mijn dochter heeft 3 namen.de 1e is haar roepnaam de andere 2 gewoon omdat we dat mooi vinden. geen vernoeming of zo. Haar namen zijn: Elize Fenna Sarah.
Het zijn er 3 geworden. De roepnaam, de naam die we daar mooi bij vonden passen en het voor ons 'af' maakte en uiteindelijk hebben we besloten er een naam achter te zetten die verwijst naar 2 belangrijke personen voor lief (en mij). Lief heeft zelf ook 3 namen en ook dat vonden we een mooie traditie om voort te zetten. Nu nog ruim 3 maanden proberen ze er niet uit te flappen
Onze dochters hebben ook allebei twee namen. Ik vind het mooi staan. En bijkomend voordeel: er zijn teveel mooie namen, dus op deze manier konden we er vier gebruiken ipv maar twee. Tweede naam van de oudste hadden we oorspronkelijk als eerste naam, maar is dus uiteindelijk haar tweede naam geworden. Tweede naam van de jongste zou je ook kunnen zien als vernoeming naar mijn man en mij, maar dat is een leuke bijkomstigheid, niet de hoofdreden dat we die naam gekozen hebben. Een jongen hadden we vernoemd naar mijn opa, dus dan was het behalve mooi ook een vernoeming geweest.
Hier wilde ik er 2 en het zijn er 3 geworden. Bij beide jongens. Twijfelde over vernoemen en het uiteindelijk zijn ze dat wel. 1 naam vond ik zo alleen. Haha! Maar waarom? Je gebruikt de andere(n) niet of nauwelijks, maar toch.
Eén voornaam is voor ons voldoende. Redenen om meerdere namen te kiezen, zijn misschien... 1) vernoemen, maar die namen niet als eerste naam willen 2) voor doopnamen (is het dan niet gebruikelijk om meerdere namen te doen?) 3) staat officieel en 'belangrijk'. We hebben nog wel over vernoemen gedacht, maar de overige opties vielen voor ons af. Vernoemen leek ons uiteindelijk eventueel alleen leuk als gewoon eerste naam.
Hier hebben zowel m'n vriend als ik, alsook onze kinderen maar 1 naam. De mogelijkheid om er meerdere te nemen is zelfs nooit ter sprake geweest. We zagen er het nut niet van...
Ja, onze dochter draagt drie namen. Haar eerste naam hebben we zelf gekozen, haar 2e en 3e naam zijn vernoemingen naar haar oma's. Onze tweede dochter zal naar haar tantes worden vernoemd. Ik vind het een heerlijk gevoel om zo onze familie bij ons gezin te betrekken en ben er trots op!
Wij hebben allemaal 4 doopnamen. Allemaal vernoemingen. "zomaar" een tweede naam (of meer) kiezen alleen, omdat hij mooi is, daar heb ik zelf niets mee. Er moet wel een gedachte achter zitten, die meer is dan alleen maar mooi (vind ik tenminste)
Wij hadden de naam F.lynn op het lijstje staan voor onze zoon. Vonden we uiteindelijk toch te zacht klinken. Maar toen zagen we de betekenis: zoon van een roodharige vader, en dat is hij ook! Dus een super tweede naam
Wij kiezen ook voor 2 namen. 2e naam is vernoeming opa van vriend. Ben er alleen nog niet uit hoe het op het geboortekaartje wordt gezet. Wat zouden jullie doen? Achter elkaar of onder elkaar? Namen even groot letttertype? Tim Johan Tim Johan Met of zonder komma?
Wij hebben ook 2 namen voor onze zoon. Zijn 1e naam betekend: Dankbaar Zijn 2e naam tevens roepnaam vonden we gewoon mooi, en later pas de betekenis gezien