meiden (net) in de mmm

Discussion in 'Zwanger worden clubs' started by molly27, May 18, 2012.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. molly27

molly27 Fanatiek lid

Jul 1, 2011
    1,673
    0
    0
    Ik zit sinds 1 mei in de mmm. We weten inmiddels dat zaad van hubbie goed is. Het is bij mij niet zeker of ik een eisprong gehad heb aangezien ik halverwege mijn cyclus bij de gyn terecht ben gekomen. Deze maand gaan ze geheel volgen en ik hoop dan meer te weten te komen.

Ik vind het leuk om hier met andere meiden te praten die ook (net) in de mmm zit. Om elkaars verhalen te horen en elkaar zo nodig bij te staan.

2. knuffeltje

knuffeltje Bekend lid

Apr 12, 2011
    503
    0
    0
    belmiep
    Noordoostpolder
    Wij zitten nu sinds 4 oktober in de mmm en hebben nu 4 pogingen achter de rug waarvan de laatste eindigde in een mk van 2 vruchtjes. Het zaad van hubbie is heel erg goed, perfect zelfs en bij mij is geconstateerd dat ik pcos heb. Ik spuit puregon en daar heb ik tot nu toe 3 keer een eisprong gehad met 3 eitjes. We zijn wel al 5 jaar bezig voor een tweede.
    We gaan pas weer eind juni weer starten met spuiten. Maar voor nu kijken we of we deze maand een eigen eisprong krijgen en hopen dat het nu zelf gelukt is.

Ik ben benieuwd naar de rest.

3. Jufaman81

Jufaman81 Fanatiek lid

Aug 17, 2011
    2,098
    0
    0
    Leerkracht
    Noord-Brabant
    Ha meiden,

Ik zit sinds februari 2012 in de MMM. Bloedonderzoeken waren allemaal in orde. Mijn cyclus is al 3x bijgehouden en ik heb gewoon een goed eisprong. 1e zaadtest was er goed! Daarna 2x een samenlevingstest gehad die helaas door onverklaarbare reden beide keren negatief was. Baarmoederslijmvlies zag er prima uit. Daarna HSG-onderzoek gehad en gelukkig staan allebei mijn eileiders mooi open en zijn ze toegankelijk. Uiteindelijk een 2e zaadtest uitgevoerd die helaas minder was dan de eerste, maar niet onder de norm 'verminderd vruchtbaar'.

Dus de volgende ronde gaan we beginnen met IUI. Erg spannend en eng tegelijk! We wachten gewoon af... dat zijn we wel inmiddels gewend geraakt, dat wachten!

Ik zit persoonlijk liever in de MMM waarin ik weet waaraan ik toe ben. En uitkijkend naar steeds een volgende stap, dan steeds maar doorgaan en iedere maand een teleurstelling moeten verwerken...

Je hebt kans dat dit topic verplaatst wordt door de moderator. Misschien naar 'zwanger worden clubs'.

Heel veel succes...

Grotejs jufaman81

4. jeskejes

jeskejes VIP lid

Feb 1, 2011
    8,580
    0
    36
    Eigen baas nu
    brabant
    Wij zitten sinds juli 2010 met 1 been in de mmm. De standaard onderzoeken gedaan en die waren bij beide goed. Dus zelf verder proberen voor een jaar. Maar de menstruaties werden pijnlijker en cyclus was beetje onregelmatig. Dus mochten eerder terugkomen. Maart dit jaar terug gegaan en e werd al gelijk over IUI gesproken. Maar voor ze daar mee zouden starten wilden ze een kijkoperatie doen om te zien of alles doorgankelijk was en geen gekke dingen te vinden waren. 5 april de kijkoperatie gehad en alles goed. Wat een opluchting, maar waar licht het dan aan he?! Ong 2 weken daarna terug voor controle en zat aant eind van mncyclus, dus gelijk prikinstructies gehad en vanaf 1 mei Fostimon gaan spuiten, reageerde hier goed op, want donderdag 10 mei bij de 2e FM (cyclusdag 12) waren 2 mooie eitjes te zien en moest direct pregnyl zetten. En vrijdag 11 april al onze eerste IUI gehad. (Normaal een dag later IUI, maar int weekend doen ze dat niet en ze durfde t wel aan met mij omdat ik er goed op reageerde) Vriend zn zaad was goed, de gyn zag de uitslag en ik quote: "Zo, hier kan ik de hele poli mee bevruchten."
    Nu zit ik een week voor NOD en sinds een paar dagen zet mn buik op en heb constant steken en trekkend gevoel. Ferti gebeld vanmorgen, moet t even aankijken en zodra ik koorts krijg moet ik bellen. Maar lekker zit t me niet.

Dames ik hoop dat jullie allemaal snel op roze mogen!!

5. LBlue

LBlue Bekend lid

Jan 10, 2012
    764
    0
    0
    Ik meld me ook hier!
    Wij staan in het geheel aan het begin van alles, wat ik reuze spannend vind.
    De zaadtest is gedaan en die was voldoende, gewoon normaal of in de woorden van mijn huisarts, 'aan de jongens ligt het niet'.
    Nu zijn we aan het wachten tot we naar de gynaecoloog mogen. Aangezien wij gebeld zouden worden en dit nog niet gebeurt is, ga ik maandag zelf maar even bellen, wat ik dus ook onwijs spannend vind.

Ik hoop dat we hier steun van elkaar kunnen hebben en niet zoals ik soms in het NOD forum ervaar, dood gegooid worden met meiden die na 1 ronde zwanger zijn, en nooit praten maar dat wel melden... Hoewel het iedereen gegund is, vind ik dat soms wel lastig.

6. jeskejes

jeskejes VIP lid

Feb 1, 2011
    8,580
    0
    36
    Eigen baas nu
    brabant
    Lblue idd spannend. Succes en maandag ff bellen ja.
    NOD topics....... ik ervaar dat t zelfde. Je gunt het ze, maar het doet wel zeer. Want je wilt zelf ook!!
    En soms moet ik een beetje lachen met dat kwaaltjes-vergelijk en dat ze elkaar gek maken.
    Maar hier kunnen we ons mmm 'ei' kwijt en steunen waar nodig is.

7. liefde overwint

liefde overwint Actief lid

May 18, 2012
    200
    0
    16
    Wij zitten eigenlijk al bijna een jaar in de mm. Hebben dan toch in april te horen gekregen na diverse onderzoeken dat er niks mis is met ons beide! Hele opluchting natuurlijk, maar waarom is het na twee jaar dan nog steeds .niet gelukt?!
    Twee weken geleden hebben we de eerste iui behandeling gehad. (Met behulp van clomid) zitten nu dan ook vol spanning te wachten. Maandag nod. Donderdag mogen we testen als er nog steeds niks is. De minuten lijken voorbij te kruipen!

8. molly27

molly27 Fanatiek lid

Jul 1, 2011
    1,673
    0
    0
    @jufaman81: ik zit ook liever in de mmm. Nu wet ik dat ik in de gaten gehouden wordt. Hiervoor zat ik elke maand in onzekerheid, zeker omdat ik bijna elke maand heel veel klachten had wat kon wijzen op zwangerschapo. Nu weet ik door de gyn gelijk hoe het zit. Moet deze maand natuurlijk nog wel even kijken of ik een eisprong heb en wanneer deze is, dus is nogal spannend.

Ik zat al te twijfelen of ik hem hier moest plaatsen of in de clubs. Maar ik merk het wel als hij verplaatst wordt.

@knuffeltje: spannend zeg, wanneer zou je dan ongeveer een eisprong moeten krijgen van jezelf? of is dat niet te berekenen als je spuit. Sorry, weet daar nog niet zo veel van.

@lblue: wat vervelend dat je nog niet gebeld bent zeg. Zou inderdaad maandag zelf even bellen. Misschien duurt het iets langer voordat je terecht kan, maar dan kunnen ze dat toch wel laten weten en in ieder geval een afspraak inplannen.

@jeskejes en liefde overwint: heb al wel wat gelezen over iui, maar weet er nog niet heel veel van. Spannend hoor. Hopen dat het raak is voor jullie.

@hier: ik wordt ook gek van al die mensen die pas in hun derde ronde zitten of zo en dan alle klachten opsommen en dan vragen of ze zwanger zijn. Op zich niet eerlijk van me, want ik was ook zo in het begin. Nu denk ik alleen maar: maak je niet zo druk en wacht rustig af, want je kan het gewoon niet weten. Lichaam kan gekke dingen doen.

Iedereen een prettig weekend met hopelijk nog een beetje mooi weer

9. LBlue

LBlue Bekend lid

Jan 10, 2012
    764
    0
    0
    Ik kan het ook zeker plaatsen wat ze doen, maar kan er ook echt wel moeite mee hebben. Als ik dan die lijst zie die roze kleurt door allemaal 'beginners' terwijl er maar weinig 'experts' op roze staan... En als ik er zelf nou bij zou horen, maar helaas....

@liefde overwint, welkom. Spannend hoor, wachten na een iui...

10. molly27

molly27 Fanatiek lid

Jul 1, 2011
    1,673
    0
    0
    Waar ik beniewd naar ben: Wie weten het allemaal in je omgeving.

Wij zijn natuurlijk pas net begonnen en mijn ouders weten het en mijn baas. Mijn ouders wilde ik eigenlijk niks vertellen (pas als ik dan ook goed nieuws erbij had), maar dat kon niet anders. Ik rij elke dag met mijn moeder mee naar het werk omdat ze in de zelfde stad en straat werkt. Ik moest het dus zeggen i.v.m. de afspraken. Mijn baas heb ik het ook vertelt i.v.m. de afspraken omdat de eerste afsrpaak al gelijk rot uit kwam op het werk.

Verder nog niemand iets vertelt. Denk dat dit over een tijdje wel zo zal zijn als het nog niet gelukt is verder.

11. jeskejes

jeskejes VIP lid

Feb 1, 2011
    8,580
    0
    36
    Eigen baas nu
    brabant
    Ouders en schoonouders weten t. De broers en schoonzussen. Oma en tante en een paar vrienden. Ik wil t tegen de hele groep zeggen. Maar vriend wilt dat nog niet.

Mijn hoop voor deze ronde is trouwens compleet weg. Temp daalt en heb er geen zin meer in.

12. LBlue

LBlue Bekend lid

Jan 10, 2012
    764
    0
    0
    he balen Jeskejes... Altijd zo vervelend als die temp weer laag is...
    Ik vind het wel altijd fijn dat ik me dan eventjes kan voorbereiden op 'de klap' maar klote blijft het wel.

Hier weten op dit moment een paar goede vrienden het. 1 vriend van mijn man, een vriendin van mij en mijn schoonbroer en schoonzusje. Aan mijn vriendin heb ik het verteld omdat ik echt niet wilde liegen, maar daar heb ik het met haar niet echt veel over. Aan mijn schoonzusje heb ik super veel steun, dat is echt heel fijn.

Aangezien ik 12 juni de eerste afspraak heb met de gynaecoloog en dit op een werkdag van mij valt, ga ik het binnenkort wel aan mijn ouders vertellen. Mijn moeder is namelijk adjunct-directeur van de -niet zo grote- organisatie waar ik werk. Als ik met een smoesje vrij vraag voor de ochtend dan moet ik dat smoesje wel erg ver doortrekken... en ik vind het ongemakkelijk als mijn leidinggevende het wel weet maar op kantoor er niks over kan zeggen tegen mijn moeder (het is een bijzonder transparante organisatie). Ik wil dus met mijn moeder overleggen hoe ik het op het werk moet aanpakken... Daarbij denk ik de steun van mijn ouders wel te kunnen gebruiken, ik vind het nogal spannend...

Iemand die mij kan vertellen hoe bij jou de eerste afspraak met de gyn ging. We hebben al wel een onderzoek bij mijn man gedaan en zijn doorverwezen om mij te onderzoeken...

13. Ukkie27

Ukkie27 Actief lid

Feb 12, 2012
    454
    12
    18
    Mag ik me ook bij jullie aansluiten?
    Wij lopen sinds januari bij de gynaecoloog.
    Alle bloedonderzoeken, het zaad van mijn vriend en de cyclusanalyse waren goed. Wel zijn er bij het inwendig onderzoek endometrioseplekjes gevonden en ik blijk een gekantelde baarmoeder te hebben, dat laatste is in ieder geval geen probleem bij het zwanger worden maar maakt het wel iets lastiger. Nu krijg ik 6 juni een MRI-scan en dan gaan we op 19 juni bespreken of ik een kijkoperatie of een grotere operatie ga krijgen. Deze ronde mag ik dus zeker niet zwanger worden in verband met de MRI. Verder worden mijn menstruaties steeds pijnlijker en heb ik vele dagen voor en na mijn menstruatie last van licht bloedverlies. Alles bij elkaar duurt het wel 2,5 week.

Ik ben alleen doodsbang voor naalden. Bloedprikken is dus iedere keer een ramp en ben nu al zenuwachtig voor de kijkoperatie:)

14. Jufaman81

Jufaman81 Fanatiek lid

Aug 17, 2011
    2,098
    0
    0
    Leerkracht
    Noord-Brabant
    Ha dames,

Bij mij weten heel veel vrienden, familie en collega's het. Ik was ook eigenlijk door mijn smoesjes heen op mijn werk. Ik werk op een kleine basisschool en moest soms 2x per week (eerder) weg. Ik was bloed prikken, met de hond naar de dierenarts of mijn moeder helpen met iets. Ik kon het niet meer voor me houden. Nu vind ik het fijn dat ze het weten.

Ik heb ook wat vrienden en familie die in het zieknhuis werken. Zij weten het ook, want mijn auto staat er nu regelmatig. Ik wil ook vragen van hen op verjaardagen of feestjes vermijden, dus ben ik ze voor geweest om te zeggen dat we bij de gyn. lopen om zwanger te worden.

Volgende week dinsdag heb ik mijn 1e FM en dan hoop ik dat ze ongeveer kunnen zeggen wanneer de 1e IUI plaats zal vinden. Ik denk allemaal dat in het pinksterweekend mijn ei zal komen. Weet alleen niet of ze dat dan ook tijdens dit soort dagen in het zkh doen... weten jullie dat?

Liefs jufaman

15. liefkleintje

liefkleintje VIP lid

Jun 16, 2011
    5,783
    1,133
    113
    Female
    Hey meiden,

Ook ik meld me hier ;)

Wij zitten sinds kort in de mmm! We hebben inn Febr bloedonderzoek gehad en vriend een zaadonderzoek!
    Dat was beide prima!

Vorige week voor het eerst naar de gyn geweest. Ik kwam daar op dag 10, dus ze hebben gelijk een paar keer een FM gedaan. Eitje is gesprongen en vrijdag bloedprikken.
    Baarmoederslijm was perfect en de samenlevingstest ook!

Op 4 juni weer terug naar de gyn. Dan hoor ik of ik ook een kijkoperatie krijg, omdat ze het vermoeden hebben dat ik endometriose zou kunnen hebben!

Ik ben ook "blij" dat we in de mmm zitten en dat ze gelijk actie ondernemen! Mijn zus heeft er bij beide kids 2,5 jaar over gedaan, dus helaas weet ik wat het is!

Wij hebben het heel snel tegen mijn ouders en zus/zwager verteld. En ik tegen 2 collega's. Verder heel lang stil gehouden. Maar omdat ik altijd heb gezegd tegen iedereen dat ik geen kids wilde, werd het toneelstukje spelen mij teveel!
    Ik was er klaar mee en wilde het kunnen delen. Nu weet bijna iedereen het, heeeelijk!! Dat was echt een super goede beslissing!!

@Jufaman, welk zkh zit jij? Weet dat ze het bij mijn zus niet eens in het weekend deden! Dan had je gewoon pech!

@Ukkie27.....wat herken ik jouw verhaal!! Hier ook vreselijk veel pijn tijdens de menstruatie! Afgelopen maand ben ik s'nachts onder de douche gaan zitten vd pijn!! Ook veel bruine afscheiding voor en na idd!
    Ik zie ook erg op tegen een kijkoperatie! Vooral omdat ik niet tegen overgeven kan! Bang dat ik moet overgeven, of misschien nog wel erger, iemand op de kamer!
    Ik had bij mijn uitstrijkje vorig jaar ook een gekantelde BM, maar nu niet meer. Volgens de gyn was dat ook geen probleem als dat wel zo was!

@Jeske, dikke knufff!! Ik blijf voor je duimen meis!

16. Ukkie27

Ukkie27 Actief lid

Feb 12, 2012
    454
    12
    18
    Wij hebben het mijn ouders en schoonouders vorige maand verteld. Verder weten een paar collega's het. Als ik straks een kijkoperatie krijg zal ik het ook mijn baas moeten vertellen:)

Liefkleintje, krijg jij ook eerst een MRI? Ik krijg eerst een MRI omdat ze daar grotere afwijkingen op kunnen zien en als dat het geval is kunnen we de kijkoperatie overslaan. Scheelt toch een keer narcose. Ik ben overigens niet bang voor het ziek zijn, de pijn en de narcose zelf. Wel voor het infuus en de hechtingen, heb beide nog nooit gehad. Ik wil dus vragen of ik door middel van een kapje onder narcose mag en dat ze daarna het infuus pas zetten, maar ik heb nog geen idee of dat kan. Ben bang dat ze me anders echt vast moeten gaan binden, met bloedprikken houden ze al met drie man vast:)

17. liefkleintje

liefkleintje VIP lid

Jun 16, 2011
    5,783
    1,133
    113
    Female
    @Ukkie27 Ik denk dat ik alleen een kijkoperatie krijg! Op de echo zagen ze niks en ze voelden ook niks. Wat niet wil zeggen dat het er niet zit. Maar heb niks gehoord over een MRI.

Ik heb 2x eerder geopereerd. Infuus prikken was ff akelig, omdat het niet lukte. Daarna spuiten ze spul in, dat voelt heel warm aan! En voordat je het weet, ben je weg! ;)

18. jeskejes

jeskejes VIP lid

Feb 1, 2011
    8,580
    0
    36
    Eigen baas nu
    brabant
    Welkom nieuwe dames.

Lblue, wij kregen eerst een vragenlijst opgestuurd. Tijdens t gesprek werd dat kort besproken. En ik kreeg ern inwendige echo om te kijken of t op t eerste gezicht goed was. Toevallig had ik net of bijna mn eisprong. Dus week later bloed prikken om te checken of tie goed was. En moest nog een x prikken net wanneer ik ongi was. Dat was ons eerste gesprek en contact. Paar weken naderhand vervolggesprek voor de uitslagen te bespreken.

Ukkie spannend allemaal. MRI is alweer zo. En hier nog iemand met een hele grote naalden angst. Maar heb die angst beetje overwonnen, want heb deze ronde voor t eerst moeten spuiten en ben dat na 2x zelf gaan doen. Bloedprikken is nog een hel. Ik heb 5 april kijkoperatie gehad. Keek er tegen op, maar viel bij mij gelukkig mee. Maar begrijp je zenuwen. Infuus zetten is niet fijn. Ik had aangegeven dat ik daar niet tegen kan en ze hebben me afgeleid door te praten enzo en uiteindelijk weinig van gemerkt. (probeer je beetje gerust te stellen :))

Jufaman spannend je FM. Het is in ieder zh verschillend wanneer ze de IUI doen. Bij moj niet, alleen IVF. Maar ik reageerde goed op de hormonen en mocht vrijdag voor de IUI komen. Nadat ik donderdag de pregnyl had gezet.

Liefkleintje, HAAI :) thnx meid. Knuffel terug. En goed aangeven he mocht je kijkoperatie krijgen. Dat je niet tegen overgeven kunt. Ik heb niet hoeven overgeven. Sliep wel lang en veel. Vriend werd echt ongerust toen ik nog niet terug was.

19. jeskejes

jeskejes VIP lid

Feb 1, 2011
    8,580
    0
    36
    Eigen baas nu
    brabant
    Ik werd op de ok pas onder narcose gebracht. Moest nog eerst zelf overstappen/schuiven. Erg charmant met zo'n ok hemd ;)

20. tulip

tulip Niet meer actief

mag ik alvast met jullie meelezen?? Hier nog niet officieel, maar het zal 1 dezer weken wel gebeuren.

Hier zulke lange cyclussen met soms geen eisprong, nu voor de tweede na 7 maanden eigenlijk "al", maar helaas eindigde het in een miskraam. Nu nog niet opnieuw zwanger en maar ongeveer 4 keer per jaar kans op een zwangerschap, omdat ik maar 4 keer per jaar ongesteld wordt:( Zaad van man is vandaag ingeleverd, dat mocht alvast wel. HA doet verder een beetje moeilijk, ga de 2e week van juni terug en als ze dan geen doorverwijzing geeft, ga ik een andere dokter opzoeken.

Share This Page