Wel of geen wasdroger

Discussie in 'De lounge' gestart door Juffrouwminoes, 5 sep 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Orchid24

Orchid24 VIP lid

19 nov 2018
    16.402
    13.232
    113
    Vrouw
    Zat er ook een tijd over te twijfelen, maar als ik dit zo lees ga ik het toch wel een keer aanschaffen :D Nu zijn we nog met zijn 2en en gaat het prima.. maar hier in de winter duurt het soms echt 3 dagen voor het droog is.. ik ben opgegroeid zonder droger en dacht ook altijd onnodig.. maar merk toch dat ik er steeds meer aan denk en als ik zwanger ben ga ik er zeker een aanschaffen, alleen al voor de rompers etc lijkt het me een uitkomst :roflmao:

2. MamavanLieverd

MamavanLieverd VIP lid

1 dec 2014
    7.396
    5.303
    113
    Ik kan alleen voor mijzelf antwoorden, ik heb dus bijna dagelijks beddengoed in de was, door lekkages. En ook meerdere broeken/outfits soms van de kinderen, ook door lekkages. (Kinderen zijn allebei niet zindelijk). Dan gaat het hard.

3. merah

merah VIP lid

8 jun 2009
    13.473
    4.924
    113
    Vrouw
    Immunologisch analist.
    Tussen de klei.
    Ik zou niet zonder willen, ookal doen we er alleen de 60 graden was in (handdoeken etc). Gewone kleding, beddengoed ed) hang ik op. Ik vind het echt zonde van m’n kleding om dat in de droger te doen.

4. Catou

Catou Fanatiek lid

11 okt 2013
    3.685
    1.861
    113
    Ja ok, maar dat is geen alledaagse situatie natuurlijk. In jullie situatie snap ik dat.

MamavanLieverd vindt dit leuk.
  5. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.450
    36.359
    113
    2 wassen per dag, 1x 60 en 1x 30. Minder haal ik echt niet en heb een grote trommel. Elke dag sowieso 2 sporters. 5- 7 handdoeken per dag. Beddengoed 1x per week, elke dag schone kleren.

6. 2littlemonkeys

2littlemonkeys Fanatiek lid

27 feb 2015
    4.563
    2.765
    113
    Vrouw
    Noord Nederland
    Ik twijfel er ook al een tijdje over, maar na het lezen van dit topic ga ik geen droger aanschaffen. Ik lees vooral dat men er beddengoed, handdoeken, etc in doet en geen kleding. Juist voor de jeans leek het mij super handig, want juist die duren langer met drogen.

Voor de handdoeken en het beddengoed hoef ik het niet te doen. Hier trouwens 2 jongens en 2 volwassenen en zo enorm veel wassen hebben we ook weer niet per week. Scheelt een hoop als je een grote wasmachine hebt

7. Eenkadootje

Eenkadootje Fanatiek lid

5 mrt 2013
    4.612
    2.406
    113
    Ik verbaas me, ging er werkelijk vanuit dat ieder gezin een droger zou hebben. Zo duur zijn ze niet meer. Rond €300 heb je een condensdroger. Dat is een stuk makkelijker dan met een slang.

8. Musti1234

Musti1234 Actief lid

10 okt 2018
    334
    166
    43
    Wij hebben jaren zonder gedaan maar sinds de jongste (en dus een kamer minder) aangeschaft. Ik doe er geen kleding in maar handdoeken/ondergoed/slaapkledij standaard. Ik vind het wel veeeeel lekkerder ruiken als het gewoon droogt op een rek. Beddengoed etc probeer ik dus ook altijd nog op te hangen. Vooral in de winter erg blij met droger.

9. Poolvos

Poolvos VIP lid

9 jan 2016
    6.875
    12.390
    113
    Vrouw
    Nu er toch een topic over drogers is, breek ik stiekem een beetje in; wij zijn toe aan een nieuwe.
    TS heeft hier vast ook wat aan als ze besluit er eentje te kopen ;)

Wat voor een droger hebben jullie en vooral:
    Wat is de droogtijd van laat zeggen een droger vol met handdoeken?

