wat doe jij?

Discussie in 'De lounge' gestart door Amfy, 7 apr 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
?

wat doe jij

1. baby: ik doe niets

2. baby: ik wacht 5 min en sla een ruit in/waarschuw mensen

3. dier: ik doe niets

4. dier:ik wacht 5 min en sla een ruit in/waarschuw mensen

Meerdere stemmen zijn toegestaan.
De resultaten zijn alleen zichtbaar na stemmen.
  1. Amfy

Amfy Niet meer actief

omdat ook dat seizoen weer is begonnen.

stel je loop over een parkeerplaats en in een auto zit een baby.

de zon brand op de auto en er is niemand te bekennen?

en wat doe je als er een dier in de auto zit?

ik heb er een pol bij gezet. meerdere antwoorden mogelijk

2. jada08

jada08 VIP lid

14 jan 2009
    7.567
    332
    83
    ALTIJD bellen!!!! Als een kindje of dier versuft in de auto zit door de warmte dan het raam inslaan. Geen twijfel over mogelijk.

3. torrach le

torrach le Fanatiek lid

30 okt 2008
    4.435
    1
    0
    kind of dier in een afgesloten auto is voor mijn gevoel hetzelfde...
    ik zou een raam inslaan waarbij het glas kind of dier niet kan raken... degene die erbij is de politie laten bellen...
    kind of hond in de schaduw zetten en beetje laten drinken...

tja helaas was het gister weer een keer raak met een kind die achter gebleven was in de auto... terneuzen dacht ik...
    kind in de auto en "pappa" in de coffeeshop :(

owja ik heb de poll ingevuld maar ik geen 5 min ga staan wachten en rondkijken.... helaas voor de eigenaar van de auto dat ie een kapotte ruit heeft maar dat is wel zijn/haar laatste zorg!!!

4. MaaikeS

MaaikeS Fanatiek lid

16 nov 2010
    1.516
    0
    0
    Zuid Beveland
    Kind of Dier, ik zou direct actie ondernemen, en inderdaad wat andere al zeggen zorgen dat het Kind of Dier uit de auto kan, in de schaduw en laten drinken!

Kan me nog steeds niet voorstellen dat iemand zijn kind of dier in een afgesloten auto laat zitten! :x

5. Carlien

Carlien Fanatiek lid

23 feb 2010
    2.133
    1
    36
    Twente
    Ik zou niet zomaar een ruit inslaan, ik zou wel erbij blijven staan.
    En in elk geval gelijk de politie bellen en op de ramen tikken om te kijken of het kindje wel goed blijft reageren. (En kenteken noteren)

Als hij wel echt suf is of er niet goed uitziet dan wel de ruit intikken, maar dan nog zou ik eerst overleggen met de politie aan de telefoon.

Gr.
    Carlien

Ps. Heb dus geen optie gekozen..

6. 2g4e

2g4e Niet meer actief

Hoewel ik hoop dit nooit mee te hoeven maken, zal ik mij geen moment bedenken en direct een ruit inslaan. Mijn pa heeft dit vroeger eens gedaan toen er een hond versuft in een auto zat... Gevolg... M'n pa kreeg een paar rake klappen van het baasje van de hond!!! Nou kom maar op!

7. Amfy

Amfy Niet meer actief

ik zou trouwens zelf gelijk de politie bellen waar ik ben en wat er aan de hand is en dat ik een ruit in ga slaan.

baby of dier geen verschil. een auto ruit is zo gebroken en als je de politie verteld wat je gaat doen dek je je goed in.

8. Mikki77

Mikki77 VIP lid

17 nov 2007
    5.698
    0
    36
    Noord-Holland
    Ik zag laatst op de parkeerplaats van de supermarkt een auto naast mij staan, met 3 kleine kinderen erin. Eentje van ca. 4, en nog 2 kleinere in een autostoeltje. Het was niet warm, en de kinderen waren springlevend. Maar ik vind dat zoooo onverantwoordelijk...zou dat zelf echt never nooit doen.
    Maar ik heb ook alweer geen raam ingeslagen... ik zou al echt een bewusteloos of versuft kind moeten zien voordat ik dat zou doen. Voor je het weet wordt je in elkaar getrapt door pa of moe.
    Bij dieren zou ik sowieso niks doen.

