ik heb een paar mooie campings gezien aan de Cote d'azur en we willen er dan met de auto naartoe. ( in juni) Ik twijfel alleen, want het is natuurlijk een laaaaange rit en dat met een peuter.. Wat is jullie ervaring hiermee, ben bang dat ik een hoop gedoe op mn hals haal....het plan is wel om ergens te overnachten, zie mezelf niet de hele rit in een keer doen zo met die kleine. Iemand ervaring en tips????
Wij doen het al jaren. Echt vanaf 1 jaar rijden wij altijd naar vakantie bestemmingen. Binnen 1100 km doen wij het in 1 keer. Vorig jaar hebben wij 1600 km in 1 keer gedaan, en dat was net iets te heftig. Wij stoppen elke 3 uur. Even benen strekken, voetballen, eten, koffie drinken. Verder hebben wij de iPads mee, hebben ze dvd schermen achterin en nemen wij veel teken/puzzelspullen. Ook lekker veel eten, hapjes, snoepjes. De auto reis is al een vakantie op zich haha. Wij hebben nooit trammelant met de kinderen gehad! Zoek op 2/3e van de reis op googlemaps een b&b om te overnachten en te ontbijten. Niet via booking of zo, dat is veel te duur.
Gewoon doen! Ik rij geregeld lange afstanden met mijn dochter. Toen we naar zuid Frankrijk gingen iPad mee met films/series erop. Verder iedere 2.5 tot 3 uur stoppen. En dan ook echt even de benen strekken, lekker wat eten/drinken. Ik had bij de action wat kleine cadeautjes gekocht. Op vaste tijden mocht ze die open maken (weinig gebruikt). Wij hebben laatste keer 900 km ineens gedaan. Was heel goed te doen! Rijden zowel peage als route national. Het scheelt dat onze dochter gewend is aan lange autoritten. Maar wie niet waagt wie niet wint. Cote Azur is prachtig!
Ik las wel dat je niet in 1 keer wilt rijden, maar ik vertel toch even hoe wij het deden en weer gaan doen naar de Costa Brava in Spanje. Wij gaan dan juist wel in 1 keer rijden. We brachten ons zoontje bij mijn ouders. Nadat de auto helemaal was ingepakt even 3 uurtjes in bed en proberen te slapen. Vervolgens vertrokken we rond 20:00 uur. Ons zoontje heeft bijna de hele route geslapen. Alleen de laatste 2 uurtjes was hij wakker (en bij het stoppen natuurlijk even). Ik moet zeggen dat ik het heel fijn vond dat hij niet wakker was want dan werd het klagen en dat rijdt niet lekker. Daarnaast heb je in de nacht geen files dus je bent er ook sneller. En wij rijden wel om en om zodat de ander af en toe een uurtje kam slapen. Zo kwamen we toch ook nog aan 5 of 6 uur slaap (inclusief het voorslapen). Op de terugweg deden we het hetzelfde. Toen hebben we die dik 1400 km in net geen 12 uur gereden. En we zijn geen veel te hard rijders hoor. Alleen konden we op de terugweg niet voorslapen maar hebben we met zijn middagslaapje meegedaan. Als hij geen middagslaapje meer doet zullen we om de beurt even 2 uurtjes naar bed gaan. Doorrijden bespaart natuurlijk best wat geld voor de overnachtingen en ik vind het juist stressen om te installeren in zo'n hotel voor 1 nachtje. Ik kan sowieso niet zo goed slapen de eerste nacht ergens. Dus voor mij is overnachten niks.
Een B&B kost echt niet zoveel gewoon zelf even wat particulieren zoeken, via via is vaak duurder. Ik zou absoluut in 2x rijden veel relaxter. En wat de rest al zei lekker dvd/tablet mee hapjes drankjes speelgoed voor tijdens de rust en genieten maar
Wij zijn 2x met de auto naar Turkije geweest (2800 km tot aan Istanbul) 1e keer was onze dochter 2,5 en de tweede keer was ze 3,5. We hebben er 48 uur over gedaan en sliepen gewoon in de auto Altijd op een parkeerplaats waar ook veel andere mensen overnachten. We hadden geen zin in overnachtingen in een hotel/motel oid omdat je dan je spullen of mee moet nemen naar binnen (het was namelijk nogal een uitdaging om alles überhaubt in de auto te krijgen) of onbeheerd in de auto achter moet laten. Vaak sliepen ik en mijn man maar een paar uurtjes, maar dochter sliep prima! Wat hadden wel ontzettend veel spullen mee. Heel veel vermaak zoals tekenspullen, puzzels, dvdspeler etc. En een heleboel eten, drinken, lekkernijen. We zijn eigenlijk ook niet eens elke 2 uur gestopt, reden gerust uren achter elkaar door (afgewisseld natuurlijk). Zal je zeggen dat het de eerste keer, toen ze dus 2,5 was, echt probleemloos verliep, nooit geen gezeur of iets. We hebben over 5 weken tijd, 11000km afgereisd. Toen ze een jaar ouder was had ze er iets minder zin in, maar nog steeds ging het over het algemeen heel goed! Gewoon doen, komt helemaal goed!
Hier ook naar spanje met de oudtste als baby al gedaan, rond bedtijd gaan rijden kleine in pyjama en die viel snel in slaap en werd wakker toen wij de spaanse grens over reden. De hele nacht door geslapen heerlijk. Terug doen wij het ook zo, rijdt heerlijk en de eerste avond met de kleine kort er achteraan naar bed, volgende morgen zijn wij weer uitgerust en bijgekomen, nergens last van.
Wij vliegen met onze peuter naar zuid Frankrijk vanaf een lokale luchthaven in onze woonplaats. Op het vliegveld huren we een auto voor de hele vakantie (10 dagen). Wanneer we zelf zouden rijden, rol, benzine en een tussenovernachtig op de heen en terug weg was het 50 euro goedkoper. Voor dat prijsverschil kiezen we nu voor gemak en niet dat klereneind rijden met peuter.
Slim. Ik was eigenlijk ook al aan het kijken wat het kost om met de auto heen en weer te rijden. De afstand staat ons ook een beetje tegen haha.
Wij hebben het wel eens uitgerekend maar wij zijn nog nooit meer dan 450 euro( reserveren er 750 euro voor) kwijt geweest aan tol en benzine daar kunnen wij niet tegenop vliegen en een auto huren met zijn 4 vooruit 3 en zeker niuet in het hoogseizoen zoals wij nu moeten maar in voorseizoen redden wij dat ook niet.
Ik reken naast benzine en tol (cote d azur) ook 2 tussenovernachtingen a 100 euro per nacht (weer dat het goedkoper kan, maar ik ga voor comfort). De vliegtickets voor ons 3en waren 275 euro en 10 dagen een huurauto zal ~250 euro kosten. Wanneer je 3 weken gaat dan wordt de huurauto mogelijk veel duurder en het verschil groter. Wij gaan ook in juni net als TS, maar dus niet zoals jullie.
huurauto koste hier 270 euro voor 6 dagen Manlief kon geen creditcard op naar krijgen wegens bkr registratie en ik ben jong bestuurder dus moest 11,50 per dag extra betalen. Voor ons dus lekker een autovakantie haha
Voor ons is een auto hure en vliegen ook te duur hoor. De auto kost ons voor 2,5 week iets van 400 euro. Vliegtickets met z'n vieren was ook een 400 euro ( minimaal!). En dan nog benzine om daar rond te crossen. Nu zijn wij 350 euro aan diesel kwijt ongeveer. De heenweg ongeveer 80 euro aan overnachting. Op de terugweg blijven we 3 dagen in het zwarte woud voor 250 euro.
Wij hebben 1x 's nachts gereden, met caravan 1000 km in 1x. We vertrokken om 10 uur 's avonds en stopten om een uur of 10 's ochtends. Het is ons wel goed bevallen. Man en ik reden om en om steeds 3 uur. De kinderen sliepen tot een uur of 6. We hadden de auto achterin zo veel mogelijk verduisterd. We waren wel moe bij aankomst, maar hebben gewoon die dag rustig aan gedaan en vroeg naar bed en toen ging het best. Inmiddels hebben we een veel grotere caravan, waar ik zelf niet goed mee durf te rijden, dus nu doen we dat niet meer. We rijden nu meestal max 6 uur overdag, met een flinke middagpauze en 1 of 2 kleine stops. Onze vakanties zijn meestal rondreizen, dus dit doen we alleen de eerste dagen om vast een flink eind op streek te komen, verder rijden we kortere ritjes van 2-3 uur per dag tussendoor om te verkassen om de paar dagen.
Et is nog niet helemaal rond, maar waarschijnlijk wordt het de Costa Brava en heel gemakzuchtig met het vliegtuig. We vinden het toch te ver met de auto naar Zuid Frankrijk en wat we nu in Spanje hebben gevonden is incl.huurauto maar een paar honderd euro duurder. Nou, dan kook ik wel een paar keer zelf op die vakantie. Denk dat het pas echt goedkoper wordt met de auto als je meer kindjes hebt.. En dan zitten we nog luxe op een 4 sterren camping. Vakantieaccommodaties op de camping met ons dorp Mas Sant Josep, camping in Spanje, Yelloh Village (Ziet er toch hartstikke leuk uit! ) Dus dan weet ik het wel haha.
Ja leuk leuk, hier gaan wij ook naar toe, ziet er héél fijn uit he! Heb je al de vluchten met Transavia naar Gerona gecheckt? Is ook.stukken dichterbij
O dat is grappig zeg! jaaaaa, ik vind het er heel fijn uitzien. Met name voor mn dochter!!! Heb je de recnsies op,Zoover al gelezen? Moet nog boeken, maar heb er echt zin in. Ik heb net alles vergeleken, vluchten naar Barcelona en Gerona. Maar ondanks dat het verder weg is is Barcelona toch beter voor ons. We vliegen vanaf R'dam (heel dichtbij) en dan gaan we niet elke dag vluchten. En op een andere datum en een dag langer zijn we 350,- meer kwijt.(autoverhuur,vliegtickets en verblijf worden veel duurder) En terug vliegen we 's avonds pas, dus alle tijd om op die luchthaven te komen.