Ik weet niet of een droger veel tijdwinst oplevert, maar het is logistiek wel handig hoor Ik vind was drogen aan een wasrek ooit echt lang duren. Kleding blijft in de winter soms 2 dagen nat. Als ik dan alle was moet ophangen, dan zou ik niet weten waar het moet blijven met gemiddeld 2 wassen per dag. Als je een aparte waskamer hebt, dan wel. En in de zomer kan het buiten. Ik ben ook een bingewasser. Op werkdagen kan ik wat lastiger was wegwerken. Dus op dagen dat ik niet werk, dan was ik 3-4x per dag. Dan is een droger wel fijn. Maar als je vaker thuis bent, dan is het misschien anders.
Vroeger gooide ik echt veel in de droger. Nu alleen nog handdoeken, vaatdoeken hydrofielen & beddengoed. Soms ook rompers en ondergoed. Tuurlijk kan je zonder droger maar vind het gemak heel fijn. Kan zo meerdere wassen op een dag draaien. En overal was in huis hebben hangen vind ik vreselijk onrustig en storend.
Gelukkig hebben wij een droger gekregen, nu weet ik met zekerheid dat ik 'm niet meer wil missen.. Zeker met een kleine! Ik droog er alleen geen kleren in, alleen handdoeken, hydrofiele doeken, lakens. In de zomer droogt alles snel en goed, in de winter niet, dus blij dat we nu zo snel kunnen wassen! Scheelt heel veel plek op het wasrek. Mocht deze dus stuk gaan, komt er zeker een nieuwe.
Wij hebben er eentje gekocht ivm gezondheid. Teveel vocht in huis door wasdrogen op rekjes. Dat lijkt te helpen, maar ik kan niet ontkennen dat het heel veel tijd scheelt. De was is natuurlijk veel sneller droog dus kun je in veel kortere tijd een achterstand moeiteloos wegwerken zonder te hoeven wachten tot de vorige lading droog is. En al dat ophangen mis ik ook niet. Ik mik t in de trommel en klaar. Wat mij betreft dus zeker veel tijdwinst!
Op kleding na het alles in de droger. Ik vind harde handdoeken echt vreselijk en wil niet overal rekjes en lijnen hebben.
Ik heb een warmtepompdroger aangeschaft toen onze tweede kindje werd geboren. Vind het vooral in de winter wel ideaal om beddengoed, handdoeken, theedoeken, ondergoed en sokken erin te drogen. Spijkerbroeken en joggingbroeken doe ik er ook in. Maar de rest hang ik op. In de zomer gebruik ik de droger eigenlijk bijna niet omdat de was dan van zichzelf snel droog is. Maar in de winter duurt het drogen veel langer en heb niet zoveel ruimte om alle was kwijt te kunnen.
Ik heb nog nooit geen droger gehad . Nu met zeven mensen in huis en was van het werk dat mee naar huis gaat, vind ik dat ik de droger echt wel nodig heb. Binnen blijft de was nu te lang nat waardoor er eerder wasluis in komt, en de handdoeken komen er tenminste zacht uit. Ook is het niet gezond al dat vocht in huis. En het vervelendste vind ik nog de rommeligheid die het geeft door overal drogende was te hebben hangen, vooral beddengoed over deuren, eventjes uitgangen na de droger doe ik wel. Kleding hang ik ook wel op. Maar ondergoed sokken beddengoed vaatdoekjes pyjama’s dekentjes in huis, gaat hop in de droger en het ligt diezelfde dag nog in de kast.
Zeker een droger voor ons, omdat ik enerzijds een gruwelijke hekel heb aan was ophangen en anderzijds scheelt het veel klachten bij een huisstofmijtallergie om geen was in huis te drogen.
Ik denk dat het vooral ligt aan de ruimte in het huis. Als we een grote zolder hadden vraag ik me af of we er 1 hadden. We hebben een klein huis met een tuin maar als ik daar een droogmolen in ga zitten blijft er op de dagen dat de was droogt weinig plek over hahaha. Dus voor ons is het vooral voor de grote dingen zoals beddengoed en de kleine meuk zoals de washandjes, sokken, theedoeken etc die nemen zoveel plek in beslag. Kleding drogen we wel weer op een klein rekje. 2 stuks past in de badkamer. Maar daar past al het andere wasgoed niet op. Dus nee ik zou nu niet zonder willen. Dan zou ik kleinere wassen moeten draaien en vaker in de week
En zolang het niet vriest hangt bij mij de was ook buiten te drogen onder het afdak. Heb een vochtmeter in huis dan word ik heel streng om in de gezonde zone te blijven.
