wat vinden jullie van ....

Discussie in 'Babynamen' gestart door bengeltje09, 11 nov 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. bengeltje09

11 nov 2011
    10
    0
    0
    mijn bengeltje houd me bezig
    ergens in limboland
    wij verwachten ons 2de bengeltje :D

over de 2de (doop) naam zijn we het al eens dat word AMY ;)

nu nog de roepnaam voor een meid :p

wat vinden jullie van deze namen en hoe zouden jullie die dan uitspreken ???

JAYDI
    JAYNI
    JOMY
    NAYA
    NAYLA
    RYANA
    SANYA
    SAYEN
    SERAY
    SHANY
    SHAYA
    SYEN

kom maar op met julie ideetjes en meningen :cool:

2. happymama79

happymama79 Fanatiek lid

19 mrt 2010
    2.399
    0
    0
    Voor mij is het iets te apart. Het zijn van die namen die je moet spellen en afvragen hoe je ze uitspreekt. Van jouw rijtje vind ik Jomy het leukst.

3. Tuttebell

Tuttebell Fanatiek lid

6 nov 2011
    3.108
    0
    36
    Het zijn niet mijn smaak-namen!
    Zelf vind ik mooi:

Noélle Amy, maar daar vroeg je niet om!

Uit jou rijtje als ik zou moeten kiezen,
    stem ik voor: Sanya

4. ella27

ella27 VIP lid

22 jan 2010
    13.977
    1
    0
    vind Amy dan eigenlijk nog de mooiste naam!

5. Kari37

Kari37 Fanatiek lid

19 nov 2009
    2.571
    1
    0
    Wat vind je van 'Jayda' ( komt uit het spaans en uit het hebreeuws en betekend de wijze/hij/zij die alles weet ).

6. bengeltje09

11 nov 2011
    10
    0
    0
    ergens in limboland
    nee dan vind ik bovengenoemde jayni en jaydi
    nu heb ik een aantal roepnamen past er eigen lijk geen van alle bij de doopnaam amy

7. Amaryllis

Amaryllis Fanatiek lid

24 aug 2008
    3.708
    4
    38
    Ik begrijp dat jullie er graag een 'Y' in willen? Persoonlijk vind ik het bij de meeste namen niet zo'n succes...Dan vind ik Nahla bijvoorbeeld mooier als Nayla, bijna dezelfde uitspraak maar toch. Maar als ik moet kiezen dan ga ik voor Jaydi.

8. JannaL

JannaL Lid

12 aug 2011
    86
    0
    0
    Fysiotherapeut
    Herten
    Ik vind Amy zelf een hele leuke (1e) naam!! De namen uit de rij vind ik er eigenlijk niet super bij passen, maar als ik moet kiezen Syen. Ik vind anders 2x eindigen op Y niet zo mooi klinken... (maar goed, is maar een mening natuurlijk...)

9. bengeltje09

11 nov 2011
    10
    0
    0
    ergens in limboland
    om eerlijk te zijn ben ik met jullie alle wel eens zo ver had ik daar niet aangedacht of stil bij gestaan
    we willen graag een y in de roepnaam maar dan in combi met amy als 2de naam klinkt het idd niet gewelding kan ook geen rede geven waarom we percee een y in de roepnaam geven
    en het moeilijke ervan is dat ik amy percee wil als 2de naam omdat het de eerste letters zijn van beide oma's en oud oma dus vermoemd an dan wel maar de eerste letter van hun naam

maar wat vinden jullie dan wel mooi bij amy passen als roepnaam
    laat maar komen

10. NiekeKris

NiekeKris VIP lid

13 apr 2008
    23.136
    8.869
    113
    Ik zou voor een roepnaam in eerste instantie iets kiezen wat je mooi vind en daarna pas kijken of het past bij de tweede naam, niet andersom. Juist die roepnaam moet je iedere dag horen en zien. De tweede naam daarentegen hoor of zie je amper (ja, op officiële papieren en bij dingen als diploma uitreikingen en je trouwen ed, dus wel leuk als het niet heel raar staat of klinkt (Jayni Amy vind ik daardoor dus bv. niet zo geslaagd), maar niet heel dramatisch als het net even iets minder past).

Hoewel de namen niet mijn smaak zijn, vind ik van de namen die je eerder noemde Nayla, Ryana, Sanya, Sayen, Seray en Syen (hoewel ik de schrijfwijze Rianna en Sanja mooier vind) best gaan in combinatie met Amy. Als één van die namen Jullie Naam is, dan zou ik daar dus voor gaan en niet voor iets wat misschien beter bij Amy past, maar je eigenlijk minder leuk vindt.

11. bengeltje09

11 nov 2011
    10
    0
    0
    ergens in limboland
    het klinkt miss stom en raar maar amy staat vast als 2de naam
    het zijn namelijk de eerste letter van oma (mijn mam) oma (schoonmam) en oudoma (overgroot oma) en ze zal idd bijna nooit bij die 2de naam genoemd worden dat doen we bij ons zoontje ook niet maar volgens u kan ik dan bijna elke naam die ik in me lijstje heb staan bij amy kunnen

12. JannaL

JannaL Lid

12 aug 2011
    86
    0
    0
    Fysiotherapeut
    Herten
    #12 JannaL, 12 nov 2011
    Laatst bewerkt: 12 nov 2011
    Ik sluit me aan bij niekekris. Het gaat er idd omwat jullie zelf mooi vinden als roepnaam, of het past bij de 2e naam is dan minder belangrijk en mooi meegenomen! Leuk idee achter de naam Amy! Succes verder.

13. NiekeKris

NiekeKris VIP lid

13 apr 2008
    23.136
    8.869
    113
    Ik begreep dat Amy vast stond als tweede naam, vind dat ook juist een leuk idee met die letters. Maar ik zou dus gewoon een eerste naam kiezen die je leuk vindt en niet al te raar staat bij Amy (dus geen Jayni Amy, maar bv. Nayla Amy, dat vind ik prima gaan) en dus niet een eerste naam kiezen die je minder mooi vindt, maar misschien beter bij Amy past.

14. bengeltje09

11 nov 2011
    10
    0
    0
    ergens in limboland
    ja idd moet het wel bij de naam amy passen
    ff puzzelen welke het beste daar bij past vind de namen allemaal wel leuk

Deel Deze Pagina