Ik wilde zonder pijnstilling. Ivm bovenwoning dus bevallen op 1e verdieping mocht ik niet thuis bevallen van de verloskundige. Uiteindelijk werd ik medisch ivm langdurig gebroken vliezen dus ziekenhuisopname. Ik werd geprimed (met vaginale tabletten ontsluiting opwekken) en kreeg weeopwekkers. Bij 5 cm. wilde ik toch wel pijnstilling. Vooral omdat mij verteld werd dat het nog wel een dag kon duren (wat gelukkig niet zo was). Ik kon nergens uit kiezen dus kreeg een ruggenprik, die beviel mij goed!
Ik wil het gaan proberen zonder pijnbestrijding! Maar mocht het echt niet gaan dan wil ik wel iets... Behalve een ruggenprik. Eigenlijk wilde ik in nood lachgas maar helaas gebruiken ze dat niet. Ik zie het wel...
Ik heb de hele zwangerschap gezegd dag ik absoluut geen ruggenprik wilde, eerder een pompje. Maar toen ik de weeën nog maar moeilijk kon opvangen en ze me vertelden dat een pompje pas gebruikt wordt aan het einde van je ontsluitings weeën heb ik toch voor een ruggenprik gekozen. Ik vond het echt fijn en een volgende keer zou ik er weer voor kiezen.
Hier zonder pijnbestrijding. Thuis begonnen en met persweeen in ambulance naar het ziekenhuis. Absoluut geen pretje, maar voor mij geen reden om nu op nu op voorhand voor pijnbestrijding te kiezen. Ga gewoon weer thuis proberen. Maar elke situatie is anders en elke persoon is anders, ik zal het van het moment zelf laten afhangen.
Ik ben drie keer bevallen zonder pijnstilling. Dat is goed bevallen. Toen ik bij alledrie dacht: dit hou ik niet meer vol! Mocht ik vlak daarna al gaan persen. Ik wilde ook graag zonder pijnstilling bevallen, want ik vind het idee van het krijgen van een ruggeprik eng.
Ik wilde graag pijnstilling, maar mijn bevalling ging zo snel dat dit niet meer mogelijk was en ik het dus zonder heb gedaan.
Ik was heilig overtuigd t zonder te doen. M.i. Ben je er als vrouw voor gemaakt, pijnstilling brengt hoe dan ook risico met zich mee en ach t duurt max 48 uur. Na 2,5 uur continue weeenstorm heb ik gesmeekt om een ruggenprik. Na nog een uur kwam die ook maar zat verkeerd, toen ineens zat ik op 9 cm en kreeg ik geen nieuwe meer. Volgende keer ( haha, not, maar in theorie) zou ik weer zonder proberen. Want als er een paar min pauze tussen de weeen zit vond ik t goed te doen.
Ik roep nu nog heel stoer dat ik niks wil hebben! Maar ik hou wel die been/bilprik achter de hand. Absoluut geen ruggenprik! Eventueel dat pompje, maar ik hoor van veel dames dat ze er enorm suf van werden. Dat lijkt me helemaal niks. We zullen zien op het moment supreme
Ik kan helaas alleen kiezen tussen een spuit morfine of een ruggenprik. Morfine reageer ik heel heftig op dan ben ik straks alles kwijt. Dus ik baal wel van die opties eigenlijk.
Hier hetzelfde. Heb wel wat van dat (lach?)gas gekregen, dat gaf wel iets verlichting. Maar dat moet je inademen en ik wilde alleen maar schreeuwen dus was erg lastig. Wat is dat pompje waar jullie het over hebben?
Ik wilde zonder epidurale, en was er echt bang van. Heb er toch een genomen, toen pas kwam de ontsluiting vlotter. In België is er niks anders.
Ik ben van onze dochter ook zonder pijnstilling bevallen. Ik had erg heftige weeën, van 1 naar 10 cm in 2 uur tijd, maar toch heb ik hier geen moment spijt van gehad! De persweeën opvangen vond ik het heftigste moment, maar duurde maar een minuut of 10. Persen zelf heb ik niet als heel pijnlijk ervaren, meer als vermoeiend. Gewoon doen wat op dat moment goed voelt. Wij hadden de optie ziekenhuis/pijnstilling nog openstaan, maar op dat moment besloten dat ik liever thuis wilde bevallen (vliezen braken tijdens CTG in ziekenhuis, dus toen heel snel naar huis gereden )
Die beenprik is dat pethidine? Want daar schijn je ook een beetje high van de kunnen worden (en je kindje ook) en dan krijg je dus misschien niet alles mee.
Dat is toch een pompje? Pethidine is een prik. Maar misschien is er ook nog een andere prik? Maar denk dat Rachelle het heeft omgedraaid. Lees op internet dat je van allebei suf kan worden.
Ja klopt dat is een pompje. En pethidine of morfine worden als prik aangeboden. En dan nog ruggenprik. Meer opties zijn mij niet bekend
Ik heb tot 5cm thuis de weeen opgevangen, toen ze de vliezen hadden gebroken werden ze een stuk heftiger. Aangegeven dat ik naar het ZH wou voor een ruggenprik. Eenmaal daar zat ik al op 8 cm en kreeg hem dus niet meer. Ik heb erom gesmeekt! Ik had vrij snel volledige ontsluiting en persweeen, maar er gebeurde niks. Ik heb enorm lang geperst zonder dat er wat gebeurde, uiteindelijk spoedkeizersnede. Dochter was een sterrenkijkertje. Ik heb wel een morfine-injectie gekregen omdat ik bleef vragen om een ruggenprik, maar daar heb ik niks van gemerkt. Achteraf gaf de gynaecoloog ook aan dat ze achteraf gezien toch de ruggenprik hadden moeten geven.. Bij een eventuele volgende zou ik dus zeker zorgen dat ik op tijd in het ziekenhuis ben en op tijd een ruggenprik kan vragen!
met ruggenprik! haha ik snap echt niet waarom je zonder zou willen bevallen. Hier tot 3cm hel, maar zodra de ruggenprik zat was het echt genieten ik heb een beetje geslapen, tijdens het persen waren we grapjes aan het maken en aan het lachen. ik vond het super relaxed zo bevallen!
Onder andere omdat er risico's aan zitten En als het niet teveel pijn doet, waarom dan risico lopen? Bij de oudste viel ik tussen de weeën door ook in slaap (maar kon dan maar een paar minuten tot de volgende wee ) en tijdens het persen had ik het helemaal niet moeilijk, kon gewoon praten. Maar tijdens het persen wordt de ruggeprik toch uitgezet?
Ik heb er wel om gesmeekt maar mn ontsluiting verliep daarvoor veel te snel dus zat niks op dan schouders eronder en doorbikkelen. Heb er geen spijt van, pijn lijden deed ik sowieso. Minst erge vond ik achteraf toch wel de persweeën.