9. Amfy

Amfy Niet meer actief

dat risico loop ik dan maar al te graag. ik ben mischien niet groot maar sterk zat en voor de duvel nog niet bang.

10. giraf

giraf Niet meer actief

Ik zou hetzelfde doen!
    Inderdaad eerst even de politie bellen en dan de ruit inslaan.
    Kind of dier maakt voor mij in dit geval geen verschil.

11. lillyenco

lillyenco Fanatiek lid

5 okt 2009
    4.080
    0
    36
    forumverslaafde
    Onder de zon
    Ik doe gelijk het raam intrappen van de auto...

12. Esmaralda

Esmaralda Fanatiek lid

8 nov 2009
    4.023
    10
    38
    Vrouw
    Somewhere
    Ik zou ook meteen de politie bellen en dan tegen hun zeggen dat ik het ruit in ga slaan. Daarvoor kijk ik wel hoe het kind/dier erbij zit want in de winter vind ik het een ander verhaal.

In de zomer vind ik het echt debiel, echt mensen die niet nadenken die zoiets doen!

13. corina83

corina83 VIP lid

10 sep 2009
    6.038
    0
    36
    Vrouw
    IT'er
    in een huis aan het water ;)
    Kind of dier *maakt voor mij geen verschil* ik neem direct actie en bel de politie en als ik zie dat het kindje of het diertje niet meer reageert dan neem ik zelf gelijk actie, dan maar rake klappen krijgen *ontwijken* maar ik laat ze echt niet doodgaan als ik er ben.

14. pnirmal

pnirmal Niet meer actief

Heb gekozen voor optie 2.

Maar ik zou wel eerst ook de politie bellen en eventuweel een andere medeburger er bij betrekken die mee kan helpen.

Dan heb je teminsten een getuigen dat je niet zomaar gehandeld hebt.

Zomaar een auto ruit inslaan dat kan je nog op een strafblad komen te staan of wat dan ook. Want het is natuurlijk wel strafbaar om andere mensen hun eigendommen te slopen of wat dan ook.

Als het kind/ in levensgevaar is het een ander verhaal dan ben je zelfs verplicht om in te grijpen.

Lastig blijven deze dingen wel. Winken en wegen.

15. Marieke1983

Marieke1983 Niet meer actief

Ik heb niks aangevinkt want mijn optie staat er niet tussen. Kan wel zeggen dat ik heldhaftig een ruit in zou tikken, maar in de praktijk zou ik de politie bellen en met hen overleggen, tenzij ik zou zien dat het kindje/dier het moeilijk heeft.

16. corina83

corina83 VIP lid

10 sep 2009
    6.038
    0
    36
    Vrouw
    IT'er
    in een huis aan het water ;)

dat is toch mensen waarschuwen :) staat er nog achter met een /

17. Escal

Escal Fanatiek lid

12 aug 2009
    3.441
    0
    0
    limburg
    politie bellen en zeggen wat er aan de hand(baby helder of ogen dicht enz) is en dan zeggen dat ik/ vragen of ik ruit in ga/ mag slaan

18. kirst78

kirst78 Fanatiek lid

15 nov 2007
    4.760
    0
    0
    Ik zou in beide gevallen actie ondernemen!!!

19. Sisa

Sisa VIP lid

13 jun 2008
    5.552
    1
    0
    Bij beiden zou ik 5 min. wachten en de politie dan bellen. Bij de baby zou ik de ruit zelf inslaan als ik dat zou moeten, bij een dier wachten totdat de politie er is en zeker niet zelf doen.

20. Within

Within Niet meer actief

Ik kijk eerst hoever het heen is (zowel kind als dier) en dan bel ik de politie alvorens de ruit eventueel in te slaan. Is het kind/dier bewusteloos/heeft het tekenen van oververhitting sla ik eerst de ruit in en bel dan de politie.

Deel Deze Pagina