Wij zijn er erg over aan het twijfelen of we nu wel of niet een tweelingbuggy zullen aankopen. We raken er niet echt uit. Aan de ene kant als we met z'n tweetjes op stap gaan, is het geen probleem om straks de kinderwagen en de buggy mee te nemen, want m'n vriend doet niet liever dan met z'n kindje(s) pronken door achter de buggy aan te lopen. Maar ik vraag me af, als ik er dan vlug eens alleen tussenuit moet met de twee kids, zal het wel moeilijk worden, dan denk ik dat het wel eens handig zou zijn om zo'n tweelingbuggy te hebben. Maar de vraag is natuurlijk, hoeveel zal dit gebeuren? We hebben nog niet zo lang geleden de Loola van bebe confort gekocht, wel tweedehands, maar hij heeft toch nog 500 gekost, dus ik zou het zonde vinden, moest ik die niet meer gaan gebruiken. En ik wil hem zeker nog veel gebruiken, want ik vind het een superwagen. Ik had dan al gedacht aan een buggyboard of iets dergelijks, maar onze meid is dan nog zo klein, dat ik dit nog niet echt zie zitten. Normaal zit er 16 maand tussen onze twee kindjes, dus de oudste is zeker nog te klein om zomaar los te laten lopen (als ze al kan lopen tegen die tijd). We raken er echt niet uit, wat we moeten doen. Aan de mensen die zo'n tweelingbuggy hebben, gebruiken jullie hem vaak of toch niet zo vaak als je gedacht had?
Toen wij de tweede kregen was de oudste net 18 maanden. Wij hebben toen naast onze goede kinder/wandelwagen en losse buggy een duowagen aangeschaft. Wel eentje waarbij de zitjes achter elkaar zitten. Dat vonden wij praktischer. De baby kan dan in een babynestje achterin liggen en de oudste zat heerlijk voorin. Hebben er zeer veel gebruik van gemaakt. Met name als ik alleen ging wandelen. Nu zijn de meiden drie en anderhalf en als we ver gaan wandelen nemen we hem nog steeds mee. Voor ons was en is het een echte uitkomst. Kwebbel
ik zou er wel eentje nemen, anders kan je niet eens weg, en als het lekker weer is word je afhankelijk van als je man er is. ik zag gister een mooie wagen. 249 euro, een xadventure in olijfgroen, en helemaal nieuw. en je andere wagen zou je ook kunnen verkopen? op marktplaats staan ze nog voor ruim 200 te koop. dan kost het je eigenlijk niets extra?
Heb je niet van die beugels die je op je huidige kinderwagen kan zetten zodat je de maxi cosi op je huidige wagen kan zetten? Snap je nog? hahaha Dat je je oudste in de buggy doet en er boven op dus de maxi cosi met je jongste! Ik heb dat wel vaker gezien namelijk, geen idee hoe of wat verder, maar ik weet zeker dat het bestaat! En tegen de tijd dat je 2e te groot is voor de maxi cosi kan je eerste op een board achter de wagen? Mij lijkt een duo wagen gewoon niet praktisch!
Lisa was 20 maanden toen Tim geboren werd en wij hebben ook een duowagen (achterelkaar) gekocht. Echt ideaal als je alleen met je 2 kindjes op stap wil.
Ik heb bij mijn vorige zw.schap een duowagen gekocht, echter weinig gebruikt en verkocht. Nu wil ik een draagdoek gebruiken voor de kleine. Lijkt mij net zo handig en is een stuk goedkoper.
Een draagdoek heb ik ook, en dacht om in het begin ook zo te doen, maar eenmaal de kids groter zijn, zal het ook niet meer gaan hé, 1 in de draagdoek, de ander in de buggy.
Mijn moeder zag laatst dat iemand een fietszitje op een of andere manier boven de kinderwagenbak had gemonteerd waar de oudste op kon zitten. Wij gaan dus ook eens hard piekeren of we zelf niet iets in elkaar kunnen draaien, want eerlijk gezegd vind ik al die duo wagens nog best aan de prijs.. Ons 1e zal net 2 zijn als de tweede geboren wordt dus toch ook nog te klein om altijd maar los te laten lopen..
ook ik heb een tweeling buggy gehad eerst had ik een tandem wagen maar na ze groter werden heb ik een buggy genomen tussen Dave en Amée zit 11 en 1/2 mnd tussen.
Als de kleine wat groter is kan deze nog steeds in een draagdoek, dit gaat langer dan bij een draagzak. Mijn zoontje heeft er tot een jaar ingezeten, we waren toen op vakantie naar tsjechie. Ging prima. geen gedoe met een kinderwagen in je bagageruimte.
als ik nu zwanger zou zijn, zou ik zeker een tweelingwagen kopen, als je een stuk gaat lopen gaan de kleintjes er toch vaak nog in, en dan ben je ook niet afhankelijk om met z'n "tweeen" op pad te moeten...
wij hebben er ook een en er heel veel plezier van gehad. Wel naast elkaar, want een stuk praktischer te rijden. Achter elkaar, zit de oudste voor, en al het gewicht dus ook, en kan je moeilijk een stoepje op. Naast elkaar is net zo breed als een rolstoel en handig te sturen. Maar ik vond het ideaal om er alleen op uit te kunnen. En met een draagdoek en de kinderwagen werd ik knettergek van.Pijn in mijn rug, moeilijk betalen etc. Heerlijk in de wagen en handen vrij! en kijk eens op marktplaats
Ik meen mij te herinneren dat er vroeger van die speciale stoeltjes waren om op je kinderagenbak te monteren, waar de oudste dan op kan zitten. Bestaan die eigenlijk nog? Zie ze nooit meer ergens!