Wel of geen wieg op slaapkamer ouders?

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door JoCdePoC, 20 nov 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. soovi

soovi Fanatiek lid

1 nov 2007
    2.466
    582
    113
    Hier slaapt hij nu al ruim vier maanden bij ons. Ik vind het erg prettig. Ik hoop dat hij iig tot de kerst nog in de wieg past, daarna moeten we even kijken. Hij gaat gewoon om acht uur naar bed dus de avond hebben we gewoon samen en waarom zou het een probleem zijn om een seksleven te hebben met een baby op de kamer, net of die dat merkt.

2. Erzi

Erzi Fanatiek lid

21 jun 2010
    1.463
    676
    113
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Ik werk in de kraamzorg.. Bij ons luid protocol dat het niet mag. Als je baby een kruik geeft is de warmte stuwing te warm.. En kom je in t wiegendood protocol.

Je moet idd doen wat je moeder hart je zegt.. Vaak is dat ook pas als je kindje geboren is. Ik zei ook altijd mijn kind niet in bed te willen hebben of naast mij. Toen ze geboren was heb ik mijn man geëist dat hij een wieg moest halen ;).. Uit eindelijk heeft ze bijna 1,5 jaar bij ons geslapen.. Tot 6 maanden fulltime en daarna 75% van alle nachten.. En ineens was t over en wilde ze in der eigen bed alle nachten. :D het ligt dus echt aan het karakter van je kind denk ik. De reden waarom onze dochter veel bij ons sliep was omdat ze nacht angsten had.. Ik had dan als ik pech had 2 uur lang een gevecht met mijn kind die aan mij geplakt zat.. Als ik haar in bed nam viel ze in slaap aan mij ;).. Ik koos dus daarvoor want de volgende ochtend moet ik wel weer fris en fruitig op mijn werk staan. En mijn kind was overdag ook een stuk vrolijker!

3. Wijffie75

Wijffie75 VIP lid

26 jun 2009
    5.330
    0
    36
    Midden v/h land
    M'n oudste heeft 3 weken in haar ledikant in mijn kamer geslapen, de jongste slaapt nu al bijna 4 maanden in haar wiegje op mijn kamer. Ze gaat naar haar eigen kamer, zodra ze haar wiegje ontgroeid is, want het ledikant past niet op mijn kamer erbij.

4. newdawn

newdawn Bekend lid

20 apr 2014
    782
    0
    16
    ik ben ook van plan om onze baby bij ons op de slaapkamer te laten slapen in een wieg maar wat ik mij al een tijdje afvraag is moet je zelf ook gelijk slapen om het zo stil en donker te hebben? Ik bedoel dat ik zelf vaak nog even in bed wat lees of op mijn mobiel kijk. Ook is er dan een lampje aan en ik ga er nog wel eens uit te plassen (de vloer kraakt wat). Of merken ze hier niks van?

5. Selcan

Selcan Actief lid

14 mei 2015
    315
    0
    16
    Vrouw
    NULL
    NULL
    Bij ons is de kraamzorg pas langs geweest en toen heb ik haar gevraagd of het handig is om de baby op onze kamer te hebben. Wij hebben namelijk een aparte babykamer met ledikant, verder geen wieg gekocht. Ledikant kan wel in onze slaapkamer maar staat beetje lomp en groot.

Ze adviseerde het wel omdat je de baby dan sneller hoort wakker worden en gelijk kan voeden voor het hard gaat huilen. Dus dan wordt de baby niet helemaal wakker en kan het weer makkelijker terug slapen. Anders zou hij hard gaan huilen en dan pas zou je horen dat hij wakker is, moet je op staan om hem te voeden, maar dan is hij vaak zo aan het huilen dat je hem eerst nog even moet troosten en dan krijg je hem moeilijker terug in slaap.

Dus, liever eerste weken bij de ouders.

En hij mag in de kinderwagenbak zei ze. Alleen geen dikke deken er in omdat het anders te warm wordt, dus dun dekentje of zelfs geen deken zei ze. Dat zien we dan wel, maar het mag in ieder geval dus wel gewoon in de kinderwagenbak.

6. Selcan

Selcan Actief lid

14 mei 2015
    315
    0
    16
    Vrouw
    NULL
    NULL
    Ik denk het niet, overdag slapen ze ook wanneer het licht is en meerdere geluiden uit de omgeving komen. Dus denk niet dat je hier nadrukkelijk op moet letten, gewoon je ding doen denk dat het juist beter is dan dat hij aan hele erge stilte went, dan krijg je hem in andere omgevingen juist moeilijker in slaap.

7. whuz

whuz Bekend lid

20 okt 2015
    995
    1
    0
    NULL
    NULL
    Hier ook de kinderwagen gebruikt en de eerste nachten tussen ons in op het voedingskussen met een hoes eroverheen.

Na een paar weken lekker in haar eigen ledikantje. Wat een rust, want zo'n klein babytje maakt behoorlijk wat herrie in haar slaap. Tenminste, mijn dochtertje wel. Die snurkte, gorgelde en klonk echt als een volwassen vent af en toe.

