Ik heb nu 6x iui gehad (allemaal met hormoonstimulatie) en 1 IVF poging. Nog nooit is er een uitgangsecho gemaakt, maar ik moest gewoon altijd op een bepaalde dag beginnen met spuiten. Hoe zinvol is het om om een uitgangsecho te vragen als we weer een IVF behandeling gaan doen?
Ik heb wel altijd een uitgangsecho gehad. Er werd gekeken of je slijmvlies mooi dun was en alles rustig in de eierstokken. Mocht alles goed zijn, kun je beginnen. Maar mocht er iets niet in orde zijn, kunnen ze dat optijd zien en moet je wellicht wachten met de stimulatie.
Bij ons ziekenhuis doen ze er ook niet aan... Bij mijn tweede IVF had ik maar 4 follikels tijdens de punctie, dus ik had die vraag ook. Mijn arts zei dat het niet zoveel zegt zo'n uitgangsecho. Je ziet misschien wel wat er op dat moment klaar ligt, maar het wil nog niet zeggen dat al die follikels ook gaan groeien tijdens de stimulatie. En in het geval van het lange protocol moet je eerst 3 weken aan de pil en zoveel dagen aan de deca en dan wordt je nog een keer ongesteld. Dat is het moment dat je dus die uitgangsecho zou moeten doen. En als dan nog blijkt dat je wellicht wat minder follikels hebt liggen, is het wel laat om nog te zeggen we stoppen deze cyclus. Als er geen reden is om aan te nemen dat er heel weinig eitjes zouden liggen (wat misschien bij sommige vrouwen zo is als ze vervroegd in de overgang raken o.i.d.), dan heeft het niet zoveel zin. Dat is het verhaal van mijn arts... Misschien dat het dus in het korte protocol vanzelfsprekender is om te doen, omdat het een kleine moeite is en je er niet al zoveel dagen pillen en prikken op hebt zitten.
Nog nooit gehad, was ook niet nodig met mijn regelmatige en goede cyclus en tijdens het spuiten bouwde het bms en de follikels altijd mooi op
Bedankt voor jullie reacties. Ik heb ook altijd een regelmatige cyclus en zowel met iui als ivf ging het stimuleren wel goed. Wel krijg ik volgende keer een ander protocol omdat mijn schildklier heel erg reageerde op de hormonen van de anticonceptiepil. Hoe dat er precies uit gaat zien hoor ik dan. Wel krijg ik dan op dag 6 de eerste echo icm bloedonderzoek om tot een beter resultaat te komen (hopelijk!)
Ik kreeg eigenlijk ook nooit een uitgangsecho. Gewoon op een bepaalde dag beginnen met spuiten. In ons ziekenhuis is dat niet standaard. Bij mij had een uitgangsecho ook niet zoveel zin, aangezien ik PCOS heb. Dus er zijn altijd een hele hoop follikels/cystes te zien. Je weet niet welke zullen gaan groeien. Succes!
Ondanks mijn regelmatige cyclus kreeg ik wel altijd op dag 3 een uitgangs echo .. en nu mijn eerste IVF ronde heb ik dat ook gehad .. ze kijken dan of je geen cyste hebt en hoe dik je slijmvlies is enzo ..... voor dat je mag beginnen met hormonen doen ze dat .... maar zo zie je maar weer iedere ziekenhuis heeft weer een ander behandelings plan ... ... iig veel succes.
Tijdens mijn IUI behandelingen (6x) nooit een uitgangsecho gehad, bij ivf 1 op dag 5, had uiteindelijk 3 follikels, 1 maand overmoeten slaan ivm cyste, nu 3 dagen eerder begonnen met spuiten en op dag 2 wederom een uitgangsecho. Nu op dag 7(vandaag), 5 follikels ik baal voor de lage opbrengst... Misschien kan je er iets mee.
Hi Zwaaistaart, hoe gaat het met je? Ik heb ook nooit een uitgangsecho gekregen voor de ICSI en het is altijd goed gegaan. Weet dus niet of het echt noodzakelijk is. Ik startte met Deca op de 1ste dag van mijn menstruatie! Succes met de nieuwe poging!
Als je na elke ronde een normale/goede bloeding hebt gehad en geen overstimulatie had, is er geen uitgangsecho nodig
oke bedankt allemaal! Jordan het gaat weer goed met me. Heb het wel even flink zwaar gehad na de laatste miskraam, alle ellende kwam eruit. komende zomer al weer 5 jaar bezig Volgende IVF is ws pas in september, maar dat vind ik wel prima. Van ZH mag het eerder, maar willen we niet. Even rust in de tent houden... En met jou? ook pittige tijd gehad als ik je onderschrift zo lees