Juffrouwminoes vindt dit leuk.
  10. JupitR

JupitR VIP lid

13 mei 2020
    6.791
    7.418
    113
    Vrouw
    Dat vroeg ik me inderdaad ook af. Ik doe twee-drie 60 graden wassen en twee-drie 30 graden denk ik. Ik doe kleding zeker niet elke dag in de was. Alleen van de jongste, die maakt er nog wel eens een smeerboel van. Ik douche ook niet elke dag. Man wel en die gebruikt handdoek meer dan 1 keer. Kinderen gaan ook al niet elke dag in bad of onder de douche ;)

Beddengoed doe ik 1x per twee weken, maar dat is zeker in de zomer de moeite niet en kan ik aan einde van de dag meteen weer bed mee opmaken.

Ik denk dat "wat gooi je qua kleding in de was" ook al veel uitmaakt. En de grootte van je kínderen. En je kledingstijl misschien.

TotalBella vindt dit leuk.
  11. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.450
    36.359
    113
    Ik heb een van een jaar of 3 oud, met afvoerslang. Duurt ongeveer 1.5 uur denk ik voor een trommel met handdoeken droog is.
    Ik heb er wel over nagedacht om een warmtepompdroger te kopen, maar schijnt dat het nogal lang duurt voor je het verschil eruit hebt qua kosten én dat de droogtijd veel langer is.

Poolvos vindt dit leuk.
  12. JupitR

JupitR VIP lid

13 mei 2020
    6.791
    7.418
    113
    Vrouw
    Gaat mij niet om het geld van de aanschaf, maar wel dat ik energie kan besparen door zoiets niet te gebruiken. En ik ben er ook niet gewend mee. Voor de vaatwasser geldt hetzelfde trouwens. Maar die zat in onze keuken sinds we er wonen en vind ik - nu het mans taak is om hem uit te ruimen - wel heel fijn.

13. JupitR

JupitR VIP lid

13 mei 2020
    6.791
    7.418
    113
    Vrouw
    Ik ben naar aanleiding van dit topic ook heel nieuwsgierig naar wat mensen wel en niet strijken. Wij hebben geen strijkijzer meer, dus dat zegt genoeg :p

14. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.450
    36.359
    113
    Ik was dus heel veel. Ik strijk nooit. Man strijkt alleen zijn overhemden.

JupitR vindt dit leuk.
  15. NiekeKris

NiekeKris VIP lid

13 apr 2008
    23.147
    8.880
    113
    Hier gaan alleen handdoeken en beddengoed in de droger. Wordt het lekker zacht. :)

Qua strijken: ik strijk weinig, alleen dingen waar echt kreukels in komen (chino’s en overhemden en bloesjes ed).

16. JupitR

JupitR VIP lid

13 mei 2020
    6.791
    7.418
    113
    Vrouw
    Ik vond het vroeger wel leuk. Als in toen ik nog thuis woonde en mn eigen huishouden niet hoefde te runnen. Kreukels laten verdwijnen in zo'n ouderwetse zakdoek ;) Inmiddels heb ik best een lui huishouden. Behalve dus geen droger :p

suus1983 vindt dit leuk.
  17. TotalBella

TotalBella Niet meer actief

haha ook die heb ik idd niet. Ik heb wel een handstoom ding, voor de dingen die snel kreukelen. Maar strijk idd verder helemaal niks.

18. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.450
    36.359
    113
    Ik hang trouwens ook nooit mijn dekbedovertrek en die van zoon buiten, omdat wij heel erge hooikoorts hebben. Een lits jumeaux kan ik echt niet zomaar in huis kwijt. Bovendien is ons huis snel vochtig als we veel was ophangen.

19. Neuzeke

Neuzeke VIP lid

3 sep 2019
    13.841
    18.985
    113
    Vrouw
    Wekelijks de lakens.
    Wij gebruiken onze bad en keukenhanddoeken en doeken maar 1 dag.
    Jongste iedere dag verse kledij en soms zelfs 2 setjes.
    Oudste 2 dragen hun kledij 2 dagen
    Manlief iedere dag verse boven kledij.
    Dan heb je nog de sokken, slips, onderhemdjes.

Zonder droger zou er hier dus altijd ergens was te vinden zijn. Daar bedank ik voor.

20. Dubbelgeluk

Dubbelgeluk VIP lid

18 mei 2013
    13.155
    12.166
    113
    Blij met onze droger en als hij kapot gaat wil ik een nieuwe. Ik vind het soms zo lang duren voor de was droog is aan het rek. Wij hebben geen radiatoren, dus dat helpt misschien ook niet mee.

Deel Deze Pagina