Gebroken vliezen??

Discussie in 'De bevalling' gestart door Appeltje22, 1 mrt 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Appeltje22

Appeltje22 Niet meer actief

Hallo dames!

Misschien een beetje een vies verhaal maar ben even benieuwd naar jullie ervaringen/meningen.

Ik weet dat de kans dat je bevalling begint met het breken van de vliezen heel klein is. Maar toch.. Ik werd vannochtend wakker en ging naar de wc, mijn onderbroek was toen best wel nat. Ik heb de laatste weken wel eens vaker dat ik een drupje urine verlies (niet alles is meer even stevig daar beneden geloof ik :p) maar dit was wel meer dan dat. Ik heb toen op mn hand geblazen (zat nog ergens in mijn hoofd dat dit moest om te checken of je vliezen gebroken zijn :p) en geroken aan mijn onderbroek maar ik kon aan de geur niet ruiken of het urine of vruchtwater was.

Ik moet vandaag wel weer naar het ziekenhuis voor een ctg (ivm minder voelen van de baby), moet ik dit daar na vragen? Het is gewoon op de poli dus weet niet of ze daar iets mee doen. En misschien was het wel gewoon niks. Nog andere manieren om te checken of dit wel of niet het breken van de vliezen was?

Thanks alvast! Liefs

2. Eiffel

Eiffel Actief lid

22 mei 2015
    335
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb het bij mijn eerste ook gehad, het was een scheurtje in de vliezen maar het voelde duidelijk minder, wanneer ik ging lopen en even bleef staan, kloste het daarna toch wat duidelijker in mijn broek. Maak je niet druk, wanneer je vandaag n ctg hebt kan je het anders even vragen. En missvhirn krijg je wel weeën van te voren! Zet m op!!

3. taartje

taartje Bekend lid

6 mei 2012
    625
    0
    0
    Kapster en mama
    Overijssel
    Spannend zeg...
    Ik zou het wel even melden straks bij de controle, wat je zou kunnen doen is even een inlegkruisje in doen, dat kunnen ze bekijken.
    Suc6

4. Zonnetje3

Zonnetje3 Niet meer actief

Hoi,

Ik verwarde het aanvankelijk ook met in m'n broek plassen :) maar ik had wel heel veel (als in volle blaas legen). Toen op de wc "uitgeplast" maar het bleef maar komen. Toen begon het te dagen. Het werd ook steeds groener en bruiner dus baby had erin gepoept.

Het kan natuurlijk zijn dat je een scheurtje in je vliezen hebt... Het kan ook waterige afscheiding zijn. Als het na het plassen blijft lopen lijkt het me geen urine. Ik zou het zeker even navragen als je vandaag in het ziekenhuis bent. Vragen kan geen kwaad en misschien weten zij nog iets om het te checken!

Succes met de laatste loodjes!

5. RachelleNM

RachelleNM Fanatiek lid

19 aug 2015
    3.329
    2.135
    113
    Vrouw
    Het kan ook waterige afscheiding zijn. Daar zit niet altijd een geur aan. Heb ik ook erg last van gehad en daardoor word je best onzeker... Als het lukt gewoon even wat opvangen op een boterhamzakje. Afscheiding blijft plakken en vruchtwater loopt ervan af (urine ook, dus even goed opletten). Vaak zweven er ook kleine witte vlokjes in het vruchtwater.
    Ik zou het gewoon even aangeven bij de controle straks. Ze kunnen met een wattenstaafje met speciaal spul erop kijken of het daadwerkelijk vruchtwater is (die stoppen ze in je, net zoals bij een inwendig onderzoek. Als ie zwart is, is het vruchtwater). Voelt even wat minder prettig!

Veel succes!!

6. Appeltje22

Appeltje22 Niet meer actief

Thanks voor jullie reacties dames! Ik hen het aangegeven en ze zei dat t vruchtwater kon zijn, ik moest even bellen als het nog een keer gebeurde. Ook al de hele dag last van krampen in mn buik en onderrug, dus ik ben benieuwd. Maar het zal wel weer vals alarm zijn :p

7. Rietje88

Rietje88 Niet meer actief

Succes Appeltje.

8. RachelleNM

RachelleNM Fanatiek lid

19 aug 2015
    3.329
    2.135
    113
    Vrouw
    Wat spannend! Ben benieuwd of het doorzet!

9. Meisje89

Meisje89 VIP lid

9 jun 2009
    7.154
    1.394
    113
    Vrouw
    België
    Hier bij de oudste ook eerst gebroken vliezen gehad, ik mag in bed toen en voelde echt als in je broek plassen. Ben toen gelijk opgestaan en daarna op toilet kwam al de rest er uit. Heeft toch wel een behoorlijke tijd gelopen. Heb zeker een kwartier op toilet gezeten, eerste wee was ook daar al!

Bij mij was het dus gelijk alles er uit; maar je kan het ook in mindere mate verliezen. En bij de een beginnen de weeën meteen, bij de ander rommelt het eerst even of gebeurt er een dag niks. Lekker handig dus mijn informatie hahaha :D

Hoop voor je dat het begonnen is!

Hier is het ook elke ochtend weer aankijken, ik verlies al 2 weken denk ik elke ochtend hele waterige afscheiding, denk elke keer dat het mijn vliezen zijn maar helaas :p

Deel Deze Pagina