Ik heb altijd een droger gehad. Tot de laatste stuk ging en ik zonder wilde proberen. Het is goed te doen, maar zodra het buiten kouder en natter wordt droogt de was minder snel en dan was een droger fijner geweest. Ik mis hem heel erg als 1 van de kinderen ziek is en het beddengoed is vies door ongelukjes. Dan moet ik wel eens improviseren, waar ik voorheen 1 uur later er weer schoon beddengoed op kon leggen. Wij houden van handdoeken die ik ruwer zijn, dus daar heb ik er geen 1 voor nodig. Het is vooral een luxe ding, waar ik best zonder zou kunnen, maar tóch laat ik mijn droger weer maken of haal ik een nieuwe. Ik ben soms gewoon lui of een luxepaardje.
Hier ook een droger hoor, kan me niet heugen dat ik er geen had. Wel een warmtepomp variant genomen de laatste keer, dat scheelde al enorm in het energieverbruik. Wij gooien handdoeken, sokken, ondergoed, beddengoed en werkkleding van mijn man er in. Onze kleding hang ik wel op.
Hier hebben we jaren een droger gehad maar ik heb al 2 keer gehad dat de droger in de fik ging (beide nog geen 3 jaar oud) dus hier komt hij er nooit meer in! In beide situaties waren we thuis en kon het gelijk geblust worden zonder verdere schade. Maar ik vertrouw die dingen voor geen meter meer. Heb 2 wasrekken op onze slaapkamer staan en gebruik het trapgat voor de grote dingen. Ideaal is het niet met een gezin, maar hier na slechte ervaringen nooit meer een droger.
Altijd gehad en kan denk ik niet zonder. Handdoeken, beddengoed, onderkleding, sokken, etc. Bovenkleding hang ik gewoon op.
Wij hebben altijd een droger gehad. Voor kleding gebruik ik hem bijna niet, maar voor beddengoed, ondergoed en sokken vind ik het maar wat handig. Op dit moment is een wasje op de lijn hangen ook gewoon een aanslag op mijn energie, dus ik maak er dankbaar gebruik van. Na de bevalling hoop ik weer geleidelijk meer aan de lijn te gaan drogen.
Ik heb al vanaf mijn 20e een droger (tot nu toe nog altijd een afvoer droger met afvoer slang naar buiten) en er is bij mij nog nooit 1 in de fik gevlogen.. Zolang je het filter maar goed schoonhoud alle stof verwijdert van deur en de ingang waar het filter zit (deze zuig ik altijd uit met hulpstuk stofzuiger) kan er vrij weinig gebeuren lijkt mij. Ik moet wel zeggen ik zet de wasmachine en droger alleen aan als ik thuis ben en blijf. En kledingstukken met een rits of metalen knoop draai ik altijd binnenste buiten ivm vonken van metaal(rits/knoop) op metaal (trommel)
Dankjewel voor jullie antwoorden.. Maar voor diegene die er eerst wel een gebruiken en nu niet meer. Merken jullie qua energie kosten veel verschillen?
Ik gebruik de droger alleen voor mijn handdoeken. Aangezien man een hekel heeft aan harde handdoeken. Voor kleding gebruik ik de droger liever niet. Slijt toch sneller vind ik.
Wij hadden er 1die ging kapot en nooit meer vervangen. Soms mis ik hem wel. energiekosten zijn erg omlaag gegaan erdoor dus wij laten het nu zo.
Voor de mensen die roepen dat ze echt niet zonder kunnen omdat ze meerdere wassen per dag hebben: hoeveel was je dan wél niet? Kijk bij een gezin van 7 kinderen snap ik dat je veel was hebt, maar een gezin van 2 of 3 kinderen? Hier een gezin met 2 sportende kinderen en ouders en best veel was. Ik ben gastouder en heb altijd veel handoeken, theedoeken, Spuugdoekjes en slabbetjes in de was. Maar toch kom ik niet verder dan 2 a 3 60 graden wassen en elke week 1 of 2 30 graden wassen ( donker/licht/ geeloranjeroodroze/ sportwas.