Een 3e zwangerschap, kan mijn lichaam dat aan?

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Semmie87, 9 dec 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Semmie87

Semmie87 Actief lid

2 mrt 2016
    305
    168
    43
    Ik vraag mij af of er mensen zijn die zich in mijn verhaal herkennen en toch zwanger zijn of zijn geweest.

Wij hebben 2 gezonde mooie kindjes, nadat ons 2e kindje geboren was was ik aan het wachten tot het gevoel kwam compleet te zijn.. dat gevoel komt maar niet en we vinden het beide lastig om het hoofdstuk af te sluiten en het boek dicht te doen. We zouden misschien nog voor een 3e kindje willen gaan. Nu vraag ik mij af of mijn lichaam dit nog wel een keer aan kan. Ik heb door mijn vorige 2 zwangerschappen een behoorlijke diastase opgelopen, mijn buik is bol en uitgezet en mijn rug verzwakt doordat de buikspieren vrij weinig kunnen opvangen. Tijdens mijn laatste zwangerschap had ik al veel buik en rugpijn en kon ik vrij weinig. Ik vraag mij dus ook af of mijn rug een 3e zwangerschap wel aan zou kunnen.

Zijn er meiden die ervaring hebben met een diastase en rugpijn en toch zwanger zijn geweest met deze klachten? Wat heb je eraan gedaan?

Ik train mijn rug al een tijdje en dat geeft wel wat verbetering maar niet heel veel. Ik zou graag een buikwandcorrectie laten uitvoeren maar voor ik dat laat doen moeten we wel heel zeker weten dat we toch niet nog graag een 3e kindje zouden willen(als het ons gegund is).

Ik ben benieuwd naar jullie verhalen.

2. Kimmetjuh90

Kimmetjuh90 VIP lid

14 dec 2017
    17.007
    9.931
    113
    Vrouw
    Postbezorgster
    Ik worstel wel enigszins met het zelfde, wij hebben nu een datum voor een voor mij 3e kindje.. maar ook ik heb een zwakke rug, en had bij de 2e zwangerschap erg veel last (ook bekkeninstabiliteit), ik vraag me dus ook af of mn lichaam nog een zwangerschap aankan.
    Desondanks ga ik er wel voor :) want t voelt voor ons nog niet compleet

Semmie87 vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina