Wel of geen tweede

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Sammetje83, 18 okt 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Wij2018

Wij2018 Actief lid

21 jul 2018
    465
    156
    43
    Vrouw
    Wij hebben de eerste jaren ook gedacht dat we geen 2e wilden. Ik ben zelf enigkind en dat nooit bezwaarlijk gevonden. Natuurlijk heb ik gedacht, leuk voor onze dochter. Maar dat is echt onzin, want het is niet vanzelfsprekend dat ze daadwerkelijk leuk met elkaar om gaan (ken meer dan genoeg voorbeelden waar dat niet zo is/was)

Maar op een gegeven moment begon het bij mij zelf heel erg te borrelen dat ik heel graag nog een kindje zou willen krijgen, als dat gegund is. Toen zijn we er dan ook voor gegaan en dat was best een lange moeilijke weg, miskraam gehad en na 2 jaar proberen nu dan zwanger... een heel moeilijke en zware zwangerschap heb ik, maar omdat ik het zelf heel graag wilde is dit iets waar we dan even door heen (hebben) (ge)moeten. Als jij met heel je hart overtuigd bent dat je graag een 2e kindje wil moet je er zeker voor gaan, maar als het je hoofd is of allerlei redenaties zijn dan zou ik nog goed nadenken of je het wilt proberen.

En je kunt nu nog niet zover zijn dat je hart en gevoel spreken, maar dat kan ineens komen❤

Sammetje83 vindt dit leuk.
  2. Waxinelichtjes

Waxinelichtjes Fanatiek lid

22 jun 2018
    3.695
    4.231
    113
    Vrouw
    Bij mij heeft het best lang geduurd. Onze zoon is nu 3 bijna en ik kreeg 'pas' afgelopen juni de kriebels voor een tweede. Zomaar ineens was het er, ik had het niet verwacht. Daarvoor kreeg ik een halve paniekaanval bij de gedachte aan een tweede :roflmao:;)

Misschien komt het gevoel ooit, misschien nooit. Je weet het iig als je het nìet wilt;)

3. Sammetje83

Sammetje83 Bekend lid

27 okt 2016
    946
    614
    93
    Vrouw
    Fijn dat er veel herkenning is! Het gevoel een kindje te willen was erg sterk en ik had gedacht dat je het gevoel voor een tweede bijvoorbeeld op voorhand al zou moeten hebben maar dat is duidelijk niet zo als ik de reacties lees. Ik heb altijd gezegd dat ik 1 kindje wilde en heeeeel misschien een tweede. Misschien komt er inderdaad geen tweede en misschien komt het gevoel ineens. Ik ga voorlopig even rustig afwachten.

4. Imona

Imona VIP lid

8 feb 2014
    5.301
    3.882
    113
    Hier ook hoor. Ik wil wel heel graag een 2e. Maar aan de andere kant twijfel ik of ik het wel aan kan.

Mijn man wil ook wel. Maar ook ontwikkelt of het het aankunnen. En dan vooral ik.

Maar ik denk dat er nooit een perfecte tijd is voor een kindje.
    Als het aan mij ligt gaat in januari mijn spiraal er uit en gaan we het maar gewoon proberen.
    Blijkbaar groei je er in mee.
    En aangezien we voor de 1e 2 jaar bezig zijn geweest en onder behandeling van de gynaecoloog, wil ik niet al te lang meer wachten om te gaan proberen.

Deel Deze Pagina