Goedemorgen dames, Het is alweer even geleden dat ik niet op de forum ben geweest. Ik zal even kort mijn situatie vertellen.. Ik heb pcos en heb Clomid 50 en 100 mg gehad maar die sloegen niet aan. Ik moet vrijdag voor een HSG gaan en als ik dan de uitslag hebt gekregen van de gyn mag ik gaan beginnen met gonal f 50 eenheden. Zijn er dames die ervaring hebben met een HSG ? En Gonal f 50eh? Groetjes
Hier alleen ervaring met HSG. Ik heb twee maal dit onderzoek gehad. De eerste keer was het op een gegeven moment wel behoorlijk pijnlijk. Het leek alsof er een verstopping zat die met bepaalde druk verholpen werd. De tweede keer totaal geen last gehad. Alleen die dag zelf een beetje het gevoel alsof ik ongesteld moest worden. Succes vrijdag!
Ik vond het hsg wel pijnlijk, maar gelukkig was die pijn echt van korte duur! Toen ik dacht ik kan niet meer was het al voorbij! Bij mij overigens niets gevonden tijdens het hsg, alles was doorgankelijk. Na het onderzoek ook nergens last van gehad, kon die avond zelfs alweer tennissen Op dit moment net begonnen net gonal-f 37,5! Heb pas twee spuiten gezet, maar moet zeggen deze prikpen bevalt me super. Heb vorige ronde menopur met injectienaalden gespoten, dan is dit echt een meevaller! Ik voel alleen het kleine prikje van de naald, maar het inspuiten vh hormoon niet (menopur prikttttt) Succes meid met alles! Hopelijk levert het je snel een positief resultaat op!
Ik heb een maand geleden een HSG onderzoek gehad en ik vond het alles meevallen!!! Er wordt een cupje om je baarmoedermond heen geplaatst die vacuüm getrokken wordt, waardoor je een lichte kramp in je onderbuik voelt. Tegelijkertijd wordt de vloeistof door gespoten, dit voel je in principe niet. Binnen 5 minuten was het onderzoek klaar . Wens je veel succes, maar zie er niet teveel tegen op en laat het een beetje over je heen komen, ik vond het echt meevallen. Mijn man vond het overigens vervelender omdat ik op het moment van die kramp even een moeilijk gezicht scheen te trekken waardoor hij dacht dat ik veel pijn had, maar dat was niet zo was even een rot gevoel.
Op 1 moment vond ik het even echt vervelend aanvoelen en ik dacht ohjee nu komt het maar toen was het al klaar! Ik heb geen ervaring met gonal maar wel met het vergelijkbare puregon en ook met menopur maar ik vind spuiten niets voorstellen. Het went binnen enkele dagen en doe het inmiddels een jaar en het is alsof ik nooit anders heb gedaan.
Hsg geen ervaring. Gonal f wel. Ik spuit 62,5 nu voor de 4e ronde iui. Prikpen is handig in gebruik. Soma als je verkeerd prikt krijg je een blauwe plek. En je moet t in de koelkast bewaren! 1e is eng maar daarna is t normaal! Succes
Alleen ervaring met de HSG Na alle horrorverhalen gelezen te hebben zag ik er wel tegenop. Alles maar over me een laten komen en uiteindelijk viel het idd mee. Het cupje zat bij mij niet meteen goed dus dat was even pijnlijk en toen ging het wel, en net voor het eind kreeg ik even goed kramp. Toen was het klaar en had ik nergens last meer van. Alleen klein beetje last van m'n rug. Ik had wel preventief paracetamol ingenomen en tip: maandverbandje,je verliest daarna nog jodium. Niks ergs, allen vies
Bij mij viel de HSG nogal tegen eerlijk gezegd. Kreeg hele hevige pijn, gelukkig wel vrij kort. Daarna de rest van de dag buikpijn gehad en ook nog een tijdje blijven bloeden. Alles was wel goed open. Gonal-f 50EH viel bij mij wel heel erg mee, had van Clomid nogal last van bijwerkingen maar bij Gonal had ik nergens last van!
Ik wil je zeker niet bang maken maar ik vond het echt Mega pijnlijk. Gelukkig duurde het maar even maar wat deed het zeer ondanks dat alles gewoon goed open was. Ook ik had van te voren alle horrorverhalen gelezen maar als ik je een tip mag geven ga er openminded heen en laat het over je heen komen. Gonal f heb ik verder geen ervaringen meer ik spoot toen der tijd puregon.
Hoi Sunshine Ik heb met beiden ervaring. Die HSG was niet zo prettig maar zeker niet vreselijk, gewoon rot gevoel, maar is gauw voorbij. De gonal F is goed te doen, dun naaldje, had wel veel blauwe plekken (net 1e rond erop zitten). Is succesvol geweest in de zin dat ik nu zwanger ben! Helaas vonden ze de hcg waarde niet zo hoog, dus volgende wk opnieuw bloedprikken en dan weten we meer. Succes vast!
Mijn HSG was 100x pijnlijk dan de vier puncties die ik gehad heb, en veel vervelender dan mijn zware bevalling. Ik vond de setting al helemaal niks, met zo'n operatiehemd aan in een operatiekamer en dan een verpleegkundige die de hele tijd geruststellemd over mijn hand aaide, aarrgghh. Het moment dat ze met een tangetje de baarmoedermond vast pakten om het slangetje in te brengen vond ik het meest pijnlijk. De Gonal-F vind ik altijd prima te doen, dunne naald en hamndige draaipen. Veel beter dan de botte naalden dan de decapeptyl. Alleen na ruim twee weken prikken vind ik het lastig om een prikplek te vinden.
Ook mijn HSG was echt geen pretje. Het cupje plaatsen veroorzaakte flinke kramp, maar het doorspuiten vond ik het meest pijnlijk, lag echt te janken op de operatietafel, zo'n zeer deed dat bij mij. Gelukkig trekt die pijn ook snel weer weg. Met Gonal F heb ik geen ervaring.