Ustrogan na verse tp vraag

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door Humbly89, 23 jul 2024.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Humbly89

Humbly89 VIP lid

15 apr 2008
    9.714
    3.151
    113
    Vrouw
    Goedemorgen,

Afgelopen 6 juli heb ik een verse tp gehad van een 5 daagse en deze is blijven plakken. Nu heb ik tot eergisteren (dag 20) ustrogan 3x 200 gr ingebracht en sinds vanmorgen zijn alle symptomen die ik voelde weg. Mijn tepels kon ik niet aanraken zo pijnlijk en nu geen last meer van. Borsten zijn sinds vanmorgen beetje gevoelig aan de zijkant (wat mij gelijk bang maakt, dit voel ik voor mijn menstruatie). Maagzuur is een stuk minder geworden.

Heeft iemand iemand dit ook gehad toen ze zwanger waren en moesten stoppen met ustrogan en waar de zwangerschap goed is gegaan? Vind het ontzettend lastig om ineens amper wat te voelen.

2. Narcisje

Narcisje VIP lid

17 mrt 2016
    12.799
    8.469
    113
    Vrouw
    Utrogestan staat er om bekend om dat soort symptomen te geven. Het is natuurlijk progesteron wat zorgt voor pijnlijke borsten en andere zwangerschapssymptomen.

Ik vind het persoonlijk wel vroeg om met 5 weken al te stoppen. Is dat standaard in jouw kliniek?

3. Basilicum

Basilicum Fanatiek lid

9 nov 2022
    3.316
    3.307
    113
    Vrouw
    Ik herken de symptomen van de utro die je omschrijft. Nog geen ervaring tijdens zwangerschap, maar het wegvallen van die bijwerkingen lijkt een logisch gevolg van stoppen met utro.

Bij mij in het EMC mag je na een verse tp ook met 5 weken stoppen. Omdat je wel eigroei hebt gehad, en er dus een geel lichaam (of meerdere is), maakt je lichaam zelf progesteron aan. Maar volgens mij is het wel een 'baat het niet, dan schaadt het niet' verhaal. Mag je van je kliniek niet doorgebruiken als het je onzeker maakt?

4. Humbly89

Humbly89 VIP lid

15 apr 2008
    9.714
    3.151
    113
    Vrouw
    Ja als je op dag 17 een negatieve test had mocht je stoppen en was hij postief dan op dag 20 want dan zijn de bolletjes op. Heb nog nagevraagd of je dan niet langer door moest, antwoord was nee was nergens voor nodig

5. Humbly89

Humbly89 VIP lid

15 apr 2008
    9.714
    3.151
    113
    Vrouw
    Nee helaas niet, was niet bewezen dat het zou helpen omdat idd zoals je zegt je lichaam het zelf aanmaakt na de punctie.

Ben iets meer gerust nu haha mijn super pijnlijke tepels zijn terug :roflmao:

Basilicum vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina