Wat een warboel.

Discussie in 'De lounge' gestart door Warboel, 8 jan 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Warboel

Warboel Fanatiek lid

8 jan 2014
    3.541
    625
    113
    In overleg met het beheer een ander account aangemaakt ivm herkenning.

Er is iets wat me toch van het hart moet, juist omdat ik er verder met niemand over kan praten en ik eigenlijk geen idee heb wat ik moet doen.

Het gaat als volgt:

Mijn (goede) vrienden heeft al aantal jaren een relatie met het broertje van mijn man.
    Nu verliep dat de laatste tijd al redelijk stroef, haar vriend gaf haar extreem weinig aandacht. Is de weekenden vaak weg ivm zijn sport en daarbovenop hangt hij doordeweeks vaak in de kroeg. Mijn vriendin heeft hem hier al meerdere malen (de afgelopen 2 jaar) op attent gemaakt, maar hij bleef dit doen.

Ergens onderweg heeft mijn vriendin een andere gozer leren kennen die haar dus plotseling wel veel aandacht gaf. Daar is ze mee aan het appen geslagen en uiteindelijk is ze daar (uit woede door zijn zoveelste misstap, hij was stiekem gaan stappen) mee naar bed geweest. Ze heeft gevoelens voor hem heeft ze gezegd en is twee weken terug naar haar moeder gegaan.

Haar vriend is er kapot van, hij kan zichzelf wel voor zijn kop slaan dat hij zo egoïstisch is geweest en heeft haar uiteindelijk zo ver gekregen het nog een kans te geven, hem nog een kans te geven. Hierop heeft ze opgebiecht dat ze vreemd is gegaan, waar hij extreem kalm op reageerde en is haar spullen gaan halen bij haar moeder om weer bij hem in te trekken.

Nu kwam ik er vandaag pas achter dat ze vreemd is geweest en ik vind het niet goed te praten. Dat heb ik haar ook gezegd. Het pleit voor der dat ze eerlijk is geweest, maar daar houd het ook mee op. Ik vind het op geen enkele manier te verantwoorden. Als je gevoel heb voor een ander kap je je andere relatie af voordat je er mee het nest in duikt (vind ik dan).
    Nouja, haar vriend weet het. Ze geven het nog een kans, daarmee moet de kous af zijn denk ik dan maar zo.

Maar nu het probleem;
    Ze ziet die gozer vrijdag weer! Weliswaar om te praten over alles, maar dan nog. Ik snap niet waarom ze het niet gewoon af kan kappen en een beetje respect voor haar vriend op kan brengen. Dat heeft hij (ondanks zijn grove fouten jegens haar) wel verdiend na 5 jaar vind ik.
    Haar andere vrienden vinden het overigens allemaal wel best en moedigen haar aan, logisch, want jongen nummer 2 behoort tot hun vaste ploegje maatjes en dat vind een vriendin van haar volgens mij wel gezellig. Dat weet haar vriend trouwens niet, die denkt dat het een oude kennis was waar ze mee het bed in dook!

En dan nog een probleem. Mijn man is natuurlijk de broer van de gedupeerde.
    Hij heeft mijn man nog aan de telefoon gehad vanmiddag en heeft hem er niks over verteld, terwijl hij het wel degelijk weet. Hij kiest er dus voor om er over te zwijgen, maar IK weet alles en ik moet er dus over liegen, mijn vriendin heeft mij nota bene in vertrouwen genomen. FIJN!

Het liefste vertel ik het mijn man, zodat hij zijn broer kan waarschuwen haar even aan de ketting te leggen of in ieder geval te kunnen verbieden. Ja ik zeg verbieden! om naar dat groepje te gaan.
    Ze moet het gewoon met één van de twee afkappen dat weet ik, maar hoe krijg ik haar zo ver? Ik zit even met mijn handen in het haar. Help!

2. Elvira

Elvira VIP lid

6 okt 2005
    7.494
    0
    36
    Hoe vervelend dan ook, blijf er buiten. Jij probeert straks met alle goede bedoelingen de boel te sussen en uiteindelijk heb jij het gedaan.

Wel een hele vervelende situatie trouwens.

3. Kim11

Kim11 VIP lid

23 mrt 2011
    5.960
    178
    63
    Ik zou me er niet druk om maken. Het is niet jouw sores.

Laat die sores bij de personen waar het thuishoort.

4. Metire

Metire Niet meer actief

tsja het is eigenlijk niet aan jou om je hiermee te bemoeien.. je kan wel zeggen dat je er niks meer over wil weten van haar omdat je geen zin hebt om haar vuile geheimpjes te bewaren tegenover je man en zijn broer.

5. Kim11

Kim11 VIP lid

23 mrt 2011
    5.960
    178
    63
    Man en broer zijn toch op de hoogte? Alleen er worden verder geen woorden aan vuil gemaakt...

6. rums

rums Niet meer actief

Wat een vervelende situatie.
    Maar als ik jou was zou ik er buiten blijven maar wel aan je vriendin mededelen dat je dit niet voor je kunt houden en je man in vertrouwen wilt nemen. Ik persoonlijk zou zoiets niet willen en kunnen geheim houden voor mijn partner.

7. Warboel

Warboel Fanatiek lid

8 jan 2014
    3.541
    625
    113
    Lastig! Het is namelijk wel een hele goede vriendin van mij en ik vind het vooral heel erg rot, want man zijn broer appt mij zelfs om te zeggen dat hij zichzelf zo kut voelt en blij is dat ze thuis is. Niet wetende dat ze van het weekend weer naar hem toe gaat.

