Op het plaatje aan de zijkant van de maxi cosi staat dat je de maxi cosi omgekeerd op de stoel moet zetten (dus kindje kijkt naar de zitting van de auto) is dat altijd zo, ook op de achterbank, of alleen als je je kindje op de voorstoel zet?
Je kindje moet in de maxicosi altijd tegen de rijrichting in zitten. Dus inderdaad dat ze met het gezicht naar de bank kijkt. Of het nu op de achterbank of voorstoel is. Trouwens, de maxicosi mag alleen op de passagiersstoel als je daar geen airbag hebt, of de airbag hebt uitgeschakelt.
dat wist ik inderdaad al, maar bedankt voor je verdere uitleg, dan weet ik dus waar ik aan toe ben (ga ik toch die spiegel straks maar monteren, heb van schoonzus een speciale spiegel voor in de auto gehad, snapte al niet waarom ik die nodig had haha)
Bedoel je zo'n klein spiegeltje die je aan je achterruit of aan je achteruit kijkspiegel kan plaatsten? Die hadden wij gekocht, maar je zag er echt helemaal niks in. Niet in mijn man's station. En ook niet in mijn kleine auto. Zo babyspiegel wat in een knuffel zit, schijnt wel goed te zijn. Die kan je bevestigen op de hoofdsteun.
oh ik heb eigenlijk geen idee het leek me meer een carvan spiegel, ik zei nog, wat moeten we nou met een caravan spiegel, maar toen zei mijn vriend nee dat is voor in de auto om het kindje te kunnen zien, ik heb het nog niet uitgeprobeerd. Ik kreeg een aantal dozen van schoonzus met spullen die zij niet meer nodig had, en daar zat die spiegel dus ook in, vandaar.
De reden om hem achterste voren te plaatsen is dat wanneer je een ongeluk krijgt en de MC schiet naar voren dan vangt de draagbeugel de klap op tegen de bank of stoel en op die manier kan de MC niet uit de auto geslingerd worden.
Nog een reden waarom je kindje achterstevoren in de auto moet: bij een frontale aanrijding is het nekje van het kindje nog niet sterk genoeg om deze klap op te vangen. Bij volwassenen wel. Vandaar dat het kindje ook tegen de rijrichting in moet zitten. Wij hebben ook de easy fix erbij. Dan zit de maxi cosi aan het frame van de auto vast. Dat vinden wij ook alweer een veiliger gevoel. En het is ook erg makkelijk met erin en eruit halen van de maxi cosi.
Ik heb nooit een spiegeltje gebruikt in de auto, vond het onnodig en ook niet veilig; als je rijdt moet je namelijk op het verkeer letten en niet op je baby. Als je denkt dat er wat aan de hand is op de achterbank, kun je beter even parkeren en dan kijken. Je wilt niet weten hoeveel gevaarlijk geslinger op de weg wordt veroorzaakt door ouders die meer met hun kind op de achterbank bezig zijn dan met wat er op de weg gebeurt. Om de kleine een beetje bezig te houden, had ik de boxspiraal van de Hema om de draagbeugel heen gedraaid. Er hingen dan allerlei speeltjes voor z'n neus waar hij zich prima mee vermaakte.
Wij hebben zo'n kikker met spiegel van Tiny Love, ik heb aan een blik van een halve seconde genoeg, net zoals ik mijn overige spiegels in de auto gebruik. Of ik nu even een korte blik werp op het verkeer naast of achter mij via een spiegel of naar mijn kind, zie weinig verschil.
jo inderdaad . Als je de spiegel goed heb zitten ,op de achterbank, zodat je in je binnen spiegel door die spiegel naar de kleine kan kijken. heb je aan heel even maar genoeg. Ons ventje heeft er een handje van om te murmelen of soms te huilen en dan in 1 x stil te zijn, o wat ben ik dan blij met mijn spiegel 1 blik en ik zie dat hij slaapt of gewoon rustig is. Dat is minder gevaarlijk als een gestressde mamsdie angstvallig een parkeerplek probeert te vinden.