gaan afspeuren, alle mooie namen opgeschreven en vervolgens het lijstje af. Er bleven 2 namen over en na de 20 weken echo hebben we de knoop doorgehakt. De naam was toen ook nog niet zo gewild. Tegenwoordig hoor ik 'm steeds vaker.
Mijn vriend kwam met de naam van C aanzetten. Ik had al van alles genoemd maar niks vond die mooi en toen ik hem vroeg wat hij dan mooi vond zei die die naam. De jongensnaam kwam ik mee aan, Ik had eerst een andere naam in gedachten al jaren. Maar nadat mijn ex zijn zoon zo genoemd heeft viel die gelijk af. Deze naam kwam ineens in me op en we vinden verder geen enkele naam mooier De meisjesnaam die we nu in gedachten hebben vond ik al langere tijd mooi maar mijn vriend heeft em voor de eerste afgewezen. Nu wilde ik er niet mee komen aanzetten vanwege die eerdere afwijzing maar hij kwam er nu zelf mee. Nu nog afwachten of het een jongen of meisje is
Bij de oudste had mijn man zijn naam op zijn werk gehoord en heeft hem aan mij voorgelegd. Was gelijk enthousiast. Naam van onze jongste dochter heb ik ergens op internet gelezen. Twijfel was er nog wel, tot de svb lijst uitkwam. Die naam stond onder mijn naam en dat gaf op de een of andere manier de doorslag. De naam van onze oudste zoon heb ik van mijn werk. Ik heb een aantal jaar geleden een jongen lesgegeven met deze naam. De naam van onze jongste zoon* heb ik gelezen op een blog tijdens de zoektocht naar namen. De tweede namen zijn allemaal vernoemingen. Klassieke en gangbare namen. Eerste namen zijn niet veel voorkomend dus mochten ze dit als last ervaren, kunnen ze altijd voor hun tweede naam kiezen.
De oma van mijn man had dezelfde naam als onze oudste dochter, emilie. Onze jongste komt van een tv programma, abigail. Komt niet veel voor maar ben hem hier wel tegen gekomen met een andere spelling
de oudste is vernoemd naar haar oma's. maar we kwamen niet erg op een roepnaam waar we beide blij mee waren. toen zat ik een film te kijken en de naam van de hoofdrolspeelster vond ik wel een hele mooie naam. de volgende dag aan ml verteld en hij vond het ook een mooie naam dus de keus was gemaakt. bij de jongste heeft het echt een hele tijd geduurd voor we het er over eens waren hoe hij/zij moest heten. dat we pas bij de geboorte achter het geslacht zouden komen maakte het alleen maar lastiger. toen kwam ml met een naam voor een meisje die ik niet van hem verwacht had maar die ik wel erg leuk vond. pas onderweg naar het ziekenhuis op de dag van de inleiding was het echt definitief hoe hij/zij zou gaan heten. het is een korte stoere (vind ikzelf) naam en dat past eigenlijk ook wel bij haar.
Toen ik een jaar of 8/10 was kwam ik de naam van zoontje tegen en vond die toen ak echt heel mooi. Toen zei ik al : als ik later een zoontje heb dan heet hij Dylan. Uitgesproken als dielan. Hij luisterd ook niet naar je als je het op zijn Amerikaans uitspreekt. Omdat ik toen nog wat jong was voor kinderen had ik mn kanariepietje maar die naam gegeven. vriend vond de naam onmiddellijk mooi Meisjesnaam was moeilijker geweest. Ik wou van kinds af aan Sydney, vriend vind die naam afschuwelijk en wou Sanne, wat ik weer afschuwelijk vond. We kwamen uit op Sendy of Sandy maar ben blij dat het een jongen is geworden want nu vind ik Sandy niet meer mooi. nu neig ik toch een beetje naar Sanne maar of die er ooit komt, of ene Kevin weet ik niet. op de naam kevin kom ik door mijn zoontje. Toen ik hem voor het eerst zag dacht ik "verrek dat is ene Kevin! Wat nu?" maar nu vind ik het toch ene Dylan
De naam van de oudste hadden we eerst een naam in gedachten waarbij mijn man en onze vaders in vernoemd zouden worden, toch kon ik nooit wennen aan die naam en ben ik met meerdere lettergrepen gaan schuiven waaruit er ook een deel van mijn naam bij gekomen is. De naam van onze tweede is mijn naam omgedraaid maar zien doe je het niet als je de namen onder elkaar schrijft De naam van de derde hadden we eerst via the voice kids,ook dat was een naam met onze lettergrepen maar toen werd dat een hele populaire naam, die naam was vayen en wij zouden dan vayenne doen, toen hebben we gekeken naar alternatieven, vien vienne vienna Vianne feline etc. Uiteindelijk is het een naam geworden die er wel op lijkt maar heel anders maar wel Nederlands uitspreekt De vierde naam is een naam uit de naam van mijn man en een stukje mijn naam Allemaal gewoon Nederlands uitspreekbare namen, geen aparte schrijfwijze komen weinig voor en eigenlijk hoeven we de namen nooit te herhalen als in HUH hoe zeg je ?
Ik vond de naam Lauren heel mooi en stoer en deed me denken aan Lauren Verster maar mijn vriend vond het als de jongens naam Laurens klinken.. dus toen kwamen we op Laureen!
Bij de oudste had ik een hele levendige droom over een kindje wat naar me toe kwam en zei "hoi, ik ben ...., mag ik bij jou komen?' Kort daarna had ik een positieve test, heb de naam gehouden die ze zelf heeft genoemd. De jongste is hier via het baby-naam gedeelte geopperd, bleef hangen en is uitgegroeid tot de naam.
Als m'n jongens meisjes waren dan was de oudste Veerle (fotografe op ons huwelijk en vonden we beiden meteen een mooie naam) en jongste Iris (want man vind mijn ogen zo mooi ) Maar het werden jongens. En dat vond ik een stuk moeilijker. Oudste is uiteindelijk gewoon opgeplopt. Jongste komt uit een boekje wat oudste aan het lezen was.
De oudste,Lily ....Tja...ATWT😬 Heb dat pas heel veel later aan nu ex verteld. Die was not amused hihi Myrthe heeft ex bedacht. Voor zoon waren we er bijna uit . Toen kwam een collega met een lijstje van jongensnamen, daar stond Julius tussen. Toen wisten we het meteen 👍 2e naam Jan,naar overgroot opa aan beide kanten.
Ik had een collega (ver voor ik een kind kreeg) met deze naam. Ik dacht altijd het een oubollige naam te vinden maar dit was een vrolijke gezellige leuke vent van 23. De naam onthouden en toen ik mijn man ontmoette al vaak laten vallen. Hij vond hem ook direct leuk. En nu staat ie tegenwoordig ook in de top 10 haha