Ik trek het me gewoon heel erg aan denk ik.

8. Warboel

Warboel Fanatiek lid

8 jan 2014
    3.541
    625
    113
    Man is trouwens niet op de hoogte, broer zelf wel! Broer zelf kiest ervoor het niet te delen, maar hij weet dan ook niet dat het contact nog helemaal niet verbroken is tussen die 2.

9. rums

rums Niet meer actief

Dat is heel logisch omdat je met beiden een band hebt. Maar uit deze sorus zullen ze zelf uit moeten komen. En eventueel na vrijdag alsnog actie ondernemen.

10. Pluizje

Pluizje Bekend lid

31 okt 2011
    661
    14
    18
    Niet mee bemoeien, niet jouw probleem. Duidelijk maken aan haar dat je er niks mee te maken wilt hebben. Ik vind het ook vrij egoïstisch van haar om dit zo bij jou neer te leggen, omdat je er dan tussenin zit.

11. Saar82

Saar82 Fanatiek lid

27 dec 2013
    1.390
    322
    83
    Begrijp dat je in een lastige positie zit t.a.v. je man, en het zou vervelend zijn als ineens uitkomt dat jij van het overspel af weet, terwijl je man van niet weet.
    Probeer er buiten te blijven, maar wijs je vriendin op de lastige positie waar je je nu in bevindt. Misschien kan zij met de broer van je man praten, zodat ze het overspel (eventueel samen) aan je man kunnen vertellen. Dat haalt jou uit die vervelende positie.

12. frummelk

frummelk Fanatiek lid

2 okt 2012
    2.309
    0
    36
    in het midden...
    Blijf er buiten idd! Jij bent straks de gebeten hond.
    Ik zou wel open kaart met mijn man spelen. Straks komt het ook nog tussen júllie in te staan. Ik zou dat naar mijn vriendin benoemen dat je dat doet. Het is aan haar hoe ze dat gaat oplossen, niet aan jou. Zíj manouvreert zich zelf in onmogelijke situaties. Zíj moet de consequenties dan ook maar dragen.

13. Kyra73

Kyra73 Fanatiek lid

24 okt 2013
    1.570
    456
    83
    Meid, wat zit je in een lastig parket zeg.

Ik heb dit zelf (gelukkig) nog nooit meegemaakt, maar ik zou mijn vriendin laten weten dat ik het mijn man ga vertellen. Ik vind eerlijkheid in mijn eigen relatie namelijk zo belangrijk dat ik dit niet voor me zou kunnen houden (en trouwens mijn man heeft toch wel door dat er iets is.)

Verder ben ik het wel met mijn voorgangers eens dat jij je er beter niet mee kan bemoeien. Anders heb je het straks ook nog gedaan als dit allemaal uitkomt.

Sterkte in ieder geval.

14. Warboel

Warboel Fanatiek lid

8 jan 2014
    3.541
    625
    113
    Maar wat als mijn man er voor kiest zijn broer te vertellen over WIE het is en wat ze gaat doen.

Of kan ik dat beter achterwege houden?

15. Kyra73

Kyra73 Fanatiek lid

24 okt 2013
    1.570
    456
    83
    Ik zou gewoon het hele verhaal vertellen. Het klinkt misschien heel hard, maar ik ben van mening dat jouw vriendin zichzelf in deze moeilijke positie heeft gebracht en blijkbaar nog niet eerlijk is naar jouw zwager en dat zij de gevolgen voor haar daden moet dragen en niet jij.

16. Chiggy

Chiggy VIP lid

29 aug 2010
    12.876
    25
    38
    Rotterdam
    Bemoei je er niet mee. Misschien wil ze vrijdag gewoon een laatste gesprek met die gozer en is daarmee de kous af. Hoe dan ook zijn het jouw zaken niet en zou ik me niet mengen in andermans relatieproblemen.

17. frummelk

frummelk Fanatiek lid

2 okt 2012
    2.309
    0
    36
    in het midden...
    Dat is toch haar probleem? moet ze het maar niet doen....

18. Allesofniets

Allesofniets Niet meer actief

misschien voor dat je het verteld aan je man. je vriendin de keuze geven?

Dus of zei is eerlijk en open naar haar vriend toe, of jij verteld het je man ( het hele verhaal)

Dan is het alsnog aan haar wat ze doet. En natuurlijk wel even controleren of ze het ook daadwerkelijk eerlijk verteld heeft.

19. Warboel

Warboel Fanatiek lid

8 jan 2014
    3.541
    625
    113
    Begrijp me trouwens niet verkeerd hoor. Ben voorderest niet van plan mijn neus er in te steken. Uiteindelijk is het haar eigen zaak, haar eigen probleem en aangezien haar vriend het weet is het hun pakkie an. Ik zit meer met mijn eigen man in mijn maag. Vooral omdat ik bang ben dat hij uit de school klapt en ik een boze vriendin over mij heenkrijg omdat ik mijn mond niet tegen heb kunnen houden

20. Josie88

Josie88 Niet meer actief

Dan had ze het niet moeten vertellen (of haar benen bij elkaar moeten houden, dan was er nu helemaal niets aan de hand geweest). Lijkt me logisch dat je dit met je man wilt delen. En wat die er vervolgens mee doet, moet hij weten. Probleem van je vriendin en zwager, ook hun probleem laten.

Deel Deze Pagina