8. kaatjuh81

kaatjuh81 Actief lid

20 apr 2015
    141
    0
    0
    NULL
    NULL
    hier slapen we nu zowel overdag als snachts nog beneden, Ik op een goed matras op het kraambed en de kleine in een wieg.
    Ik kan nog niet op het waterbed ivm keizersnede.

slapen gaat super, als ze slapen slapen ze overal doorheen of je nou gaat stofzuigen of de radio aan laat geen probleem..

straks wieg op onze kamer en daarna naar eigen ledikant.... wanneer weet ik alleen nog niet

9. Sissi87

Sissi87 Lid

24 nov 2015
    47
    0
    0
    NULL
    NULL
    Bij ons maakt het niet uit hoe druk het is, hij slaapt echt gewoon door!haha

10. naomirebecca

naomirebecca Actief lid

16 apr 2015
    192
    10
    18
    Ik heb niet alles gelezen maar ik laat een co sleeper maken door mijn schoonvader. Op pinterest staan super leuke diy co-sleepers. Vind ze belachelijk duur om ze nieuw te kopen voor die paar weken
    Ik had een wieg voor de eerste en heb die maar 2 maanden gebruikt vond dat zo zonde

11. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.211
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Dat ligt ook een beetje aan je kindje en hoe je ermee om gaat. Ik kan bij die van ons ( 3 jaar en 5 jaar ) rustig het licht aan doen om de was op te bergen als ze slapen, toen ze klein waren kon ik stofzuigen in de slaapkamer en ze hebben lang ( tot 1,5 en tot ruim 3 ) bij ons op de kamer geslapen en ik heb altijd wel gewoon het (dim) licht aan gedaan en gekletst voor we gingen slapen enz. Die van mij slapen ook weleens op de bank als we een film kijken en slapen dan door alle herrie heen. Maar als je een heel lichte slaper krijgt dan merk je vanzelf dat ze rust op hun eigen kamertje nodig hebben.

12. Proudmommy80

Proudmommy80 Actief lid

17 okt 2015
    103
    0
    16
    NULL
    NULL
    Hij slaapt nog steeds bij ons op de kamer. Ook omdat we maar 1 slpk he ben, maar als hij volgend jaar in zijn eigen kamertje in ons nieuwe huis mag gaan slapen dan zal ik daar nog best wel moeite mee hebben! Ik vind het super fijn mijn lieve mannetje naast mijn bed. Ook om hem in de gaten te kunnen houden en hem snel te kunnen troosten.

13. BVS

BVS Bekend lid

28 nov 2014
    797
    0
    0
    V
    Ik heb ook altijd gezegt; lekker op haar eigen kamer. Tot ik 37 weken zwanger was..toen moest en zou het ledikant op onze kamer moeten. We wonen in een appartement dus is ook niet zo groot maar naast mn bed past het prima. Ze is nu 14 weken en ligt nog steeds bij ons. Ik slaap zo en stuk beter en hebben er geen last van. Smorgens haal ik dr lekker uit dr bedje als ze wakker is en leg dr naast me om ff te kroelen

14. Rietje88

Rietje88 Niet meer actief

Ik word echt zo jaloers van de moeders die hun kleine naast hun hebben liggen. Mijn vent is echt niet te harden als ik dat toe laat. Hij is echt een hele lichte slaper....

15. Gember

Gember Niet meer actief

Het advies is tegenwoordig de eerste 6 maanden bij de ouders op de kamer ivm borstvoeding en wiegendood, maar ik denk dat je vooral naar je kindje en woonsituatie moet kijken. Wij wonen in een appartement met 2 slaapkamers. De kamer van onze dochter is aan de voorzijde, onze aan de achterzijde. Ze slaapt sinds de geboorte bij ons op de kamer in een wieg. Toen ze een paar weken oud was zijn we haar overdag in haar eigen kamer gaan leggen. Zo doen we het nog steeds. Overdag eigen kamer, 's nachts bij ons. Zolang ze in de wieg past, doen we het zo. Met nachtvoedingen vind ik het wel ideaal. En zeker in het begin zou ik er niet aan moeten denken haar alleen te laten slapen op een kamer. Ik vind dat persoonlijk nogal ongezellig, maar iedereen heeft z'n eigen manier. Ik vind het heerlijk om voor het slapen gaan een tijdje naar m'n dochter te staren, terwijl ik vlakbij haar lig in m'n bed. :)

16. Gember

Gember Niet meer actief

Als ze diep slapen, merken ze niet zoveel, maar ligt ook aan je kindje. Wij maken het niet teveel licht, lezen op e-readers met ingebouwd licht en kijken ook naar onze mobiel, kletsen zachtjes. Gaat prima. :)

17. Chocochippie

Chocochippie Niet meer actief

Mijn dochter sliep vanaf de 2e dag in der ledikant op der eigen kamer.
    Eerst nacht bleven we in het zh.
    Wij hadden dus ook geen wieg aangeschaft.

18. samarinde01

samarinde01 Fanatiek lid

11 dec 2012
    2.853
    1.061
    113

Haha, ja ook mijn gedachte. Als je denkt dat een seksleven zich beperkt tot 1 kamer, dan kun je je daar beter zorgen om maken! :D

19. mimimama88

mimimama88 Fanatiek lid

19 sep 2014
    1.516
    0
    36
    Hier was de gedachte 'fijn op de eigen kamer vanaf het begin' maar ik kon mijn nesteldrang niet onder controle houden :D haha. Met 38 weken zei mijn gevoel 'zet het ledikant toch in onze slaapkamer' dat dus gedaan. Zoon heeft tot dag 8 bij ons gelegen en erna maakten we elkaar wakker en hebben de ledikant op zijn eigen kamer gezet.

20. JoyS

JoyS Actief lid

9 jun 2015
    111
    0
    0
    Gelderland
    Wij zetten de wieg wel in het begin op onze kamer. Wil het aankijken en anders kan ik m altijd nog op de babykamer kwijt. Ik wilde juist eerst geen wieg maar toen ik m zag was ik verkocht haha!

Bijgevoegde bestanden:

• image.jpg
      image.jpg
      Bestandsgrootte:
      16,2 KB
      Weergaven:
      3

Deel Deze Pagina