Ik ben benieuwd of er hier meer meiden zijn die dit wikken en wegen herkennen.. Ik ben een trotse mama van een stoere knul. Hij is net een jaar geweest en alles gaat goed. Ik merk dat ik nu weleens over een tweede aan het nadenken ben maar... Dan komt het volgende.. Ik was snel zwanger van ons binkie. Goede zwangerschap gehad alleen bij de combinatietest hadden wij 1:47 kans dat onze zoon niet gezond zou zijn. Na echo's en een vlokkentest bleek hij gelukkig gezond te zijn. Dit waren 2 slopende weken. Rond 7 mnd zwangerschap ging ik slechte slapen en kreeg ik last van mijn bekken.. So far so good. Ik vond zwanger zijn op zich prima maar werd het ook wel zat op den duur. Na een goede en vlotte thuis bevalling was hij er dan! Ik was achteraf gezien behoorlijk overdonderd van alles. Zowel lichamelijk als geestelijk. De veranderingen, de drukte, de zorgen, het loslaten van de zwangerschap, de aandacht enz. enz. hebben mij geen roze wolk bezorgd. Ik vond onze zoon wel meteen lief maar zat duidelijk niet lekker in mn vel. Dit wel geuit bij verschillende mensen en langzaam ging het beter. Maar in combinatie met de gebroken nachten die ruim 3/4 jaar duurden merk ik dat ik een heel benauwd gevoel krijg als ik aan een tweede denk, Dan moet ik dit weer doormaken.. Klinkt misschien wat zwaar op de hand maar zo voelt het wel. Tegelijkertijd vind ik mama zijn nu zo leuk! Ik geniet volop van mijn zoon en zou hem voor geen goud willen missen. Het is eigenlijk meer zo dat ik opzie tegen het zwanger zijn, de gebroken nachten, de lichamelijke veranderingen, enz. enz. Ben echt bang dat ik me weer zo rot ga voelen. Nu heb ik hier wel al met mn man over gesproken en zou ik preventief bij de ha langs kunnen gaan tzt maar komt dit qua gevoel nog goed? Zou ik me na de geboorte van een tweede weer zo voelen? Nu wordt alles weer wat makkelijker en geniet ik van ons gezinnetje.. Het blijft een welles en nietes gevoel. Btw we zullen er dan pas in de zomer van 2013 voor gaan dus duurt nog even maar ik zoek herkenning en ervaringen van andere meiden!
Kom anders een kijken bij 'wie nog meer een tweede kindje in 2013?' Topic is nog niet zolang bezig en ook ik heb daar mijn twijfels neer gezet.
Bedankt voor je reactie Bibi. Staat dit topic ook bij zwanger worden clubs? Kan hem niet vinden.. Of ik kijk met mijn neus
al ik jou zo hoor zou ik het wel wat uitstellen. want een peuter die aandacht wil en zwanger zijn lijkt me erg moeilijk.als je b.v treug denkt en een peuter erbij zou hebben of je dat aan zou kunnen.het is jullie keuz praat er veel over.succes.
@Dilara, bedankt voor je reactie.. Ik heb ook nog een poosje bedenktijd en zal er idd veel over praten.. @Bibi, heb het topic even doorgelezen maar vraag me af of ik er tuusen pas. Jullie zijn er allemaal al over uit dat er een tweede komt terwil ik nog ah worstelen ben met deze vraag
Ik herken het wel en ook ik ben heeeel lang in dubio geweest. We hadden het hoofdstuk tweede kindje zelfs al afgesloten want manlief vond eentje ook prima, iets waar we beide volledig achter stonden. Dus wij de babiekamer, spulletjes en kleding weg gedaan en erbij neergelegd dat we niet voor een tweede zouden gaan... tot ik begin april al bijna 3 maanden geheel ongepland zwanger bleek! (Dwars door de pil) We waren helemaal in shock maar een paar dagen daarna toch gigantisch blij mee. Mening over de tweede is echt helemaal bijgesteld en manlief kijkt ook uit naar z'n tweede zoontje. En onthou niet iedere zwangerschap gaat hetzelfde en voor je het weet ben je die 9 maanden voorbij..