Ik ben inmiddels toe aan mijn laatste( en 7e) tp van poging 1, nog niet besloten of ik door wil voor poging 2. Na lang zeuren mag ik eindelijk een ronde met ovulatie inductie proberen i.p.v. volledig kunstmatig (geen eigen cyclus overigens). Vorige rondes allemaal volledig kunstmatig met progynova en utrogestan. Ik mag nu zelf beslissen of ik met of zonder utro de tp wil doen. Ik neig naar zonder. Aangezien ik een eisprong krijg en een geel lichaam, wil ik het mijn lichaam zelf laten doen. Wel heb ik een kortere lf van 10 dagen, maar daarmee ook blijvend zwanger geworden van dochter zonder utro. Zelf heb ik sterk het gevoel dat mijn tp’s niet blijven plakken omdat ik juist veel te veel progesteron in mijn systeem heb. Ik wordt ook altijd pas 7 a 8 dagen na het stoppen met utro ongesteld. Online kan ik wel wat onderzoeken vinden die beschrijven dat een te hoog progesteron niveau juist nadelig kan zijn voor de innesteling, maar hier op het forum zie ik eigenlijk altijd ‘baadt het niet dan schaadt het niet’ niet voorbij komen als het over utro gaat. Wat zouden jullie doen?
Hoi, weet je toevallig hoe hoog je progesteron met utro is bijv. 7 dagen na de eisprong? Ik gebruik zelf progesteron na de eisprong en moet dan op dag 7 na eisprong progesteron bepalen. Mijn arts (duitsland) wil hem dan tussen de 60 en 100 hebben. Ik weet dat in NL waardes vanaf 20 al oké gevonden worden maar volgens mijn arts is dat bijv. veel te laag. Heb er zelf niet verder in verdiept maar ik had in NL steeds miskramen en nu met de waardes tussen 60 en 100 mijn 2e goede zwangerschap. Als je je waardes niet weet van na de eisprong, zou ik het zelf wel gebruiken uit voorzorg en wellicht vragen of je een keer bloed mag prikken om dan progesteron te bepalen? Dan kun je afhankelijk van die waarde bepalen of je doorgaat of niet.
Ik heb mijn enige cryoterugplaatsing gehad in gestimuleerde cyclus. Hierbij heb ik geen progesteron gebruikt omdat je die zelf al aanmaakt. Omdat ik meedeed aan een onderzoek werd deze ook op alle key momenten gemeten, dus weet wel ook dat deze helemaal goed was. Ofja dat is juist wat ze willen testen, kun je aan progesteron/oestrogeen waarde zien of de zwangerschap goed blijft gaan (en dus helpen met supplementen als het nodig is). Als je inderdaad wel gewoon een goede progesteron waarde hebt na eisprong zie ik niet waarom je nog extra nodig zou hebben. Succes, hoop dat deze voor je blijft plakken!!
Ik heb inderdaad 1x tijdens een cyclus bloed geprikt op progesteron, dag 3 en dag 7. Dag 3 was prima, dag 7 niet maar die uitslag kwam pas nadat ik een positieve zwangerschapstest had. En dat is (zonder utro oid) een gezonde baby geworden... Zo lastig dit, dank voor jullie adviezen iig!